uddannelsesskift pga revalidering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

Malonde1985

wamse skriver:

Nej jeg får som enlig forsørger meget mindre udbetalt i de 2 lønnede praktikker. Jeg skal ca spare 5000 hver måned mens jeg er i de lønnede praktikker og det er mere end vi har at leve for nu.

Får man mindre under praktikken fordi man er enlig?  forstår mig slet ikke på de SU regler...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Svei

Malonde1985 skriver:

Får man mindre under praktikken fordi man er enlig?  forstår mig slet ikke på de SU regler...

Blander mig lige... er også enlig studerende...og ja, du får 10.000kr i su og lån op tl 4000kr og i praktikken får du mellem 9300 og 9800 kr mener jeg....jeg mister så over 4000kr hver måned i praktikken, men jeg vil bare tage den udd. og så må jeg jo leve derefter...ikke så sjovt, men hellere det end ingen udd.

Anmeld

17. september 2010

Malonde1985

Jbk skriver:

Blander mig lige... er også enlig studerende...og ja, du får 10.000kr i su og lån op tl 4000kr og i praktikken får du mellem 9300 og 9800 kr mener jeg....jeg mister så over 4000kr hver måned i praktikken, men jeg vil bare tage den udd. og så må jeg jo leve derefter...ikke så sjovt, men hellere det end ingen udd.

Ja self skal du da ta den udd.! Synes bare det er vildt.. Kender heller ik rigtig pædagoguddannelsen, men består hoveddelen ikke af praktik? Det kan jeg godt se - 4000,- er mange penge at miste om måneden

Anmeld

17. september 2010

IAH

wamse skriver:

Jeg ville under ingen omstændigheder søge Job i en børnehave alligevel, det er slet ikke målet med min uddannelse. Men spørgsmålet er også at hvis de ikke engang mener at jeg ville kunne søge bredt, jamen hvilke uddannelser er der så tilbage, som de mener at jeg kan bestride? Det er heller ikke sådan at jeg mærker min gigt dagligt, slet slet ikke, så har slet ikke set det som et problem.

Hej hej

Jeg har medlidenhed med dig - har selv stået i akkurat samme situation.. men du skal selvfølgelig anke. Det regnes jo for standarsprocedure i kommunale afgørelser. Kommunen nægtede at støtte et 5års studium, men det blev omstødt.

Jeg var selv på reva under en del af min uddannelse pga sclerose. Og helt klart, du skal lægge vægt på at pædagog er din drøm og det er der dine ressoucer ligger... 

Der er uhyggelig meget "teknik" i at forhandle med en kommune og en masse huller at falde i. Eksisterer der ikke en sygdomsforening, du kan tilmelde dig? Foreningerne har som oftest socialrådgivere ansat, som kan hjælpe dig gratis...

Held og lykke

Anmeld

17. september 2010

Svei

Malonde1985 skriver:

Ja self skal du da ta den udd.! Synes bare det er vildt.. Kender heller ik rigtig pædagoguddannelsen, men består hoveddelen ikke af praktik? Det kan jeg godt se - 4000,- er mange penge at miste om måneden

Nej heldigvis kun et år ud af 3½ år..

Anmeld

17. september 2010

wamse

Jbk skriver:

Men fra deres side, der kan man jo godt forstå dem....men prøv det der handicap tillæg og ellers tænker jeg at de vil høre om lærerudd ikke mere var dig, der er ikke fysisk hårdt arbejde ... og jeg vil heller ikke arbejde med børn, men kan jo blive nød til det hvis ikke der er andet...

Uhhh jeg ville aldrig tage læreruddannelsen Det er simpelthen så langt fra min personlighed som man kan komme. Men det jeg ikke forstår er, at de faktisk har bevijlet pæd.uddannelsen for 7 år siden lige netop pga af mine knæ De har såmænd også sendt mig ud i arbejdsprøvning i 1 år i en sfo, uden at de mente at der problemer i det.

Jeg går i klasse med 2 som er på reva pga af dårlige skuldre, de ville jo bestemt heller aldrig kunne søge bredt så, så der hvor filmen knækker for mig er, at det jo ikke hænger sammen deres grundlag for ikke at ville støtte lige netop den uddannelsen.

Anmeld

17. september 2010

wamse

IAH skriver:

Hej hej

Jeg har medlidenhed med dig - har selv stået i akkurat samme situation.. men du skal selvfølgelig anke. Det regnes jo for standarsprocedure i kommunale afgørelser. Kommunen nægtede at støtte et 5års studium, men det blev omstødt.

