(juni) Hvor er her bare stille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. september 2010

SaNiNa

Kan vi ikke få gjort noget ved det?

Hvordan går det med jeres store børn efterhånden?

Her går det fremad Nicklas er begynd at sove i egen seng efter vi er flyttet, håber på vi kan rykke ham ind i hans eget værelse i næste uge.

nicklas er blevet rigtig glad for at være i dagpleje og for første gang siden han startede i marts månede ville han ikke med hjem i mandages dog vil han stadig ikke have rugbrød derover. så vi har en lidt sulten dreng når vi kommer hjem

vores nye hjem er næsten færdig renoveret, og så gider vi heller ikke mere før om lang lang tid eller vi har lige en kæmpe trappe opgang og en kælder som osse skal have en ordenlig tur her til vinter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

CamiRon

Sanne og Nicklas skriver:

Kan vi ikke få gjort noget ved det?

Hvordan går det med jeres store børn efterhånden?

Her går det fremad Nicklas er begynd at sove i egen seng efter vi er flyttet, håber på vi kan rykke ham ind i hans eget værelse i næste uge.

nicklas er blevet rigtig glad for at være i dagpleje og for første gang siden han startede i marts månede ville han ikke med hjem i mandages dog vil han stadig ikke have rugbrød derover. så vi har en lidt sulten dreng når vi kommer hjem

vores nye hjem er næsten færdig renoveret, og så gider vi heller ikke mere før om lang lang tid eller vi har lige en kæmpe trappe opgang og en kælder som osse skal have en ordenlig tur her til vinter.

Her er Emma blevet 15 mdr. Hun er rigtig god til at gå og vil allerhelst det når hun kan komme til det! Gider ikke køre i klap/barnevogn før benene er trætte!

Hun flyttede ind på sit eget værelse dagen efter sin fødselsdag. Hun bliver dog puttet i vores seng om aftenen hvor hun stadig(!!!) får sin natflaske og bliver så flyttet ind i seng når hun sover.

Hun øver sig på rigtig mange ord for tiden: "hej" og "far" er ynglingsordnene og så dyrelyde. Det er sjovt så hurtigt det går!

Hun er rigtig glad for dagplejen også og der er sjældent problemer ved aflevering og afhentning.

Glæder mig til - forhåbentlig - om flere unger fra denne gruppe!

Anmeld

21. september 2010

lauras*mor*

hejsa..

jeg har været medlem i noget tid, men har bare haft så meget andet men nu slipper i ikke for mig.. hehe..

Min datter, Laura, er lige knap 18 mdr.. dvs. 1,5 år!!! fuck tiden den går bare så stærkt, jeg har svært ved at fatte det.. de sidste efterhånden mange mdr er hun faldet i søvn i sin rejseseng i stuen, hvorefter vi så (indenfor en time ca) flytter hende ud i gangen.. når vi selv går i seng flytter vi så sengen ind til os i soveværelset.. så ved 1-2 tiden vågner hun og jeg tager hende op i vores seng.. hvorimod min mand han ligger hende ned og så sover hun igen.. det godtager hun sq ikke ved mig.. ihh.. men synes faktisk det er lidt hyggeligt hun sover ved siden af mig, selv det kræver at vi deler hovedpude.. hehe..

nåhh men siden jeg er "ny" burde jeg nok fortælle lidt om mmig selv jo.. hehe.. jeg er 24 år, bor i Aalborg i en 4. værelses lejlighedmed min mand som er 28 år.. sammen har vi vores datter Laura.. jeg går på universitetet hvor jeg læser statskundskab på 5. semester. jeg satser og håber på at få et job til sommer når jeg er færdig med bachelor, men ellers tror jeg at jeg tager en kandidat i socialkundskab. :-) ellers kan i læse en del på min profil herinde. :-)

jeg synes det er helt vildt som Laura snakker.. hun kan egentlig ikke sige vildt mange ord, men hun snakker dog hele tiden, hun siger bl.a. far, ved du hvad, hvad er det, vil du?, op, vov, rap, fugl. vi har siden hun var 6 mdr kørt med tegn til tae og hun kan ca 20 tegn.. hun kan bl.a. ud og køre/bil, fugl, and, hund, far, mor, sulten, tørstig, færdig.. ja kan ikke huske dem alle sammen da vi ikke bruger dem så meget mere, da hun er begyndt at sætte ord på de fleste..

det går rigtig godt og hun trives rigtig godt.. hun er en slank pige som bare vejer 8,7 kg og er 84 cm.. ved fødslen var hun 51 cm og vejede 3020 gram. Jeg synes sevføølgelig hun er den dejligste af dem alle..

jeg glæder mig til at høre meget mere om jer og jeres børn og liv.

både mig og min mand er studerende..

Camiron: jeg kender godt det der med de helst vil gå.. aura begyndte at gå 3 dage efter hendes fødselsdag, og vi bruger faktisk sjældent klapvognen til andet end at hun kan holde ved kanten.. hehe.. men det er jo heldigvis kun sundhedstegn vores børn udviser.. ;-)

Sanne og Niklas: sikke en sulten dreng i får hjem.. hehe.. det  var da lige før i skulle ha tilbud på dp så.. ;-) det lyder super spændende med huset.. har hørt det er et rigtig hårdt stykke arbejde sådan at skulle  renovere et helt hus (som det lyder til i har gjort) men så er det bare ekstra dejligt når det er færdigt og det er præcis som man har drømt om.. :-)

Knus fra Lauras mor aka Gry i den virkelige verden.. :-)

ps: hvor er i fra?

