Hvad skal jeg gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

NoName

Renée88 skriver:

8 uger.. Hmm... max 100ml som fuldt måltid vil jeg tro... prøv lidt mindre evt...

nu har jeg gjort en flaske med 80ml klar til næste gang hun bliver lagt til...

så ammer jeg hende så længe hun gider ligge der, så får hun MME tilbudt bagefter...

det er sådan at hun godt kan blive skide sur når hun ligger ved brystet og har spist i 5-7 min, så nærmest bare babber på den uden at tage den som om hun nægter at tage den, så prøver jeg at lægge hende til ved den anden og der sker det samme, hun spiser 5-7 min og bliver sur... hun har altid været en skovl til at bøvse. Hun har det med at falde i søvn i stedet for, men der er aldrig dette bøvl om natten, det fester vi og er i super humør i stedet for.

det er lidt svært at forklare på skrift, men prøver altså...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Halbschön

noname skriver:

nu har jeg gjort en flaske med 80ml klar til næste gang hun bliver lagt til...

så ammer jeg hende så længe hun gider ligge der, så får hun MME tilbudt bagefter...

det er sådan at hun godt kan blive skide sur når hun ligger ved brystet og har spist i 5-7 min, så nærmest bare babber på den uden at tage den som om hun nægter at tage den, så prøver jeg at lægge hende til ved den anden og der sker det samme, hun spiser 5-7 min og bliver sur... hun har altid været en skovl til at bøvse. Hun har det med at falde i søvn i stedet for, men der er aldrig dette bøvl om natten, det fester vi og er i super humør i stedet for.

det er lidt svært at forklare på skrift, men prøver altså...

Hmm... Lille pige da! Og stakkels mor! Det kunne jo også godt være pga luft i maven.. Iih...

Men prøv med lidt MME.. Hvis farmand er hjemme, så prøv at lade ham gi hende flasken.. For så kan hun ikke lugte din mad, og vil så måske nemmere tage flasken

Anmeld

17. september 2010

SussieThyssen

noname skriver:

eller kan der gøres noget?????

Jeg har en datter på 8 uger, jeg ammer hende fuldt men nu synes jeg der går ged i mnin amning

jeg har ammet på følgende tidspunkter siden igår d. 16/9-2010, (v=Venstre og H= Højre bryst)

kl 02.00H, 03.00H, 06.00V, 07.40V, 08.30H, 10.00H, 13.10VH, 16.45H, 18.00V, 21.30H, 01.00V, 04.00H, 07.00V, 09.15HV, 12.00VH, 14.00VH, 16.40H, 17.35V, 19.15H...

Jeg er seriøst ved at blive skør af at amme så meget. Hun spiser aktivt i maks 10 min, og de tidspunkter hvor der er kortest tid imellem, spiser hun kun ca 5 min af gangen... idag har hun været skrigeballon næste (kun næsten) siden kl 14... hun har ikke sovet ret meget vi taler om 15-30 min af gangen og ikke hver time...

Hjælp mig inden jeg går fra forstanden...

Majken

Stakkels lille dig.
Kan sige så meget, at jeg aldrig har kunnet mætte mine. Og jeg fandt ud af det allerede med den første, netop som du oplever det, men mit kom allerede den første uge så...
Der er nok ikke andet at gøre end at du begynder at give lidt flaske ved siden af.
Giv bebsen hvad du har og så suplér med MME.
Du har alligevel ammet pænt længe og har givet den lille, det vigtigste af beskyttelsen fra modermælken, og kan du i et stykke tid endnu holde blot lidt af amningen oppe, så er det fint og flot.
Men du skal ikke fortvivle, og du er ikke en dårlig mor blot fordi du ikke kan mætte dit barn.
Det har der altid været kvinder der ikke kunne/kan. I gamle dage overtog et nært familiemedlem amningen eller man fik en amme, hvis man havde råd til sådan en og ellers...ja så døde de små af sult.
Så fat mod og giv los...det vil også tage stressen af både dig og dit barn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. september 2010

NoName

Renée88 skriver:

Hmm... Lille pige da! Og stakkels mor! Det kunne jo også godt være pga luft i maven.. Iih...

Men prøv med lidt MME.. Hvis farmand er hjemme, så prøv at lade ham gi hende flasken.. For så kan hun ikke lugte din mad, og vil så måske nemmere tage flasken

altså jeg kalder hende for stor skider, for dælen nogle prutter hun kommer med, hun slægter sin far godt nok på , hun bøvser men ikke altid, jeg kan have hende på skulderen i evigheder uden der sker noget... SP siger at nogle børn bøvser andre prutter... bare de kommer af med luften

Anmeld

17. september 2010

Halbschön

noname skriver:

altså jeg kalder hende for stor skider, for dælen nogle prutter hun kommer med, hun slægter sin far godt nok på , hun bøvser men ikke altid, jeg kan have hende på skulderen i evigheder uden der sker noget... SP siger at nogle børn bøvser andre prutter... bare de kommer af med luften

Hehe, sikke en lille charmer

Anmeld

17. september 2010

NoName

Renée88 skriver:

Hehe, sikke en lille charmer

he he ja det er helt vildt... tænk at der kan være SÅ meget ludt i sådan en lille krop

griner

Anmeld

17. september 2010

NoName

SussieThyssen skriver:

Stakkels lille dig.
Kan sige så meget, at jeg aldrig har kunnet mætte mine. Og jeg fandt ud af det allerede med den første, netop som du oplever det, men mit kom allerede den første uge så...
Der er nok ikke andet at gøre end at du begynder at give lidt flaske ved siden af.
Giv bebsen hvad du har og så suplér med MME.
Du har alligevel ammet pænt længe og har givet den lille, det vigtigste af beskyttelsen fra modermælken, og kan du i et stykke tid endnu holde blot lidt af amningen oppe, så er det fint og flot.
Men du skal ikke fortvivle, og du er ikke en dårlig mor blot fordi du ikke kan mætte dit barn.
Det har der altid været kvinder der ikke kunne/kan. I gamle dage overtog et nært familiemedlem amningen eller man fik en amme, hvis man havde råd til sådan en og ellers...ja så døde de små af sult.
Så fat mod og giv los...det vil også tage stressen af både dig og dit barn.

Kærligst
Sussie

Tusind tk for svar og opmundringen

har heldigvis noget MME stående som jeg prøver at lave lidt af...

Anmeld

17. september 2010

SussieThyssen

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.