Termins-bestemmelse....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.669 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. september 2010

birthee

Var til læge mandag i næste uge, hvor jeg ifølge termins-beregner på mama.dk, var 9+2... Efter undersøgelse hos lægen siger han så at jeg er i 6.-7. uge... Men det stemmer bare ikke med de beregninger jeg fik på mama.dk, hvor jeg skulle være i 10. uge... Men han havde stadig min termin i starten af april, ifølge den skive han bruger??? Synes bare det er lidt vildt der er 3 ugers forskel... Glæder mig vildt meget til skanning den 30. september - så kan det da blive slået fast der... Med mindre han har skrevet forkert på papirerne, hvor han skrev 8. uge... igen ifølge egne beregninger, så er det jo 13. uge der = nf skanning...

Bliv så den 30. september, så det kan blive fastlagt helt nøjagtig - ifølge papirerne er det en termins-skanning...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Line Højdal

Jeg tror den skive lægen bruger er til beregning med en gennemsnitslig cyklus... så hvis din cyklus er kortere/længere og hvis du bløder færre/flere dage en "normalt", så passer den ikke helt!! Men 3 ugers forskel er alligevel ret meget - og lægen burde jo kunne mærke af størrelsen på din livmoder ca. hvor langt du er henne!!

Hvornår havde du sidste mens. første dag?

Kan godt forstå du glæder dig til terminsscanningen... det gør jeg godt nok også!!

Knus

Anmeld

12. september 2010

birthee

Pipkukkeren skriver:

Jeg tror den skive lægen bruger er til beregning med en gennemsnitslig cyklus... så hvis din cyklus er kortere/længere og hvis du bløder færre/flere dage en "normalt", så passer den ikke helt!! Men 3 ugers forskel er alligevel ret meget - og lægen burde jo kunne mærke af størrelsen på din livmoder ca. hvor langt du er henne!!

Hvornår havde du sidste mens. første dag?

Kan godt forstå du glæder dig til terminsscanningen... det gør jeg godt nok også!!

Knus

Dengang jeg ventede frederik var han også ca. 2 uger forkert i forhold til en terminsberegner på internettet... Min sidste menstruation var den 3. juli, og før det havde jeg 2 cyklus på 24, og den sidste var på 26 dage... Men ud fra mine egne beregninger er der hvor jeg skal til termin-skanning jo der hvor det ville være en nakkefold-skanning jeg skulle have  ????

Anmeld

13. september 2010

metlou

Hmm... jeg tror altså det er din læge der har kigget helt forkert!

Du kan sammenligne dig med mig: Jeg havde sidste menstruations første dag d. 7. juli (få dage efter dig). Jeg har en normal cyklus på 28 dage. Jeg har termin d. 15. april og er 9+5 idag (altså 10. uge).

Dette er bekræftet både af lægen + af beregningen nederst på denne side: https://www.baby.dk/videnom/4p4/graviditet-graviditet.aspx

Så du kan godt regne med at du også er ca. der omkring. 

Og nakkefold-scanning skal man tage når man er mellem 11+3 og 13+6, så det passer også med d. 30. september.

Så slå koldt vand i blodet - og giv evt. lige din læge en opringning og bed ham checke efter igen. Good luck!

Mvh Mette

Anmeld

15. september 2010

birthee

Jeg spurgte jm ad, da vi var dernede igår for at få taget blodprøve til risiko-vurdering.... den skanning jeg skal til den 30. september er en kombination af termins-skanning og nakkefold... og jm sagde at lægen havde skrevet forkert, for ifølge hendes skive var jeg 10+3 igår... Så har det okay nu, hvor jm sagde at det var lægen der havde skrevet forkert, men glæder mig vildt til nf er overstået - og til vi har set den lille fidus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.