Det nr har alle mine 3 unger lavet, maaange gange, af en eller anden underlig årsag altid i min side af sengen, ligegyldigt om de så "starter" i fars???
At falde det lille stykke sker der ikke en pind ved, med mindre man er EKSTREM uheldig, de har bløde knogler og kan tåle meget mere end vi voksne kan, når det handler om fald og slag, hovedparten af børn under 1½ år som faler ned fra 1. sal får kun overfladiske skramme, så dobbeltsngen er ingen ting, ud over forskrækkelsen, hvis du tænker dig om, har du garenteret heller aldrig hørt at et barn der er faldet ned fra puslepladssen (ned på fliser) og er kommet alvorligt til skade, du har helt sikkert hørt om blå mærker og forskrækkelse, og at forældrene tror barnet mindste er ved at dø (mindst da) men aldrig alvorlige skader.
Jeg ikke bare tror på at det passer, jeg ved at det passer, falder min 4-årige ned fra dobbeltsængen, slår hun sig meget mere end den bette på 6 måneder, på trods af at hun bliver knab så forskrækket som den bette.da min den melmste var 2 drattede hun ned, ramte meget uheldig med hovedet og havde tegn på en hjernerystelse... dem kender jeg fordi jeg har 1. hjælp, og får det holdt ved lige flere gange om året ikke kun på egne unger, men ude i livet... på trods af at hun ramlede ned i en klisekant (et trind ind til bruseren) og fik et ordentligt mærke, med hovedet først vel at bemærke, slap vi med forskrækkelsen. Så jeg VED de kan tåle ekstrem meget, og at store skader i den alder kun kommer når man er super ekstrem uheldig.
Hvad gør vi så ved problemet? tjo her ligger der sækkestole til at tage faldet, at man så stadig kan banke ind i træmmesengen, og natbordet er altså bare en del af livet.
Anmeld