Keglesnit eller gravid?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.259 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. september 2010

piap

Hej Tøser

Jeg fik for ca 4 måneder siden lavet et keglesnit, og har siden været til kontrol hvor de igen fandt celleforandringer  de ville dog vente til oktober og se om celleforandringerne havde udviklet sig yderliger, men at jeg højest sandsynlig skulle regne med at skal ha lavet keglesnit nr 2 

mit spørgsmål til jer er nu skal vi vælge at blive gravide igen eller skal vi vente til sommer som vi har snakket om hele tiden for så er vores datter ca 1,5år eller skal vi bare springe ud i det med det samme?

nogen der har fået keglesnit og så blevet syet sammen for at holde på barnet? min gynækolog siger at det er meget normal at blive det efter et keglesnit

mvh pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville ikke betænke mig et sekund - jeg ville vente med, at blive gravid. Det vigtigste er dit helbred og når din gyn siger du skal have lavet et keglesnit igen ville jeg helt klart vente.

Jeg fik selv lavet et i oktober 2009. Jeg har været til kontrol hver 3. mdr. men jeg der har ikke været noget.

Kh. Katja

Anmeld

17. september 2010

Mutti2B

piap skriver:

Hej Tøser

Jeg fik for ca 4 måneder siden lavet et keglesnit, og har siden været til kontrol hvor de igen fandt celleforandringer  de ville dog vente til oktober og se om celleforandringerne havde udviklet sig yderliger, men at jeg højest sandsynlig skulle regne med at skal ha lavet keglesnit nr 2 

mit spørgsmål til jer er nu skal vi vælge at blive gravide igen eller skal vi vente til sommer som vi har snakket om hele tiden for så er vores datter ca 1,5år eller skal vi bare springe ud i det med det samme?

nogen der har fået keglesnit og så blevet syet sammen for at holde på barnet? min gynækolog siger at det er meget normal at blive det efter et keglesnit

mvh pia

Sikke noget øv . Jeg har selv fået foretaget 2 keglesnit og skal når jeg bliver gravid ha lagt en cerclage (snørres sammen). Jeg har været til samtale og undersøgelse på Skejby for at finde ud af hvilken slags jeg skal ha (vaginal - som du får lagt efter NF scanningen og som fjernes igen i uge 37 hvor du kan føde naturligt, Abdominal - som du får lagt inden du bliver gravid og som ikke kan fjernes igen hvor du skal ha kejsersnit). De vil så lave en mellemting på mig som vist er noget nyt. Så den vil blive lige så sikker som en abdominal, men jeg kan stadig føde naturligt.

Du skal helt klart vente med at blive gravid til du ved hvordan det står til med celleforandringerne. Når du først er gravid kan de ikke gøre noget og på 9 måneder kan det jo desværre gå hen at udvikle sig negativt. Så få lavet et nyt celleskrab til oktober og hvis der ikke er noget, så forhør dig ved din læge om hvad hun/han anbefaler dig at gøre. Hvis du skal ha foretaget endnu et keglesnit, så vil jeg vente minimum 1 år fra det er lavet til du begynder på projekt baby, da du skal gå til tjek ved lægen, for at I kan være sikre på at det er helt væk. Dit helbred er det vigtigste

Hvis du har spørgsmål til det hele, så spørg mig endelig

Anmeld

17. september 2010

SussieThyssen

Fik for mange år siden lavet et keglesnit, hvor de tog en ordenlig bid, men har ikke haft nogen problemer siden, hverken med at få barn nr 3 eller noget.
Men synes da bestemt du skal få indgrebet klaret først, så alt er som det skal være.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. september 2010

piap

Tak for jeres svar...

Vi (min kærste og jeg) har diskuteret det frem og tilbage, og er blevet enig om at vente med projekt baby til vi får svaret til oktober, mit helbred kommer i første række her og skal jeg så ha lavet et keglesnit igen så, vil vi vente til vi får grønt lys fra lægen...

knus pia

Anmeld

21. september 2010

piap

Mutti2B skriver:

Sikke noget øv . Jeg har selv fået foretaget 2 keglesnit og skal når jeg bliver gravid ha lagt en cerclage (snørres sammen). Jeg har været til samtale og undersøgelse på Skejby for at finde ud af hvilken slags jeg skal ha (vaginal - som du får lagt efter NF scanningen og som fjernes igen i uge 37 hvor du kan føde naturligt, Abdominal - som du får lagt inden du bliver gravid og som ikke kan fjernes igen hvor du skal ha kejsersnit). De vil så lave en mellemting på mig som vist er noget nyt. Så den vil blive lige så sikker som en abdominal, men jeg kan stadig føde naturligt.

