nogen der kender du til økonomiskhjølp til unge gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.805 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. september 2010

annec

Hej alle sammen.

Jeg er 18år og har lige fundet ud af at jeg er gravid. Jeg er i 13. uge, og både mig og min kæreste ønsker virkeligt det barn. Vi har været sammen siden jeg var 13år

Jeg er blevet nød til at stoppe på arbejdet, hvor jeg kun var vikar, fordi jeg arbejdede med kemikaliker, fordi det er meget giftig for gravide..

Så jeg er ikke den person der ejer flest penge .. Lige pt. får jeg ikke nogen som helst penge, for jeg ved ikke hvor jeg kan få penge fra?

Er der nogen der ved hvor jeg kan få penge fra mens jeg er gravid, og når jeg har født? om der er nogen der ved hvad jeg kan få, og jeg bor hjemme men skal flytte til december. Nogen der ved noget med om jeg kan få nogle penge et sted fra til at købe baby ting? hvad med boligstøtte?

Bare kom med alt hvad i ved

Hilsen anne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

B&J

annec skriver:

Hej alle sammen.

Jeg er 18år og har lige fundet ud af at jeg er gravid. Jeg er i 13. uge, og både mig og min kæreste ønsker virkeligt det barn. Vi har været sammen siden jeg var 13år

Jeg er blevet nød til at stoppe på arbejdet, hvor jeg kun var vikar, fordi jeg arbejdede med kemikaliker, fordi det er meget giftig for gravide..

Så jeg er ikke den person der ejer flest penge .. Lige pt. får jeg ikke nogen som helst penge, for jeg ved ikke hvor jeg kan få penge fra?

Er der nogen der ved hvor jeg kan få penge fra mens jeg er gravid, og når jeg har født? om der er nogen der ved hvad jeg kan få, og jeg bor hjemme men skal flytte til december. Nogen der ved noget med om jeg kan få nogle penge et sted fra til at købe baby ting? hvad med boligstøtte?

Hilsen anne

Du skal en smut op på kommunen og snakke med dem og høre hvad du kan få og ikke få for du får sikkert en kontantanthjlælp boligstøtte kommer jo an på hvad i tjener og hvad i giver i husleje og hvor stor boligen er noget i skal søge om igennem kommunen

Anmeld

12. september 2010

NatasjaL

du kan få kontanthjælp, og så kan du søge om en starthjælp til baby ting. vi fik en hjælp på 2500 da vi ventede den første

du kan få kh når du har passeret 12 graviditets uge.

Anmeld

12. september 2010

helora

annec skriver:

Hej alle sammen.

Hilsen anne

Du er helt sikkert berettiget til kontanthjælp. Taksten er rimelig lav som ung hjemmeboende, men du får en forhøjet takst efter 12. graviditetsuge. Når du har født får du kontanhjælp med forsørgertakst, som, så vidt jeg husker, er på godt og vel 12.000 kr før skat om måneden.

Anmeld

12. september 2010

JVIHJSH

Du kan få et legat til børneting hvis din økonomi er lav nok (OG med ingen inkomst er den jo nok.)

Det vil normaltvist være på omkring 2000 før fødsel og 2000 efter

Anmeld

12. september 2010

Steph_Laurits

12. september 2010

annec

mange tak for hjælpen. Jamen jeg er 13 uger henne.

Jamen vil prøve at snakke med kommunen i morgen

Anmeld

12. september 2010

kristinards

helora skriver:

Du er helt sikkert berettiget til kontanthjælp. Taksten er rimelig lav som ung hjemmeboende, men du får en forhøjet takst efter 12. graviditetsuge. Når du har født får du kontanhjælp med forsørgertakst, som, så vidt jeg husker, er på godt og vel 12.000 kr før skat om måneden.

Hvad er det for en forhøjet takst efter 12. graviditetsuge?

Er det bare hva der svarer til hvis man var over 25 år?

Eller er der noget jeg er gået glip af?

Ja undskyld jeg lige crasher din tråd, men der var lige noget jeg ikk havde hørt om.  

Anmeld

12. september 2010

Risen

Er det ikke noget med at man kan ringe ind til mødrehjælpen og på økonomisk støtte?

Anmeld

12. september 2010

helora

kristinards skriver:

Hvad er det for en forhøjet takst efter 12. graviditetsuge?

Er det bare hva der svarer til hvis man var over 25 år?

Eller er der noget jeg er gået glip af?

Ja undskyld jeg lige crasher din tråd, men der var lige noget jeg ikk havde hørt om.  

Du kan se det om den forhøjede kontanthjælp i det link, som StephanieJ har smidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.