Baby ændrer vaner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. september 2010

Bebsen

Hej alle.

Xander har opført sig anderledes idag, end de sidste par uger, jeg bliver lidt bekymret...

Han har de sidste ca 2 uger ikke villet sove om dagen, har kun sovet ca et kvarter ad gangen, og helst kun mens han lå i mine arme, om natten har han sovet fint, er faldet i søvn ved 17-20 tiden og vågnet ved 21-23 tiden, fået ren ble og mad, sovet igen til ca 02-03, og har så igen fået mad og er så vågnet igen ved 06-07 tiden... Han har desuden været "formiddags-sur", det eneste han har villet om formiddagen er at hænge over min skulder og blive "rokket" mens jeg gik rundt... Har jeg lagt ham fra mig, eller sat  mig, er han blevet sur og har skreget - det eneste der har kunnet få ham til at falde til ro hvis han lå selv, var min robotstøvsuger! Hvis den har kørt er han faldet til ro, og tit os faldet i søvn, men så snart den er slukket, eller gået død for strøm er han vågnet...

Men idag er det helt anderledes! Han har ikke været formiddagssur, han har sovet 3 gange siden kl 10, og i mere end et kvarter... Når han er vågnet har han fået ren ble, og spist, og er så faldet i søvn... Og jeg har kunnet ligge ham fra mig, og han er fortsat med at sove... Det eneste anderledes idag, fra de andre dage, er at jeg startede dagen med at give ham et bad...

Måske sku jeg bare være lykkelig for at han os har sovet om dagen idag, men jeg bliver helt bekymret...

Er det normalt at babyer sådan pludseligt ændrer sig, og ændrer deres sovevaner?

Han er forresten 4 uger gammel imorgen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

serinasmor

tag det roligt ... det er helt normalt... du kan ikke forvente en egentlig rymte før ..hmmm mener det er ved 6 mdr alderen ... så det er jo kun dejligt for dig at han har sovet lidt mere idag ... og i det hele taget er lidt nemmere idag ... nyd det ... det er ikke til at sige hvordan det bliver imorgen

Anmeld

17. september 2010

SannaFo1

i en så ung alder har han ikk udviklet soverytme endnu..

De slapper tit mere af når de har været i bad..

Så jeg ville bestemt ikke være bekymret..

Anmeld

17. september 2010

Bebsen

serinasmor skriver:

tag det roligt ... det er helt normalt... du kan ikke forvente en egentlig rymte før ..hmmm mener det er ved 6 mdr alderen ... så det er jo kun dejligt for dig at han har sovet lidt mere idag ... og i det hele taget er lidt nemmere idag ... nyd det ... det er ikke til at sige hvordan det bliver imorgen

Tak for de beroligende ord - dem har jeg brug for Han virker os til at være helt okay, men ja, det bekymrede mig bare at han sådan ændrede sine vaner...

Anmeld

17. september 2010

Bebsen

SannaFo1 skriver:

i en så ung alder har han ikk udviklet soverytme endnu..

De slapper tit mere af når de har været i bad..

Så jeg ville bestemt ikke være bekymret..

Tak, det er jeg glad for at høre 

Ja, han elsker os at være i bad, så måske er det dét der sådan har gjort ham afslappet... Ærgeligt jeg ikke kan bade ham hver morgen, hehe

Er glad for at høre det bare er mig der er pylret

Anmeld

17. september 2010

SannaFo1

Min søn på 7 uger ELSKER at være i bad Nogle gange når han er meget utilfreds, pleger jeg at bade ham. Så bliver han så afslappet.

Hehe sådan var jeg også med min første

Anmeld

17. september 2010

Bebsen

Godt tip!! Det vil jeg huske til næste gang han er totalt muggen, så kommer han sgi i bad , hih

Ja det er jo egentligt lidt skørt, for selvom jeg kan se at han har det fint, så bliver jeg alligevel bekymret, hih...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.