Du skal helt klart vente med at blive gravid til du ved hvordan det står til med celleforandringerne. Når du først er gravid kan de ikke gøre noget og på 9 måneder kan det jo desværre gå hen at udvikle sig negativt. Så få lavet et nyt celleskrab til oktober og hvis der ikke er noget, så forhør dig ved din læge om hvad hun/han anbefaler dig at gøre. Hvis du skal ha foretaget endnu et keglesnit, så vil jeg vente minimum 1 år fra det er lavet til du begynder på projekt baby, da du skal gå til tjek ved lægen, for at I kan være sikre på at det er helt væk. Dit helbred er det vigtigste

Hvis du har spørgsmål til det hele, så spørg mig endelig

Kan man selv vælge hvilken en af sammen snørninger man vil ha ? eller er det hvad lægen bestemmer sig for?

og er det noget er gøres i narkos eller hvordan foregår det?

har nemlig fået at vide at hvis man har fået lavet et keglesnit så vil min læge råde mig til at få en sammen snørring, for at være helt sikker på at jeg holder på det hele vejen igennem og for at skåne min for, for mange aborter, da min læge sagde at det var stor chance for at få aborter når man har fået levet keglesnit

kærligst pia

Anmeld

21. september 2010

Lady Marion <3

Jeg har også fået foretaget et kegle snit og var meget nervøs for en evt graviditet efter ..  Den forløb nu fint ogdet var slet ikke tale om jeg skeg skulle snøres sammen ,, Jeg stillede mange spørgsmål omkring det og fik af vide at man rent faktisk kunne danne så meget arvæv efter kegle snit at man kunne have svært ved at få baby ud   Fødslen gik nu også fint dvs ingen problemer her

Anmeld

21. september 2010

Lady Marion <3

piap skriver:

Kan man selv vælge hvilken en af sammen snørninger man vil ha ? eller er det hvad lægen bestemmer sig for?

har nemlig fået at vide at hvis man har fået lavet et keglesnit så vil min læge råde mig til at få en sammen snørring, for at være helt sikker på at jeg holder på det hele vejen igennem og for at skåne min for, for mange aborter, da min læge sagde at det var stor chance for at få aborter når man har fået levet keglesnit

kærligst pia

Sikke noget vås din læge siger , har været til tjek i min graviditet hos både gyn og fødselslæger , man snørrer da ikke bare gravide sammen og har aldrig hørt at chancerne var størrer for abort efter kegle snit .

Anmeld

21. september 2010

Mutti2B

piap skriver:

kærligst pia

Det er noget lægen beslutter sig for alt efter hvor lang din livmoderhals er. Jeg har kun 1½ cm tilbage så umiddelbart ville løsningen ha været den abdominale som foretages gennem maven som en kikkertoperation før jeg bliver gravid. Men de besluttede sig for en 3. som vist er noget nyt. Og når jeg skal ha lagt den (dem, for de vil snøre mig sammen 2 - 3 steder) skal jeg ha en rygmarvsbedøvelse, fy føj!  

Normalt får man ikke en cerclage efter kun et keglesnit. Der skulle ikke være noget i vejen for at man kan gennemføre en graviditet. Nogle behøver det heller ikke efter 2. Det er som sådan ikke antallet af keglesnitoperationer det kommer an på men hvor meget livmoderhals du har tilbage. Nogle gange bliver de jo nødt til at tage en ordenlig bid ud.

Jeg blev henvist til Skejby, hvor de undersøgte mig for overhovedet at finde ud af om det var nødvendigt og derefter fandt de ud af hvilken slags der var bedst for mig.

Anmeld

21. september 2010

Mutti2B

Muffi . skriver:

Sikke noget vås din læge siger , har været til tjek i min graviditet hos både gyn og fødselslæger , man snørrer da ikke bare gravide sammen og har aldrig hørt at chancerne var størrer for abort efter kegle snit .

Hvis du ikke har meget livmoderhals tilbage efter keglesnitsoperation(er), så giver det jo sig selv at der er større risiko for at abortere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.