Valg af alternativt fødested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. september 2010

thilde-tusindfryd

Jeg er slet ikke så langt endnu, men jeg gør mig alligevel tanker om, hvor jeg skal føde mit barn, når den tid kommer til næste år. Nu er det min første, så det er ikke fordi, jeg har dårlige erfaringer, men når jeg ser dokumentarer omkring fødsler osv. - fx den der norske med Jordemødrene, som kører på DR1 - så synes jeg ikke, at det er optimale forhold ift. hvordan barnet kommer til verden. Der er meget "produktion" over det, skarpt lys, hård behandling....sådan lidt samlebånd og industri fornemmelse.

For en del år siden arbejdede jeg meget med alternativ behandling og i den forbindelse havde jeg selvfølgelig en forestilling om, at når den tid engang kom, så skulle mit barn fødes i vand og med dæmpet belysning og blødt musik og omsorgsfulde, afbalancerede jordemødre, som udstrålede ro.

Dette ideal har jeg så i mellemtiden "glemt" lidt, dels fordi jeg er et andet sted i mit liv og fordi jeg tænker med gru på, hvad sådan noget mon koster idag. Og så er der også faktoren med, at hvad nu hvis der går noget galt eller det er en kompliceret fødsel ? Så er det rart nok alligevel, at have nogle effektive sygeplejerske og læger i nærheden.

Men ku man mon ikke finde en gylden mellemvej ? hvor der er tænkt på omsorgen, både for moder og barn, og hvor der er tænkt på, hvilke omstændigheder og forhold barnet kommer til på og hvor man har indrettet stedet og proceduren efter det ?

Nogen der har nogle gode tips og råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

thilde-tusindfryd

Ingen der har en respons til dette ? 

Anmeld

11. september 2010

thilde-tusindfryd

Hm, har jeg lagt indlægget i den forkerte debatgruppe, siden der ikke er nogen respons ?

Anmeld

12. september 2010

Skouboe

Har du undersøgt hjemmefødsel?

Anmeld

12. september 2010

thilde-tusindfryd

Skouboe skriver:

Har du undersøgt hjemmefødsel?

Jeg har ikke helt mod på en hjemmefødsel. Dels er jeg førstegangs fødende, så har ikke prøvet det før og der er jo meget, der kan gå galt. Dels bor jeg 50 km væk fra det nærmeste hospital med en fødeafdeling, HVIS der skulle opstå komplikationer. Det er ikke så betryggende, som hvis man fødte i nærheden af et hospital med kvalificeret hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.