Anmeld

25. september 2010

SaNiNa

lauras*mor* skriver:

hejsa..

jeg har været medlem i noget tid, men har bare haft så meget andet men nu slipper i ikke for mig.. hehe..

Min datter, Laura, er lige knap 18 mdr.. dvs. 1,5 år!!! fuck tiden den går bare så stærkt, jeg har svært ved at fatte det.. de sidste efterhånden mange mdr er hun faldet i søvn i sin rejseseng i stuen, hvorefter vi så (indenfor en time ca) flytter hende ud i gangen.. når vi selv går i seng flytter vi så sengen ind til os i soveværelset.. så ved 1-2 tiden vågner hun og jeg tager hende op i vores seng.. hvorimod min mand han ligger hende ned og så sover hun igen.. det godtager hun sq ikke ved mig.. ihh.. men synes faktisk det er lidt hyggeligt hun sover ved siden af mig, selv det kræver at vi deler hovedpude.. hehe..

nåhh men siden jeg er "ny" burde jeg nok fortælle lidt om mmig selv jo.. hehe.. jeg er 24 år, bor i Aalborg i en 4. værelses lejlighedmed min mand som er 28 år.. sammen har vi vores datter Laura.. jeg går på universitetet hvor jeg læser statskundskab på 5. semester. jeg satser og håber på at få et job til sommer når jeg er færdig med bachelor, men ellers tror jeg at jeg tager en kandidat i socialkundskab. :-) ellers kan i læse en del på min profil herinde. :-)

jeg synes det er helt vildt som Laura snakker.. hun kan egentlig ikke sige vildt mange ord, men hun snakker dog hele tiden, hun siger bl.a. far, ved du hvad, hvad er det, vil du?, op, vov, rap, fugl. vi har siden hun var 6 mdr kørt med tegn til tae og hun kan ca 20 tegn.. hun kan bl.a. ud og køre/bil, fugl, and, hund, far, mor, sulten, tørstig, færdig.. ja kan ikke huske dem alle sammen da vi ikke bruger dem så meget mere, da hun er begyndt at sætte ord på de fleste..

det går rigtig godt og hun trives rigtig godt.. hun er en slank pige som bare vejer 8,7 kg og er 84 cm.. ved fødslen var hun 51 cm og vejede 3020 gram. Jeg synes sevføølgelig hun er den dejligste af dem alle..

jeg glæder mig til at høre meget mere om jer og jeres børn og liv.

både mig og min mand er studerende..

Camiron: jeg kender godt det der med de helst vil gå.. aura begyndte at gå 3 dage efter hendes fødselsdag, og vi bruger faktisk sjældent klapvognen til andet end at hun kan holde ved kanten.. hehe.. men det er jo heldigvis kun sundhedstegn vores børn udviser.. ;-)

Sanne og Niklas: sikke en sulten dreng i får hjem.. hehe.. det  var da lige før i skulle ha tilbud på dp så.. ;-) det lyder super spændende med huset.. har hørt det er et rigtig hårdt stykke arbejde sådan at skulle  renovere et helt hus (som det lyder til i har gjort) men så er det bare ekstra dejligt når det er færdigt og det er præcis som man har drømt om.. :-)

Knus fra Lauras mor aka Gry i den virkelige verden.. :-)

ps: hvor er i fra?

Ihh hvor er hun altså bare dejlig.

Vi kommer fra fyn nærmer bestem Odense

Anmeld

8. oktober 2010

mor_sabina

Nå men så må jeg jo hellere opdatere også

Phillip Emil er også ved at blive stor og i rivende udvikling. Han er blevet rigtig skrap med sproget, og siger både, muh, vrinsker, øffer, vuffer, miaver, kykkeliky, gok gok, gak gak (gæs), far, bad, mad, mor, hej, hva det, se, hov og ja der er mange på efterhånden og mor er så stolt:p

Han er også en meget aktiv dreng motorisk og han har godt styr på benene, og begynder så småt at løbe og vil hoppe. Han gå meget i sofaen (endnu uden uheld) og jeg kan se hans balance udvikler sig fra gang til gang.

Han er stort set alt ædende (og man kan roligt sige æde for han kører ind), dog vil han gerne vælge alt det på bordet og ikke tallerknen, så vi er begyndt at tage maden i køkkenet så vi kun sidder med vores tallerken og det hjælper gevaldigt.

Om aftenen blver han lagt i seng mellem 19-19.30 og falder selv i søvn, efter vi han puttet ham igen et par gange og for en uge siden begyndte han at sove hele natten igennem, eller det vil sige til kl 5-5.30 men så er vi fri for at vække ham når vi alligevel skal op kl 6, men i weekenderne kunne han nu godt trække den lidt

Og så er lillebror jo på vej til december, så vi ntder tiden med storebror alene fuldt ud og har ikke travlt med familieforøgelsen. Men glæder mig alligevel lidt til at møde ham

I dpén gåer det rigtig godt og han er med 3 andre på cirka samme alder såp det har vi været rigtig hedige med. Jeg læser til pædagog så jeg har tidligt fri de fleste dage og får rigtig meget kvalitetstid med ham Vi har hele eftermiddagen sammen og jeg følker mig så priviligeret at kunne studere og være mor fuldt ud. Det bliver lidt sværer når praktikken kommer, men det klarer vi også.

Tild em der ikke ved det så bor vi i Hobro i en lille lejet hus, familien består indtil videre af min mand 26 mig selv på 23 og vores lille Phillip Emil på 17 mrd. Og så får vi forhåbentlig lille Jullian føjet til flokken i december

Dejligt at læse om jeres skønne unger, det lyder til de følges ad, det er lidt sjovt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.