Min læge glemte da lige..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. september 2010

FamilenStorm

Hejsa..

Er ny her på forummet..

Men vil lige læsse lidt frustrationer af..

Var til mit sidste lægebesøg i fredags.. Og der glemte min læge vidst en lille vigtig ting.. Min blodtpe er resus negativ, hvilket betyder at jeg måske kan begynde at danne antistoffer imod min lille baby

Så derfor skal der tages nogle prøver til denn undersøgelse for at klargøre dette..

MEN DET BLEV DER IKKE!! Det havde hun da lige glemt Det var kun fordi jeg læste det i min graviditetsbog at jeg fandt ud af det.. Så måtte lige ringe til hende og høre om det ikke var en fejl, og det var det da sørme.

SHIT mand.. tænk hvis jeg ikke havde opdaget det selv, og jeg evt er begyndt at danne disse antistoffer.. Det kan da kun ende i en sørgelig historie..

Det må vidst koste en kvajekage..

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

misslea

Jamen velkommen til

Jeg er også rhesus negativ, og har fået taget en del prøver gennem graviditeten.... så ja - det er da super meget for dårligt, at din læge kan glemme sådan noget!!!

Det har vist sig, at lillepigen derinde har samme blodtype som jeg, så der er ingen fare!!! Det er noget nyt, at man i moderens blod kan se, om barnet har samme blodtype!!! De tror dog stadig ikke helt på den nye teknologi, og derfor fik jeg taget en ekstra blodprøve (den du også lige har fået) for en sikkerhedsskyld... !!! Jeg havde ikke dannet antistoffer - men det er jo også meget naturligt, eftersom jeg og bebs deler samme blodtype....

Godt at du selv var vågen

Mange hilsner fra Lea (37+4)

Anmeld

17. september 2010

FamilenStorm

Hvor dejlig at høre at i deler samme blodtype..

Hvor mange prøver har du fået taget?? For har kun fået taget en ud over den jeg skal have på mandag.. Og det var da jeg skulle have konstateret at jeg var gravid og de skulle tjekke blodet for alle mulige sygdomme..

Anmeld

17. september 2010

Christina31

Godt at du selv er så opmærksom.

Jeg er også Resus negativ, og udfra blodprøverne ved 2. lægetjek blev det konstateret, at lillemanden i maven er Resus Positiv. Dette betød, at jeg skulle på fødegangen og have den vigtige anti-D sprøjte. Helt utroligt allerede, at kende vores lille drengs blodtype.

Anmeld

17. september 2010

misslea

tror jeg har fået taget 3 i alt...

Og ja - det er da alletiders, at vi deler blodtype - det gør jo det hele meget lettere

Anmeld

17. september 2010

FamilenStorm

Hold da op de har været sløve hos min læge så.. For har slet ikke fået taget nogle blodprøver ud over den 1. hvor de fandt ud af det..

Håber da ikke det er for sent at få en evt sprøjte hvis det osv..

Anmeld

17. september 2010

norup81

Hej.

Velkommen til.

Jeg er også selv reg. negativ og bettemanden er reg. positiv. Har fået foretaget 2 blodprøver.

Samt fået meget information af min læge i forhold til at man skal have 1. indsprøjtning i uge 29 og igen når man har født for at forhindre at man danner antistoffer.

Fik desuden at vide af min læge at hvis jeg ikke fik disse indsprøjtninger havde det betydning for andre graviditeter, samt at jeg i en anden graviditet så ville skulle følges mere tæt på enten skejby eller riget. Så er da utrolig glad for at min læge var opmærksom på det.

Håber ikke at det får nogen betydning for dig og at du når at få indsprøjtninger. Men må sige at det er mega sejt af dig at du var så opmærksom.

Britt 37+3

Anmeld

17. september 2010

FamilenStorm

Dejligt med en læge der er opmærksom..

håber godt nok ikke det er for sent.. er jo 36+2 henne.. så er jo godt derhen af..

Må håbe prinsessen har samme blodtype som jeg har..

Er nu også glad for at jeg får læst i de bøger, ,så man kan følge lidt med i hvad der skal ske..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.