Hjælp til ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. februar 2008

Jan9e D

Efter opfordring skal jeg lave en jobansøgning, og har da styr på hvordan jeg laver et CV, men hvad i al verden, skal jeg dog skrive i selve ansøgningen???

Jeg ved at jeg er fuldt kvalifiseret til stillingen, men hvordan sælger jeg mig selv bedst muligt????

Tro det eller lad være men jeg har aldrig lavet en jobansøgning, men er bare blevet antaget på mit glatte ansigt, efter at ha været til samtale efter et tlf opkald. Så jeg er godt nok noget lost.

Kan i ikke komme med nogle indput, hvad jeg dog skal skrive.

KH Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2008

SaNiNa

havd du har lavet
Kvalifikationer
hvad du forventer af dem til dig
hvorfor du søger ind i det område du søger ind i
hvad du laver i din fritid

ja der er så meget man kan skrive men her er lidt som jeg bruger i mine

Sanne

Anmeld

7. februar 2008

Tullebobs

Hej Jannie

Jeg har ikke de vise sten, men vil da gerne prøve at hjælpe lidt. Min kæreste arbejder som personale/udviklingskonsulent, og han har givet mig nogle råd til, når jeg en gang bliver færdig og skal ud og søge job.

1. Hold den kort (Selve ansøgning bør kunne være på en side)
2. Fremhæv selvfølgelig det du kan, men det vigtigste er, at du relaterer det til den virksomhed du søger i - altså hvordan kan du bedrage i præcis deres virksomhed.
3. Lave et knaldgodt, og overskueligt, CV (søg fx på nettet efter gode ideer til opsætning osv).

Hvilke job er du søger? Har du flere spørgsmål så skriv endelig igen, så kan jeg evt forelægge dem for Søren. Rigtig meget pøj pøj med det:D

Kram fra Trine

Anmeld

7. februar 2008

Jan9e D

Hej Tullebobs.
Har lige smidt et brev til dig, håber at du evt har rtid til at se det igennem.
KH Jannie

Anmeld

7. februar 2008

Katjaro

Jeg har en "skabelon" jeg gerne forfatter en ansøgning over.

Så jeg har altid et "afsnit" i min ansøgning der dækker følgende:

Af uddannelse er jeg.....

Kvalifikationer

Hvorfor søger jeg stillingen......

Hvem er jeg som person......

Ved at forholde sig til ovenstående så får man forholdt sig til de fleste ting i jobannoncen.

Held og lykke

Hilsen katja

Anmeld

7. februar 2008

1977

7. februar 2008

Løvepigen

jeg vil give de andre ret. hvis du gerne vil nogle eksempler kan jeg da godt mail nogle til dig som jeg har skrevet (og kommet til samtale på)

Knus Julie

Anmeld

10. februar 2008

Jan9e D

[f]Update[/f] Så er ansøgningen skrevet, læst korektur på, og sendt. Så nu er det bare at vente. :'( Men vil lige sige 1000 tak til jer alle for jeres indput, men ikke mindst Tullebobs, somtog skridtet vidre og indrog sin mand i min jobansøgning, og kommet med nogle rigtige gode ting som jeg skulle være obs på.:D Jeg skal nok give jer feedback, hvis og når jeg hører om jobbet.;) Som jeg slevfølgelig gør med den super ansøgning jeg fik lavet Kh Jannie

Anmeld

25. februar 2008

Jan9e D

så er der update på min jobansøgning, og fik følgende mail fra dem i dag.

Vi er nu nået så langt i processen, at vi har ansat en kandidat til ovennævnte stilling. Vi beklager derfor, at vi ikke kan tilbyde dig en stilling i denne omgang. Vi takker for den interesse du har vist *****

Så det var desværre et afslag. :(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.