Jeg var selv på reva under en del af min uddannelse pga sclerose. Og helt klart, du skal lægge vægt på at pædagog er din drøm og det er der dine ressoucer ligger... 

Der er uhyggelig meget "teknik" i at forhandle med en kommune og en masse huller at falde i. Eksisterer der ikke en sygdomsforening, du kan tilmelde dig? Foreningerne har som oftest socialrådgivere ansat, som kan hjælpe dig gratis...

Held og lykke

Mange tak for dit svar også

Det er vel gigtforeningen jeg hører ind under? Har aldrig haft brug for støtte og rådgivningen drefra, for synes slet ikke selv at det er så voldsomt mine udbrud i gigt, så kan slet ikke følge kommunen. Jeg har selvfølgelig perioder, hvor det er værre end andre gange, men jeg ligger mig jo ikke hjemme i min seng. Jeg anker, hvis det bliver til den afgørelse, som hun regnede med.

Anmeld

17. september 2010

Fiona78

wamse skriver:

Jeg er jo ved at tage pædagoguddannelsen, og jeg elsker det simpelthen Jeg er startet op på SU med førsørgerlånet og jeg er enlig. Jeg har valgt at søge revalidering i stedet for, da jeg ikke kan overskue det psykisk med den økonomiske usikkerhed det er på SU, de lønnede praktikker, studiebøgerne, transporten m.m.

Jeg var til samtale i går ved en socialrådgiver omkring revalidering, og jeg får endegyldig svar i november, men hun mente at jeg nok ville få det tilkendt pga af mine sociale problemer(mit liv indtil nu), men hun var ikke sikker på at de ville give mig pædagoguddannelsen, fordi jeg har slidgigt i mine knæ Hun mente ikke at jeg ville kunne søge bredt når jeg var uddannet pga mine knæ.

Synes godt noj det er frustrende, for er så sikker på det er pæd. jeg vil være og det er også der mine interessepunkter ligger.

Ville i anke det når afgørelsen kommer, hvis den falder ud som hun troede? Eller ville i droppe ud af jeres drømmestudie, for at skulle finde et andet studie?

Når jeg tager uddannelsestest, så lander de alle sammen lige netop på pædagog faget.

Det er ikke en mulighed at forblive på SU, for det går simpelthen ikke økonomisk.

Det er desværre dem der "bestemmer" i sidste ende

Jeg er selv på revalidering og fik nej til at uddanne mig til sygeplejerske, jeg er nu ved at uddanne mig til lastbilchaufør som er mit andet drømmejob

Jeg skulle komme med 3 forslag til uddannelser jeg kunne tænke mig og så blev det besluttet på et teammøde hvor jeg iøvrigt ikke var med, hvilken uddannelse de mente jeg skulle have..

Hvis du har yderlige spørgsmål så uddyber jeg gerne

Anmeld

17. september 2010

IAH

wamse skriver:

Mange tak for dit svar også

Det er vel gigtforeningen jeg hører ind under? Har aldrig haft brug for støtte og rådgivningen drefra, for synes slet ikke selv at det er så voldsomt mine udbrud i gigt, så kan slet ikke følge kommunen. Jeg har selvfølgelig perioder, hvor det er værre end andre gange, men jeg ligger mig jo ikke hjemme i min seng. Jeg anker, hvis det bliver til den afgørelse, som hun regnede med.

Jeg synes alligevel du skulle ringe til foreningen og lige vende det med en af deres soc. rådgivere.

De har nok haft 100 sager som din før, så de kan guide dig lidt ad vejen. Det er det de er der for, og du vil (måske) kunne skyde lidt genvej ved hjælp af en sludder med en af dem.

IAH

Anmeld

17. september 2010

Svei

wamse skriver:

Uhhh jeg ville aldrig tage læreruddannelsen Det er simpelthen så langt fra min personlighed som man kan komme. Men det jeg ikke forstår er, at de faktisk har bevijlet pæd.uddannelsen for 7 år siden lige netop pga af mine knæ De har såmænd også sendt mig ud i arbejdsprøvning i 1 år i en sfo, uden at de mente at der problemer i det.

Jeg går i klasse med 2 som er på reva pga af dårlige skuldre, de ville jo bestemt heller aldrig kunne søge bredt så, så der hvor filmen knækker for mig er, at det jo ikke hænger sammen deres grundlag for ikke at ville støtte lige netop den uddannelsen.

Økonomi...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.