Hård mave :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.530 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. september 2010

Jose og emils mor

Hej Alle,

Jeg er i 7. uge, og lider sådan af hård mave. Uden at gå for meget i detaljer, er det pt. sådan at jeg revner dernede hver gang jeg skal på wc. Når jeg tænker tilbage havde jeg det vist også sådan de to andre graviditeter, det kom bare meget længere henne. Der endte det med jeg sad og tudede hver gang. Er der nogen der har et råd??

Kh Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Line Højdal

Kære Kristine...
Jeg kender det alt, alt for godt! Det gør avs...

Jeg har prøvet mange forskellige ting, men er ikke sluppet af med den hårde mave - dog er det blevet bedre i den forstand at jeg ikke, som du beskriver det, revner dernede!!

Først og fremmest skal du drikke rigtig meget i løbet af dagen (helst vand) - jeg kan tydelig mærke forskel på de dage jeg har været god til at huske at drikke rigeligt og de dage hvor jeg har været knapt så god til det!

Derudover har jeg prøvet yoghurt, svesker (sveskesaft skulle være effektivt) Du kan selv lave sveskesaft på følgende måde:
Kog omkring 20-30 svesker op i en kasserolle med ca 2 liter vand. Lad det koge i cirka en halv time. Køl det ned og drik et glas hver morgen og aften. Ikke det lækreste, men virker!

Husk desuden at spise fiberrigt for at holde maven igang.. Jeg spiser i perioder sådan nogle fiber-flager (morgenmadsprodukt). Jeg er normalt slet ikke til de der morgenmadsprodukter, men jeg synes faktisk det hjælper!! Undgå så vidt muligt fint brød og kager...

Hvis det er rigtig slemt og bliver ved med at være det kan du også følge disse råd:

• Få regelmæssig motion, da det styrker tarmfunktionerne.
  • Man bør indøve regelmæssige afføringsvaner. Det bedste tidspunkt er ofte i den første time efter morgenmaden. Man skal ikke skynde sig, men give sig god tid og sidde mindst 10 minutter, enten der kommer afføring eller ej.
  • det kan være nyttigt at føre en dagbog, så man kan blive klar over, hvad der fremkalder symptomerne.

Endelig er der jo muligheden at bruge lægemidler... Jeg har prøvet "
Magnesia DAK", der kan fås i håndkøb på apoteket. Dem må man gerne tage under graviditet...

Jeg håber du kan bruge nogle af rådene... og god bedring!
Vh Line

Anmeld

28. september 2010

matudi

Hej!

Stakkels dig - det er virkelig en dårlig bivirkning ved at være gravid!! Og for dig lyder det slemt.

Måske skyldes det delvist det jerntuilskud som du tager?? HVis dette er tilfældet vil jeg fortælle dig, at det for mig virker at tage det der Krauterblaut jertilskud istedet for almindelige jerntabletter. Krauterblaut smager virkelig ikke godt, men optages skånsomt i kroppen og giver demed ikke SÅ hård mave. Ydermere drikker jeg også svedskejuice, som heller ikke smager godt, men som hjælper til en mere lind afførring.

det var min ikke så lækre kommenatr til dit æv-problem....håber du har det bedre!

VH

Anmeld

3. oktober 2010

metlou

Jeg har også haft sindsyg hård mave, men det hjalp at begynde at spise HUSK tabletter, som er ren fiber. Men det er meget vigtigt at drikke meget vand til, for ellers får man bare mere hård mave. Jeg er også skiftet til nogle jern-tabletter, der ikke giver lige så hård mave - de hedder Aminojern.

Disse 2 ting løste problemet for mig. Good luck!

Mvh Mette

Anmeld

4. oktober 2010

Louise2508

Jeg kan kun sige én ting: HUSK i tabletter, du vil blive overrasket over hvor gode de er!!!!!!!!!!!!

De kan købes på apoteket og du skal de første par dage tage 10 stk. om morgenen og hvis det har hjulpet så bare forsæt med 5 stk et par dage også kan du ellers bare spise dem efter behov!!

Det er som sagt bare naturlige fibre som hjælper din mave med at nemmeregøre fordøjelsen, husk masser af væske!!!

De er lidt store men de HJÆLPER!!!!! (siger en der hele sit liv har bøvlet med maven)

Louise...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.