Gustavs fødsel - en super god oplevelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. juli 2008

Gustavsmor

Jeg vil gerne dele min oplevelse som førstegangsfødende med jer herinde, derfor skriver jeg dette indlæg!

Det var en super hurtig og god fødsel, som jeg husker tilbage på med kæmpe smil på læben....
Ti dage før min termin gik vandet. Jeg lå på sofaen og pludselig, uden nogen form for tegn på nogen ting, lød et smæld i min mave, og ud fossede ellers en masse fostervand. Kollen var 20. Må indrømme at jeg blev lidt forskrækket, for selvom terminen nærmede sig, var jeg totalt uforberedt på at det skulle være ligenu. Jordmoderen havde jo sagt at man som førstegangsfødende ikke skulle regne med at føde før terminen, men men men....vi tog på fødegangen selvfølgelig. Det var meget urealistisk at tænke på at det var nu jeg skulle til at føde vores guldklump. Vi kom op på sygehuset og de kørte en CTG-strimmel, hvilken viste gode resultater på babys hjerterytme.
Kl 21 begyndte veerne, og de bed altså virkelig til lige fra starten. Tænkte bare at jeg måtte være jordens største pylrerøv, for det gjorde virkelig ondt, og dem jeg havde snakket med sagde at de første veer kunne man sagtens klare at gå rundt med derhjemme og lave lidt lettere husligt arbejde, men det følte jeg da bestemt ikke jeg kunne. De var tæt på at sende mig hjem igen, men en læge besluttede at på grund af mit højeblodtryk (havde haft højt blodtryk i to uger inden) ville de beholde mig deroppe. Det viste sig at være en god idé, for da de undersøgte mig indvendig kl. 22.30 var jeg 7-8 cm åben. Og så gik det bare stærkt. Ca. kl 23.30 var jeg 10 cm åben, og fik presseveer, men skulle holde igen med at presse, da hovedet endnu ikke var helt nede på bækkenbunden. Fik lov at presse kl 23.55 og Gustav er født kl. 00.06.....

Det var en meget hurtig og nem fødsel. Det gjorde da ondt Ja, men det kan man jo sige sig selv, men det var til at holde ud, og jeg er super stolt over mig selv, det må jeg indrømme!
Det var den dejligste oplevelse, og den bedste gave vi nogen sinde har fået....Skal bestemt have flere børn, og det må meget gerne ligne min første fødsel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2008

Kvindemin

Ja det lyder 'luksus' :) Jeg startede med veer lørdag eftermiddag kl. 16, blev indlagt på sygehuset søndag nat, og fødte Celina mandag aften kl. 21.40. 30 timers lang fødsel, og med en operation lige bagefter, da min moderkage havde sat sig fast, og kunne ikke presses ud :'/ Ikke er rar fødsel, ikke at kunne være sammen med sin kæreste og barn 2 timer efter endelig endt fødsel. Er meget meget skræmt, og ved ærgeligtalt ikke om jeg tør føde igen. Selvom min JM har beroliget mig med, at disse ekstreme fødsler er der 'få' af (eller sjældne). Det tog hårdt på mig i noget tid efter. Men sådan er det jò? Har i hvert fald ikk fortrudt at jeg har prøvet det, og lykkelig er man jo under alle omstændigheder bagefter (L)

Anmeld

21. juli 2008

Gustavsmor

Jamen alle fødsler er jo forskellige. Og folk oplever også smerte forskellig, derfor er der ikke en eneste fødsel der er ens! Jeg havde aldrig turdet håbet på at få sådan en "nem" fødsel.....er heller ikke sikkert at min næste fødsel blir noget lignende, men det er jeg jo heldigvis lykkelig uvidende om....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.