noname skriver:
eller kan der gøres noget?????
Jeg har en datter på 8 uger, jeg ammer hende fuldt men nu synes jeg der går ged i mnin amning
jeg har ammet på følgende tidspunkter siden igår d. 16/9-2010, (v=Venstre og H= Højre bryst)
kl 02.00H, 03.00H, 06.00V, 07.40V, 08.30H, 10.00H, 13.10VH, 16.45H, 18.00V, 21.30H, 01.00V, 04.00H, 07.00V, 09.15HV, 12.00VH, 14.00VH, 16.40H, 17.35V, 19.15H...
Jeg er seriøst ved at blive skør af at amme så meget. Hun spiser aktivt i maks 10 min, og de tidspunkter hvor der er kortest tid imellem, spiser hun kun ca 5 min af gangen... idag har hun været skrigeballon næste (kun næsten) siden kl 14... hun har ikke sovet ret meget vi taler om 15-30 min af gangen og ikke hver time...
Hjælp mig inden jeg går fra forstanden...
Majken
Stakkels lille dig.
Kan sige så meget, at jeg aldrig har kunnet mætte mine. Og jeg fandt ud af det allerede med den første, netop som du oplever det, men mit kom allerede den første uge så...
Der er nok ikke andet at gøre end at du begynder at give lidt flaske ved siden af.
Giv bebsen hvad du har og så suplér med MME.
Du har alligevel ammet pænt længe og har givet den lille, det vigtigste af beskyttelsen fra modermælken, og kan du i et stykke tid endnu holde blot lidt af amningen oppe, så er det fint og flot.
Men du skal ikke fortvivle, og du er ikke en dårlig mor blot fordi du ikke kan mætte dit barn.
Det har der altid været kvinder der ikke kunne/kan. I gamle dage overtog et nært familiemedlem amningen eller man fik en amme, hvis man havde råd til sådan en og ellers...ja så døde de små af sult.
Så fat mod og giv los...det vil også tage stressen af både dig og dit barn.

Kærligst
Sussie