Baby er for lille :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. september 2010

Tama

Vi skulle scannes idag for at tjekke om vores lille dreng vokser som han skal og de skønnede ham til at veje ca 20 % mindre end han skulle 

jeg er i uge 34 + 2 og han vejer kun 1700 gram 

Jeg kunne slet ikke holde tårerne tilbage da vi kom ud i bilen og blev så ked af om jeg pludselig har gjort noget forkert siden han ikke vokser men jeg spiser som jeg gjorde i starten så forstår det ikke helt men skal tjekkes igen om en uge 

Jeg trængte bare til at få det ud og evt høre om  andre som har prøvet det samme 

Knus Tanja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Gyllibik

Du får lige en krammer. Håber ikke der er noget alvorligt galt. Måske er lille bebsen bare en lille gut, men stadig sund og rask.

Håber snart på positiv nyt.

Anmeld

10. september 2010

misslea

Tama skriver:

Vi skulle scannes idag for at tjekke om vores lille dreng vokser som han skal og de skønnede ham til at veje ca 20 % mindre end han skulle 

Jeg kunne slet ikke holde tårerne tilbage da vi kom ud i bilen og blev så ked af om jeg pludselig har gjort noget forkert siden han ikke vokser men jeg spiser som jeg gjorde i starten så forstår det ikke helt men skal tjekkes igen om en uge 

Jeg trængte bare til at få det ud og evt høre om  andre som har prøvet det samme 

Knus Tanja

Ej for søren da.... kan sagtens forstå, at du blev ked - det er klart!!! Man vil jo aller helst høre, at lille bebs derinde følger med på alle områder....

Men ved du hvad... det kan sagtens ændre sig....!! Min veninde fik også hele tiden at vide, at hendes søn var for lille, og han vejede altså næsten 3500 g, da han blev født

Sagde de noget om, hvor meget han gerne skulle veje i stedet for de 1700 g???

Da jeg var 34+1, blev vores pige vurderet til ca. 2200 g - og der fik vi faktisk at vide, at hun var en lille baby, men stadig lige indenfor "normalen"!! Men jeg aner ikke, hvad de "må" veje, for at det er normalt..???

Håber du kan tænke alle de gode tanker og holde modet oppe.... måske er han bare ikke den største baby, og det behøver jo ikke at betyde noget overhovedet!!!

Min mand vejede kun 2450 g, da han blev født (og han er født på terminsdatoen), og han har altid været helt perfekt, hvis du spørger mig

Du må endelig opdatere herinde, når I får mere at vide, om jeres lille guldklump derinde...

for, at bebs pludselig tager revanche og vokser sig stor og fin...

Mange fra Lea

Anmeld

10. september 2010

Slettet

Tama skriver:

Knus Tanja

Øv jeg kan godt forstå at du bliver trist over sådan en nyhed, men jeg tænker på at du jo i princippet kan være gravid helt til starten af november og med det in mente kan den bette nå at blive rigtig stor

Jeg ved ikke om du vil have et tip, så hvis du ikke vil skal du bare stoppe med at læse nu

...Jeg har hørt at det der med "Babyen tager hvad dén skal have" er en skrøne, hvis man ikke spiser nok får baby heller ikke nok ... Personligt har jeg selv taget rigtig meget på under alle mine graviditeter og også født store børn (3600 og 3730 gram) - Det er selvfølgelig træls, at have de mange ekstra kilo at kæmpe med bagefter, men på den anden side har jeg begge gange født store børn som sover fint og er veltilfredse

...Så vil jeg også lige til sidst tilføje, at børn jo ligesom voksne er forskellige og jeg tror lidt at man skal passe på med at generaliserer alt for meget, måske din baby har det præcis lige så godt som hvis han havde været 500 gam større?

http://www.youtube.com/watch?v=OdcgGtKk8Wg

Anmeld

10. september 2010

marhemor

Først lige en 'er, og stor forståelse for at du blev ked af det!

Tror at det er det mest uundgåelige som kommende mor, for vi vil så gerne høre at bebsen har det som blommen i et æg. Og straks at babyen ikke følger kurven, tager vi det på os, for så må det være os der har fejlet...!!!

Jeg slås jo lidt med graviditets diabetes, og "læner" mig op af at skulle henvises til Riget, og føler mig også allerede lidt som en dårlig mor, fordi jeg ikke kan passe ordentlig på mig selv/ på babyen...

Men jeg siger til mig selv, at jeg har gjort det så godt jeg kunne, og vil ikke gå og dunke mig selv oveni hovedet!!

Du må heller ikke dunke dig selv oven i hovedet, det gør det ikke bedre for hverken dig eller bebs!  alt hvad jeg kan for at han når at vokse sig stor og stærk til terminen (og lidt over )

Anmeld

10. september 2010

Tama

Åh hvor er i søde allesammen og det luner at i sådan kan følge mig ...

Jeg har det bedre idag og prøver at tænke mere posetivt omkring han måske er lille nu men tvillinger bliver jo født med en vægt som ikke er så høj og de lever jo helt fint 

Men glæder mig nu til torsdag og forhåbentligt få at vide han er vokset bare lidt 

Knus Tanja

Anmeld

11. september 2010

Siber

Hej,

Jeg ville lige sige at jeg har læst dit indlæg, og du får en krammer fra mig.

Jeg har ingen kloge ord at tilføje, end de andre har skrevet!

En krammer og håber at han har vokset lidt til på torsdag

Knus Siber

Anmeld

19. september 2010

Tama

Han voksede ikke mere så har lavet en ny tråd herinde da han kom til verden i torsdags 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. september 2010

Christina31

Stort tillykke.  Sikke en dejlig dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.