SSH og barsel..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. september 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Hej Piger..

Jeg håber, at starte på social- og sundhedshjælperuddannelsen til januar.. Jeg er gravid og har termin midt i april..

Er der nogen der ved hvordan det kan komme til at hænge sammen..?? Vil jeg kunne få dagpenge under barsel, eller hvordan...??

Jeg kommer jo næppe til at nå, at komme i praktik, men vil kun komme til at gå på skolen..

Er der andre, der har været i samme situation..?? Eller har en ide om, hvem jeg skal henvende mig ti, for at få kastet lidt lys over sagen...??

Studievejlederen vidste ikke noget, ej heller kommunen var sikre i deres svar..

Skal jeg prøve, at ringe til FOA...??

Hjælp mig, piger..

Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

serinasmor

får du ikke SU på den uddannelse ... i så fald får du 12 barselsklip... så du kan vælge at holde barsel i op til et år = 12 mdr = 12 klip .... hvis du vælger at holde under et år ( hvis du da kan det .. kunne jeg ikke) kan du evt vælge at få dem udbetalt dobbelt i 6 mdr... mener jeg .. men hæng mig ikke op på det sidste .. da jeg jo som sagt er nødt til at tage et helt år selv

fatter i øvrigt ikke at studievejlederen ikke vidste noget ... hvad laver de der hvis de ikke kan hjælpe ???

Anmeld

17. september 2010

Omerovic

AnjaM skriver:

Hej Piger..

Jeg håber, at starte på social- og sundhedshjælperuddannelsen til januar.. Jeg er gravid og har termin midt i april..

Er der nogen der ved hvordan det kan komme til at hænge sammen..?? Vil jeg kunne få dagpenge under barsel, eller hvordan...??

Jeg kommer jo næppe til at nå, at komme i praktik, men vil kun komme til at gå på skolen..

Er der andre, der har været i samme situation..?? Eller har en ide om, hvem jeg skal henvende mig ti, for at få kastet lidt lys over sagen...??

Studievejlederen vidste ikke noget, ej heller kommunen var sikre i deres svar..

Skal jeg prøve, at ringe til FOA...??

Hjælp mig, piger..

Anja

Med det samme du starter på uddannelsen er du offenlig ansat, så du er det samme som at være ansat på fx et plejehjem.. men det kan være at de fraråder dig at starte pga, det ik er mange måneder inden du skal på barsel. men det kan os være at du starter også når du er flærdig med barsel så starter du hvor du slap Det er i hvert fald sådan her men ring til foa, de har helt sikkert styr på det hehe

Anmeld

17. september 2010

Englehår

serinasmor skriver:

får du ikke SU på den uddannelse ... i så fald får du 12 barselsklip... så du kan vælge at holde barsel i op til et år = 12 mdr = 12 klip .... hvis du vælger at holde under et år ( hvis du da kan det .. kunne jeg ikke) kan du evt vælge at få dem udbetalt dobbelt i 6 mdr... mener jeg .. men hæng mig ikke op på det sidste .. da jeg jo som sagt er nødt til at tage et helt år selv

fatter i øvrigt ikke at studievejlederen ikke vidste noget ... hvad laver de der hvis de ikke kan hjælpe ???

Tusind tak for dit svar..

Jeg får ikke SU, men, som Omeric skriver, elevløn når jeg starter - så betragtes man som offentligt ansat - det kunne kommunen heldigvis fortælle mig..

Nej, hende studievejlederen havde vist ikke helt styr på så meget..

Men så er det da godt, at man kan søge hjælp andre steder..

Anja

Anmeld

17. september 2010

Englehår

Omerovic skriver:

Med det samme du starter på uddannelsen er du offenlig ansat, så du er det samme som at være ansat på fx et plejehjem.. men det kan være at de fraråder dig at starte pga, det ik er mange måneder inden du skal på barsel. men det kan os være at du starter også når du er flærdig med barsel så starter du hvor du slap Det er i hvert fald sådan her men ring til foa, de har helt sikkert styr på det hehe

De ville MEGET gerne have, at jeg startede..

Men de var lidt i tvivl om, hvordan det forholdte sig med økonomien ved barsel - og jeg er såmænd heller ikke blevet SÅ meget klogere..

Jeg ringer til FOA på mandag - for det er godt nok ikke helt rart ikke, at vide hvordan det forholder sig..

Men mange tak for dit svar.. Det var rart, lige at få slået fast, at man som elev, er ansat offentligt..

Anja

Anmeld

17. september 2010

Omerovic

AnjaM skriver:

De ville MEGET gerne have, at jeg startede..

Men de var lidt i tvivl om, hvordan det forholdte sig med økonomien ved barsel - og jeg er såmænd heller ikke blevet SÅ meget klogere..

Jeg ringer til FOA på mandag - for det er godt nok ikke helt rart ikke, at vide hvordan det forholder sig..

Men mange tak for dit svar.. Det var rart, lige at få slået fast, at man som elev, er ansat offentligt..

Anja

det er da super

Ja det er nok bedst, hehe de ved det jo

Ja det er ikke så ringe at starte på den udd., jeg ved ik hvad kommune du er under, men her hvor jeg kommer fra (Esbjerg) er der os mange frynse goder selv som elev

håber du finder ud af det.. Og forresten tillykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.