Hvor meget mme skal en nyfødt have?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.832 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. september 2010

Lunae

Ja som spørgsmålet lyder: hvor meget mad skal den lille have!
Jeg har for 9 dage siden fået den dejligste datter på 4090g! Da jeg desværre ikke har mulighed for at amme, så får hun mme! Men hvor meget skal hun have pr måltid?

Jeg er virkelig i tvivl! Har på fornemmelsen, at hun ikke selv siger stop!

Håber nogle vil dele deres erfaringer med mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Ni-ko-li-ne

Lunae skriver:

Jeg har for 9 dage siden fået den dejligste datter på 4090g! Da jeg desværre ikke har mulighed for at amme, så får hun mme! Men hvor meget skal hun have pr måltid?

en tommelfinder regel er at tage babys vægt og dividere med seks... det er så det antal ml baby skal have i døgnet...

det kan du dividere ud på antal måltider:0)

vi lavede lidt mere og gav til baby var mæt:0)

Anmeld

18. september 2010

LilyMarleen

Lunae skriver:

Jeg ville give hende det hun ville tage, med mindre at hun gang på gang gylpede det hele op igen. Prøv med 90 ml. Sæt det op hvis hun vil have mere.

Anmeld

18. september 2010

LouiseNielsen

Mathias begyndte på mme da han var 2 uger gammel. Ved fødslen vejede han 4260. Han spiste 100 ml ca hvert måltid som var hver 3-4 time....

Anmeld

18. september 2010

3xM

woouw Milas spiste kun ca 20-40 ml han vejede 2300 gram ved fødsel og tabte sig til 2200 gram nu vejer han 2400 men spiser slet ikke mere tror jeg

han spiser ca. hveranden time

Anmeld

18. september 2010

Lunae

Tak for svar! Jeg troede slet ikke, at det var så meget at de skulle have! Jeg gav hende 100ml her til morgen og hun virkede tilfreds og sov med det samme igen! Ellers har jeg faktsik lun givet hende omkring 50 ml pr måltid! Men den store pige, skal nu nok have omkring 120ml pr måltid, kan jeg forstå

Anmeld

18. september 2010

Valle81

Altså da Anton var et par dage gammel fik han små 20 ml af gangen og det var længe fint:0)

Han er nu snart 6 mdr og det højeste han har været oppe på på et måltid er 180 ml:0)

Pas på din skønne datters lille mave - 9 dage og 100 ml lyder HELT vildt.

Som en skriver - barnets vægt divideret med 6 er hvad en baby skal have af mme på et døgn og det skal så fordeles ud - nogle spiser mere andre mindre:0)

Anmeld

18. september 2010

Sommerfuglelarven

Vi fik af vide at vi skulle dividere hendes vægt med 7, så i din datters tilfælde: 4090/7=584 - de 584 skal du så dele ud på 6-7 måltider, og så bliver det mellem 80 til 100 ml pr. måltid. Så det er meget rigtigt med at du har givet hende 100 ml, hun har jo helt sikkert også øget vægten siden fødslen, så det er lidt mere end det jeg har udregnet, som hun skal have nu

Anmeld

18. september 2010

serinasmor

Altså da Anton var et par dage gammel fik han små 20 ml af gangen og det var længe fint:0)

Han er nu snart 6 mdr og det højeste han har været oppe på på et måltid er 180 ml:0)

Pas på din skønne datters lille mave - 9 dage og 100 ml lyder HELT vildt.

Som en skriver - barnets vægt divideret med 6 er hvad en baby skal have af mme på et døgn og det skal så fordeles ud - nogle spiser mere andre mindre:0)

100 ml er da helt fint ... hvis baby får mad hver ca 4. time bliver det til 600 ml i døgnet ... hvilket jo faktiskt er lige i underkanten...

4090/6 = 681 ml i døgnet

men gætter på at baby så får mad 7 gange i døgnet og lidt oftere end hver 4 time

med kun 20 ml pr gang må han da have spist lidt hver 20. minut

Anmeld

18. september 2010

Valle81

serinasmor skriver:

100 ml er da helt fint ... hvis baby får mad hver ca 4. time bliver det til 600 ml i døgnet ... hvilket jo faktiskt er lige i underkanten...

4090/6 = 681 ml i døgnet

men gætter på at baby så får mad 7 gange i døgnet og lidt oftere end hver 4 time

med kun 20 ml pr gang må han da have spist lidt hver 20. minut

Jeg kan godt se at hvad du mener - men hendes datter er jo kun 9 dage gammen og hvis man ammer kommer der jo altså ikke 100 ml de første maaaaaaaaaaaaange dage.

Er man 1. gangs fødende kan der gå 3 til 4 dage før mælken falder til og så skal produktionen jo også øges. De første mange dage er det jo ku råmælk de får og der er jo nærmest ingenting:0) Så at starte ud med 100 ml lyder voldsomt. Jeg ammede Anton de første 14 dage og der fik han 10-20 ml ind i mellem da jeg var nødt til at aflaste brysterne. Han spiste ca hver 3 time og ja på de første 7 dage havde han taget 500 gram på:0) Så nej han spise ikke hver 20 minut:0) og sov faktisk de første 3 uger af sit liv i et stræk:0)

Da jeg stoppede med att amme gik vi op til 30 ml så 40 osv op efter.

Men alle børn er jo forskelllige og reagerer hun ikke med ondt i maven er 100 ml jo sikekrt tip top:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.