Nøj! hvor har jeg været utålmodig i denne graviditet; er ret sikker på det har høngt sammen med at jeg blev gravid igen 3 uger efter SA(/MA?) og derfor næsten endte med at være gravid et helt år! Derudover kom storebror David 15 dage før termin og Adam satte sig fast med hovedet da jeg var 36+5, så jeg var overbevist om at han også ville komme før tid... Men han lod altså lige vente lidt på sig! 
D. 8. september havde jeg selv fødselsdag og havde gæster, som selvfølgelig spurgte om der var optræk til noget (NEJ!) Jeg var begyndt at indstille mig på at gå over tid (det var ligesom nemmest bare at tænke det!) Termin var sat til dagen efter - altså d. 9. - men der var bare overhovedet ikke tegn på noget som helst!
Men så torsdag d. 9/9 kl 5.25 vågnede jeg ved at jeg havde en ve! 10 min senere kom der een til... De begyndte at komme hyppigere og hyppigere! Kl. 6.40 var der 5 min imellem dem og jeg ringede ned i Davids bhv og sagde han altså var nødt til at komme før tid! (modulordning
)
Jeg vækkede manden (som var gået i seng 3 timer tidligere). Han kørte David i bhv og 7.40 var vi på Skejby sygehus. Jeg blev ikke undersøgt - vi fik tildelt en fødestue med det samme! Kl. 8 blev jeg undersøgt: ingen livmoderhals og 4 cm åben. Jeg kom derefter i badekar. Der gik ikke lang tid før jeg ikke syntes vandet hjalp mere! Kl 9 kom jeg op igen og jeg bliver spurgt om vandet skal tages. Jeg siger ja til dette da jeg bare vil have det overstået! Jeg bliver undersøgt igen derefter: 7 cm! Mine veer er helt vilde nu - de gør SÅ ondt! 9.50 får jeg presseveer - bliver hurtigt undersøgt: 10 CM! og jeg må presse alt det jeg vil!
Kl. 10.05 bliver Adam født; 4 timer og 40 min efter den allerførste ve! Han får 10/1 + 10/5 i apgar og bliver et par timer senere målt til 3720 g og 51 cm
"fin dreng", står der i papirerne 
Jeg oplevede fødslen som langt mere smertefuld end Davids - men den gik også mere end dobbelt så stærkt! Vi har det godt alle 4 - men jeg gør det ALDRIG igen 
Og så lidt billeder: 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld