Kan det skade baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

Willa's mor

Maja_4000 skriver:

Min læge sagde at folsyre især var meget vigtigt de første .. Er det 12 uger ? Men jeg har bare spist alle de vitaminer de anbefaler .. Min jm gjorde også meget ud af , at jern er vigtigt ..

Rigtigt som du siger med at jern også er meget vigtigt. Men jeg fik fx lov til ikke at tage jern, men så skulle jeg os have målt min blodprocent oftere.. Jeg kunne ik "tåle" jern vitaminerne. Det er nok vigtigt at indvolvere sin læge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Maja_4000

Willa's mor skriver:

Rigtigt som du siger med at jern også er meget vigtigt. Men jeg fik fx lov til ikke at tage jern, men så skulle jeg os have målt min blodprocent oftere.. Jeg kunne ik "tåle" jern vitaminerne. Det er nok vigtigt at indvolvere sin læge..

Jeg måtte også prøve tre forskellige slags jerntilskud , inden jeg fandt noget min mave kunne holdet til  :b

Anmeld

13. september 2010

Anneiris

Det er også for ens egen skyld man tager de vitaminer.

Personligt så glemmer jeg det meeeeeeeeeeget OFTE, Men jeg har sat min telefon til at ringe hvér dag, 2 gange en gang med gravitamin, og en gang med jerntilskud.

Så kan man ikke undgå at glemme det.

Anmeld

13. september 2010

Sisley

Det kræver c-vitamin og B12 vitamin for at kroppen kan optage folinsyren, så måske er det derfor mange vælger at tage en vitaminpille for at være sikker på at få nok af alt. C-vitamin fremmer desuden optagelsen af jern (hvorimod fx mælk hæmmer den). Derudover kan man/bør man tage kalk og d-vitamin (d-vitamin fremmer optagelsen af kalk). A-vitamin er også nødvendigt, men både a og d vitamin kan overdoseres og det er fedtopløseligt, så det skylles ikke bare ud af kroppen igen med urinen.

Anmeld

13. september 2010

Risen

Tror ikke den største skade sker på din baby, men mere på dig selv , da barnet vil gå ind og optage din kalk m.m som du ville have brug for. 

Anmeld

13. september 2010

Risen

Tror ikke den største skade sker på din baby, men mere på dig selv , da barnet vil gå ind og optage din kalk m.m som du ville have brug for. 

Anmeld

13. september 2010

JVIHJSH

Folinsyre modhjælper en eller anden form for rygmarvssygdom i baby som er MEGET farlig, noget med at rygmarven løber lidt ud af rygsøjlen og sætter sig på en mærkelig måde.

(Jeg kan ærlig talt ikke huske 100% hvad sygdommen er, men det er noget i den stil, og det er meget fælt.)

Anmeld

13. september 2010

Willa's mor

JVIHJSH skriver:

Folinsyre modhjælper en eller anden form for rygmarvssygdom i baby som er MEGET farlig, noget med at rygmarven løber lidt ud af rygsøjlen og sætter sig på en mærkelig måde.

(Jeg kan ærlig talt ikke huske 100% hvad sygdommen er, men det er noget i den stil, og det er meget fælt.)

Er det ik følings syndrom??

Anmeld

13. september 2010

Amso

Baagøe skriver:

Jeg ved ikke om det direkte kan skade baby, men måske indirekte, da det jo ikke er for sjov, at man skal tage vitaminerne. Baby har brug for dem...

Kan du måske ikke knuse en pille eller opløse den i vand, som du kan drikke? Jeg ville klart igang, hvis jeg var dig...

Du skal snakke med din læge inden du begynder evt. at knuse pillerne eller opløse dem i vand. Det ikke sundt da der er en grund til at pillerne er indkapslet, så medicinen eller vitaminerne bliver frigivet det rigtige sted i kroppen.

Anmeld

13. september 2010

<3

Anonym skriver:

Jeg er i uge 19 og har endnu ikke taget nogen af de anbefalede vitaminer og piller osv, da jeg ikke kan sluge piller eller huske det.
kan det være farligt for baby?
kan der ske noget ved det?

Man skal jo tage Folinsyren for at der er mindre risiko for at der dannes rygmarvsbrok, men der er for sent nu.

Synes du skal tage en snak med din læge for det KAN have alvorlige konsekvenser men jeg vil krydse fingre for at det ikke har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.