Jeg havde 3. besøg af en af jordemødrene i hjemmefødselsordningen i dag og det var en dejlig oplevelse.
Babypigen skønnes til at veje 1300-1400 gr. og skulle ifølge den vurdering ligge i den store ende af scalaen

Hjertelyden var flot og og mit sf- mål er 28 cm. Blodtryk var 100/70 og der var nogle små spor af hvide blodlegemer i urinen men intet som ikke ligger indenfor normen

og kunne muligvis skyldes mit ekstreme rengøringsflip i weekenden

Ole arbejder hjemme idag så han kunne være med

og han syntes også det var en god oplevelse.
Hver gang jeg får disse besøg kan jeg ikke lade være med at synes det er den fedeste service at de bare kommer ud til en og bruger 1 1/2 time på at hyggesnakke og kigge på en uden at det koster mig en krone!! Føler mig ret heldig at bo i region sjælland

Men nu begynder det hele at blive meget virkeligt og jeg tror snart på at jeg får en dejlig lille pige i armene engang til november (måske allerede om 8 uger!)
Nu er jeg for alvor begyndt at forberede hendes ankomst -
liften, vuggen, autostolen og klapvognen har fået pillet betræk af og blevet vasket og jeg er begyndt at samle nogle remedier til selv fødslen (gamle lagener og håndklæder og lignende) - det er så hyggeligt at gå og drømme om den dag hvor jeg får brug for alle disse ting igen

ihh tænk jeg inden så længe bliver mor til endnu en skøn unge og kan kalde mig mor til tre :p...
Som et ekstra plus på en dejlig dag er min veninde igang med at føde sin datter ved PKS og jeg går bare og venter på at få en sms om at nu er alt veloverstået - og så i løbet af ugen får jeg lov at komme og se den lille og opleve den skønne duft af nyfødt igen

knus til jer alle og skøn tirsdag til jer
Rakel 29+1
Anmeld