Adams fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.617 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. september 2010

LinLin

Nøj! hvor har jeg været utålmodig i denne graviditet; er ret sikker på det har høngt sammen med at jeg blev gravid igen 3 uger efter SA(/MA?) og derfor næsten endte med at være gravid et helt år! Derudover kom storebror David 15 dage før termin og Adam satte sig fast med hovedet da jeg var 36+5, så jeg var overbevist om at han også ville komme før tid... Men han lod altså lige vente lidt på sig!

D. 8. september havde jeg selv fødselsdag og havde gæster, som selvfølgelig spurgte om der var optræk til noget (NEJ!) Jeg var begyndt at indstille mig på at gå over tid (det var ligesom nemmest bare at tænke det!) Termin var sat til dagen efter - altså d. 9. - men der var bare overhovedet ikke tegn på noget som helst!

Men så torsdag d. 9/9 kl 5.25 vågnede jeg ved at jeg havde en ve! 10 min senere kom der een til... De begyndte at komme hyppigere og hyppigere! Kl. 6.40 var der 5 min imellem dem og jeg ringede ned i Davids bhv og sagde han altså var nødt til at komme før tid! (modulordning )

Jeg vækkede manden (som var gået i seng 3 timer tidligere). Han kørte David i bhv og 7.40 var vi på Skejby sygehus. Jeg blev ikke undersøgt - vi fik tildelt en fødestue med det samme! Kl. 8 blev jeg undersøgt: ingen livmoderhals og 4 cm åben. Jeg kom derefter i badekar. Der gik ikke lang tid før jeg ikke syntes vandet hjalp mere! Kl 9 kom jeg op igen og jeg bliver spurgt om vandet skal tages. Jeg siger ja til dette da jeg bare vil have det overstået! Jeg bliver undersøgt igen derefter: 7 cm! Mine veer er helt vilde nu - de gør SÅ ondt! 9.50 får jeg presseveer - bliver hurtigt undersøgt: 10 CM! og jeg må presse alt det jeg vil!

Kl. 10.05 bliver Adam født; 4 timer og 40 min efter den allerførste ve! Han får 10/1 + 10/5 i apgar og bliver et par timer senere målt til 3720 g og 51 cm "fin dreng", står der i papirerne

Jeg oplevede fødslen som langt mere smertefuld end Davids - men den gik også mere end dobbelt så stærkt! Vi har det godt alle 4 - men jeg gør det ALDRIG igen

Og så lidt billeder:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

Mai-pigen

Uha, det lyder som en smertefuld oplevelse, godt det gik så stærkt!!  Og nu er det overstået jo.. Men at du ligefrem skriver, gør det aldrig mere, puha...bliver helt stresset over min kommende fødsel nu...

Men et stort tillykke med jeres lille nye skud på stammen..

Anmeld

11. september 2010

mor_sabina

Stort tillykke

Anmeld

11. september 2010

LinLin

Uha, det lyder som en smertefuld oplevelse, godt det gik så stærkt!!  Og nu er det overstået jo.. Men at du ligefrem skriver, gør det aldrig mere, puha...bliver helt stresset over min kommende fødsel nu...

Men et stort tillykke med jeres lille nye skud på stammen..

Det var ikke meningen - skal ikke have flere uanset hvordan det var gået

Første gang tog det lige knapt 12 timer - det gjorde ikke lige så ondt!

Håber du får en god fødsel!

Anmeld

11. september 2010

LinLin

mor_sabina skriver:

Stort tillykke

Tak

Anmeld

11. september 2010

Mettemus

Puha, det er godt nok gået stærkt, nåede David at opdage hvad der skete inden i sendte ham afsted?

Skønne billeder - sikke nogle kønne unger du får! Endnu engang stort tillykke

Anmeld

11. september 2010

Jibbe

Tillykke med Adam... jeg har ikke været på i 3 dage nu og var spændt på om du ikke snart fødte!!! Han ser godt nok dejlig ud med alt det fine hår!

Anmeld

11. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

STORT tillykke med jeres prins nr. 2  

Anmeld

11. september 2010

isimaven

Sikke en hurtig fødsel
og en dejlig fyr I fik !!!
Stort tillykke og jeg må sige at sjælden (om nogen sinde) har jeg set en mor der lige har født se så lækker og frisk ud wauw siger jeg bare

Anmeld

11. september 2010

Mette.

Hold da op en hurtig fødsel, selvom den var hård lyder det til det hele gik fint.

Stort tillykke med den smukke lille dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.