Til Trine Spanien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

308 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juli 2008

Munder

Hej st

Hvad er det for noget med at Laura nu taler dansk? Har ferien i Danmark været med til at skubbe på??:)

Knus
Dorte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2008

3rollinger

Hej Dorthe

Undskyld, jeg ikke svarer foer. Har ikke rigitg vaeret paa nu under ferien.

Men jaaaaaaaaaaa, min datter taler dansk. Jeg er bare saa pavestolt af hende (L)(L)(L). Paa kun 3 uger er hun gaaet fra stort set ikke at sige noget paa dansk, til faktisk at snakke flydende og kunne sige stort set alt. Okay, indroemmet, nogen gange gaar det galt med ordstillingen og forholdsordene, men det er jo floejtende ligegyldigt. Jeg synes bare hun er saa sej. Og det viser bare at det har ligget latent inde i hende og at hun bare manglede det sidste skub for at faa hostet ordene ud.

Jeg er stadig helt overstadisk.

De foerste dage kom hun til at snakke dansk til sin far, men efter 2 dage kunne hun tricket med at snakke spansk til sin far og vende sig om og snakke dansk med mig (L)(L) Fantastisk.

Knus
st

Anmeld

31. juli 2008

Stumpen

Dejligt at høre lidt fra st og total dejligt for jer at Laura (er viiiild med det navn (L)) taler begge sprog nu.. Vil du så fortsætte med at tale dansk med hende i Spanien eller hvordan vil du bibeholde det?? En ide kunne også være at få din mor til at købe lydbøger med jævne mellemrum og sende ned til jer, indtaler de ikke stadig børnebånd/dvd'er?? (H)

Anmeld

31. juli 2008

st

Laura du er bare for god. :)

Hvor er det bare fedt at høre, at hun har fået åbnet for det danske sprog. Kan godt forstå du er stolt Trunte. Jeg har altid været enorm fascineret af de børn der dribler med to sprog. Det er imponerende.

Dejligt at høre lidt fra dig igen. Er ferien slut nu eller hvordan er det med det? Brylluppet i Dk var først midt i august ikke?

Kæmpe knus fra st.

Anmeld

1. august 2008

3rollinger

Hej piger

Anja, ja, jeg snakker altid dansk til hende, og saa kommer vi sammen med andre danskere i Spanien. Og nu tror jeg ogsaa hun foeler sig saa tryg ved det danske at hun ikke vil have noget imod at snakke det i Spanien. Og ellers er der jo ferierne til Danmark.

st, vores ferie lakker desvaerre hurtig mod enden. Vi tager tilbage til Spanien paa soendag, men, som du selv naevner, tager Laura og jeg selv herop igen allerede den 13. august. Saa skal vi saa vaere sammen med hele familen, som endelig kan laere Laura lidt bedre at kende, naar hun kan udtrykke sig og snakke med dem.

Knus
st

Anmeld

1. august 2008

Munder

Hvor er hun bare dygtig, så er det jo bare at holde det ved lige når I kommer hjem;)

Jeg håber virkelig I nyder ferien i DK.

Knus
Dorte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.