Sutterbrikker, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.493 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. september 2010

TineA

Den unge mand har ikke ville spise hos mig nogensinde, og da han 1 døgn efter fødslen ikke havde fået noget at spise, valgte jordemødrene at give os en suttebrik.

Nu er vi så på afvænning på brikken og det passer IKKE den unge mand. Jeg er ved at give op - han NÆGTER at tage fat uden den s**** brik!!

Jeg er jo konstant bange for, at der ikke er mælk nok til staklen. Jeg er blevet fortalt, at når man malker ud, stimulerer det produktionen - så nu tænker jeg - Er det SÅ forkert at bruge brikken så længe brystet bliver stimuleret af pumpen?

Selvfølgelig er det ikke det samme som hvis han spiste selv, men når nu jeg ikke kan tvinge ham til det?

Håber virkelig på noget respons, er sgu ret forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Diana...

NEJ det er ikke forkert du skal bruge den hvis det passer jer bedst! Den KAN nedsætte mælkeproduktionen en smule men det er ikke alle det sker med.

Jeg brugte kun suttebrik med Lucas fordi han ikke kunne tage fat i starten og jeg fik sår osv, Jeg gad ikke starte forfra med kampen så derfor blev vi ved med suttebrikken og det fungeret bedst for os

Anmeld

12. september 2010

Risen

Tine2104 skriver:

Den unge mand har ikke ville spise hos mig nogensinde, og da han 1 døgn efter fødslen ikke havde fået noget at spise, valgte jordemødrene at give os en suttebrik.

Nu er vi så på afvænning på brikken og det passer IKKE den unge mand. Jeg er ved at give op - han NÆGTER at tage fat uden den s**** brik!!

Jeg er jo konstant bange for, at der ikke er mælk nok til staklen. Jeg er blevet fortalt, at når man malker ud, stimulerer det produktionen - så nu tænker jeg - Er det SÅ forkert at bruge brikken så længe brystet bliver stimuleret af pumpen?

Selvfølgelig er det ikke det samme som hvis han spiste selv, men når nu jeg ikke kan tvinge ham til det?

Åh har også været igennem den kamp .. :/ Det var bare det værste man er ved at blive sindssyg og barnet også.. Men det skal nok lykkedes og det er bare 20* nemmere at gøre det uden suttebrikker.. Tænk på du altid skal have rene suttebrikker med hver gang du går ud.. I må kæmpe for det.. Du kan evt. klippe små bidder af suttebrikken for hver dag , det gjorde en af mine veninder.. Ellers stimulere brystvorten selv så den bliver større? - Eller presse en lille smule mælk ud og lad ham smage..

Held og lykke

Anmeld

12. september 2010

Bebsen

Hej

Jeg har ikke gode afvænnings tips til suttebrik, men der findes vist en folder om det

Men vil egentligt bare høre om der er en grund til han ikke kan få fat?

Min søn kunne heller ikke få fat, og jeg måtte os bruge suttebrik, indtil sundhedsplejersken opdagede at hans tungebånd var for kort, og han derfor ikke kunne få fat... 

Anmeld

12. september 2010

TineA

Bebsen skriver:

Hej

Jeg har ikke gode afvænnings tips til suttebrik, men der findes vist en folder om det

Men vil egentligt bare høre om der er en grund til han ikke kan få fat?

Min søn kunne heller ikke få fat, og jeg måtte os bruge suttebrik, indtil sundhedsplejersken opdagede at hans tungebånd var for kort, og han derfor ikke kunne få fat... 

Den folder må jeg finde! Tak!

Jamen, jeg ved det faktisk ikke. Jeg tror, at det er fordi han fik brikken da han var 1 døgn og nu har vænnet sig til det og det er så nemt for ham og nu gider han ikke arbejde for det - den skiderik

Men det er min egen teori, jeg ved ikke om der er en anden logisk forklaring .. ?

Anmeld

12. september 2010

TineA

Risen skriver:

Åh har også været igennem den kamp .. :/ Det var bare det værste man er ved at blive sindssyg og barnet også.. Men det skal nok lykkedes og det er bare 20* nemmere at gøre det uden suttebrikker.. Tænk på du altid skal have rene suttebrikker med hver gang du går ud.. I må kæmpe for det.. Du kan evt. klippe små bidder af suttebrikken for hver dag , det gjorde en af mine veninder.. Ellers stimulere brystvorten selv så den bliver større? - Eller presse en lille smule mælk ud og lad ham smage..

Held og lykke

Åh, dejligt at vide, at man ikke er den eneste. Jeg kæmper og det gør han også og han bliver gasblå i hovedet af skrigeri og så giver jeg op og så er han glad igen.

Det lyder som en god idé at klippe lidt af - det må vi prøve

Anmeld

12. september 2010

Bebsen

Jeg blev spurgt om jeg havde fået en folder om det, det var på sygehuset, men mon ikke læge, sundhedsplejerske el.l kan skaffe den

Jeg skal selvf ikke gøre mig klog på om der er en logisk/fysisk forklaring på det, men kan da godt forstå at han vælger den nemme løsning, hihi

Min søn fik klippet tungebåndet da det var for kort, da han var 6 dage gammel, og 2 min efter kunne jeg amme normalt

Anmeld

12. september 2010

Siber

Tine2104 skriver:

Jeg brugte også suttebrik. Jeg havde så meget mælk, at mine bryster blev stenhårde, så hun ikke kunne få fat. Jeg fik også afvide at det kunne stoppe mælkeproduktionen, så jeg kæmpede og kæmpede, hvilket resulterede i at vi begge to bare sad og tudede, og jeg blev total stresset, men min sundhedsplejerske blev ved med at sige at jeg skulle lade være. Jeg var så ked af det, så jeg ringede til ammelinien, som sagde tag det roligt, fortsæt, så har du en glad mor og et glad barn. Så jeg ammede med de suttebrikker i 9 mdr, og havde masser af mælk!

Med 2. barn var det samme problem, men efter 3 uger (tror jeg) så forsøgte jeg uden, og der gik det fint.

Gør det du har det bedst med, hellere end glad mor som giver en glad dreng!!!

Knus Siber

Anmeld

12. september 2010

Brams

Hejsa

Lærke spiste også kun med suttebrik de første mange uger, men selv om det var en kamp til at starte med at vænne hende fra den, så ville hun pludselig en dag selv sutte uden den.

Tror bare du skal prøve igen og igen og så skal det nok komme. Det er rigtig meget nemmere uden suttebrikken synes jeg, men omvendt er der også mange der bruge suttebrikken hele ammeperioden.

Anmeld

12. september 2010

TineA

Brams skriver:

Hejsa

Lærke spiste også kun med suttebrik de første mange uger, men selv om det var en kamp til at starte med at vænne hende fra den, så ville hun pludselig en dag selv sutte uden den.

Tror bare du skal prøve igen og igen og så skal det nok komme. Det er rigtig meget nemmere uden suttebrikken synes jeg, men omvendt er der også mange der bruge suttebrikken hele ammeperioden.

Tak for svar - jeg bliver helt rolig igen!

Jeg bliver ved med at kæmpe kampen og håber på, at han overgiver sig en dag.

Men hvad med min produktion? Funger den så? Det er dét jeg er mest bekymret for .. ?!  Når han spiser, så gider han kun spise ved det ene bryst, meget sjældent ved begge to, så jeg kan jo ikke lade være med at tro, at det er fordi der er mælk nok og han så er glad, mæt og tilfreds? Eller ... ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.