piap skriver:
Hej Tøser
Jeg fik for ca 4 måneder siden lavet et keglesnit, og har siden været til kontrol hvor de igen fandt celleforandringer
de ville dog vente til oktober og se om celleforandringerne havde udviklet sig yderliger, men at jeg højest sandsynlig skulle regne med at skal ha lavet keglesnit nr 2
mit spørgsmål til jer er nu skal vi vælge at blive gravide igen eller skal vi vente til sommer som vi har snakket om hele tiden for så er vores datter ca 1,5år eller skal vi bare springe ud i det med det samme?
nogen der har fået keglesnit og så blevet syet sammen for at holde på barnet? min gynækolog siger at det er meget normal at blive det efter et keglesnit
mvh pia
Sikke noget øv
. Jeg har selv fået foretaget 2 keglesnit og skal når jeg bliver gravid ha lagt en cerclage (snørres sammen). Jeg har været til samtale og undersøgelse på Skejby for at finde ud af hvilken slags jeg skal ha (vaginal - som du får lagt efter NF scanningen og som fjernes igen i uge 37 hvor du kan føde naturligt, Abdominal - som du får lagt inden du bliver gravid og som ikke kan fjernes igen hvor du skal ha kejsersnit). De vil så lave en mellemting på mig som vist er noget nyt. Så den vil blive lige så sikker som en abdominal, men jeg kan stadig føde naturligt.
Du skal helt klart vente med at blive gravid til du ved hvordan det står til med celleforandringerne. Når du først er gravid kan de ikke gøre noget og på 9 måneder kan det jo desværre gå hen at udvikle sig negativt. Så få lavet et nyt celleskrab til oktober og hvis der ikke er noget, så forhør dig ved din læge om hvad hun/han anbefaler dig at gøre. Hvis du skal ha foretaget endnu et keglesnit, så vil jeg vente minimum 1 år fra det er lavet til du begynder på projekt baby, da du skal gå til tjek ved lægen, for at I kan være sikre på at det er helt væk. Dit helbred er det vigtigste
Hvis du har spørgsmål til det hele, så spørg mig endelig 

Anmeld