Hvordan holdet jeg den skattejagt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. september 2010

linemus

Fredag kommer Sebastians klasse til fødselsdag og der er bestilt skattejagt. Jeg har alle Sibers ideer fra et ældre indlæg, men hvordan Søren får jeg det hele til at hænge sammen? Hvordan kommer de videre til næste post og hvordan finder de skatten? Hvordan får man flettet alle de her sjove lege/konkurrencer ind i det så det giver mening?

Alle forslag og ideer modtages med kyshånd!!

Line - travl, træt, måske begyndende syg og snart opgivende (suk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Siber

Fredag kommer Sebastians klasse til fødselsdag og der er bestilt skattejagt. Jeg har alle Sibers ideer fra et ældre indlæg, men hvordan Søren får jeg det hele til at hænge sammen? Hvordan kommer de videre til næste post og hvordan finder de skatten? Hvordan får man flettet alle de her sjove lege/konkurrencer ind i det så det giver mening?

Alle forslag og ideer modtages med kyshånd!!

Line - travl, træt, måske begyndende syg og snart opgivende (suk)

Der er flere måder du kan gøre det på

1 du kan tegne et kort over jeres have eller hvor i nu skal være, og der står der numre på, og ved post 1 skal de bla bla bla og når de har løst den skal de gå til post 2 osv

2 du kan tage billeder af det hvor de skal gå hen, altså hvis de er inde, tager du et billede af hoveddøren, der er første post hvor de så løser opgaven, så får de billede af næste post eks jeres redskabsskur osv osv

3. du kan lave små gåder så de skal gætte hvor de skal gå hen, hvor har far sin trillebør el nowt, løse opgaver også et nyt hint

4. du kan hænge snore op, som de skal følge

I alle 4 modeller kan du tegne et kort, brænde det lidt, så det føles som en rigtig skatte jagt!

God fornøjelse

Knus SIber

når ja skatten, den gemmer du ved sidste post hvor der er et stort rødt kryds på kortet!

ej kom lige på en ny ide, ved hver post er der en puslespilsbrik, af billede af der hvor skatten er gemt eks under egetræet, og når der har været ved alle poster skal de samle puslespillet også ser de hvor skatten er. Gav dette overhovedet mening????

Anmeld

16. september 2010

ka li ja

vi gjorde det, at jeg tegnede et kort over det område vil skulle være på. så klippede jeg det i stykker, og hængte alle stykkerne op rundt omkring på pladsen. så fik de af vide at hvert hold skulle finde deres 12 "brikker" og så skulle vi samle puzlespillet. og derfeter kunne de se hvor de skulle lede after skatten. der havde jeg tegner et x på kortet. det var sjovt og nemt og tog ikke ált for lang tid.

Anmeld

16. september 2010

linemus

Tusind tak for inspiration, piger. Nu så jeg pludselig lyset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.