Vågne dage og sove-dage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.747 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. september 2010

Sofia24

Min søn er 5 1/2 uge gammel og lige i øjeblikket har han en "rytme" hvor han er vågen hele dagen (kun afbrudt af et par små powernaps) den ene dag - og sover hele dagen (han er vågen til spisning og pusletid) den anden dag. Sådan skifter det hver anden dag...

Han sover fantastisk om natten, fra 21-22 om aftenen til 7 morgen - hvor vi lige er oppe til mad ved 4-tiden og hurtigt falder i søvn igen. Sådan er det lige meget hvordan dagen har været  

De dage han er vågen hele tiden bliver han let irriteret og pylret - og det bliver værre og værre ud på eftermiddagen og aften (men det er der vel ikke noget at sige til når han ikke får nogle gode lurer...) Det ville da være dejligt (både for ham og os) hvis han fordelte det lidt bedre

Er der nogle som har prøvet det samme eller noget lignende? Og har I nogle gode råd til forbedringer fra min side?

Kh Sofia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

MarieMor

kan ikke sige at jeg har prøvet det samme , men jeg har en søn på 4½ uge og han er begyndt med ikke at ville sove mellem 3 og 8 om eftermiddagen/aftenen , og kan også tydelig mærke at han også nemt bliver pylret og ked .. så respekt for i kan klare hele dage der er sådan fordi jeg synes bare lige de timer de er hårde fordi man bare er PÅ konstant ...

Anmeld

9. september 2010

Sofia24

MarieMor skriver:

kan ikke sige at jeg har prøvet det samme , men jeg har en søn på 4½ uge og han er begyndt med ikke at ville sove mellem 3 og 8 om eftermiddagen/aftenen , og kan også tydelig mærke at han også nemt bliver pylret og ked .. så respekt for i kan klare hele dage der er sådan fordi jeg synes bare lige de timer de er hårde fordi man bare er PÅ konstant ...

Jeg er også SÅ træt efter sådan en dag og far får ham også i hænderne når han kommer fra job  Men så "lader jeg op" igen den næste dag, hvor han sover meget... Og heldigvis får vi vores nattesøvn, ellers var det nok ikke sjovt!

Anmeld

9. september 2010

Tulle28

Min søn er 5 1/2 uge gammel og lige i øjeblikket har han en "rytme" hvor han er vågen hele dagen (kun afbrudt af et par små powernaps) den ene dag - og sover hele dagen (han er vågen til spisning og pusletid) den anden dag. Sådan skifter det hver anden dag...

Han sover fantastisk om natten, fra 21-22 om aftenen til 7 morgen - hvor vi lige er oppe til mad ved 4-tiden og hurtigt falder i søvn igen. Sådan er det lige meget hvordan dagen har været  

De dage han er vågen hele tiden bliver han let irriteret og pylret - og det bliver værre og værre ud på eftermiddagen og aften (men det er der vel ikke noget at sige til når han ikke får nogle gode lurer...) Det ville da være dejligt (både for ham og os) hvis han fordelte det lidt bedre

Er der nogle som har prøvet det samme eller noget lignende? Og har I nogle gode råd til forbedringer fra min side?

Kh Sofia

Min datter er 5½ måned og er meget ligesom din - hun har altid haft et rigtig godt sovehjerte og sover stadig gennemsnitslig 17-18 timer i døgnet. Men her på det sidste har hun haft nogle meget vågne dage efterfulgt at af en eller to sovedage - så tror det er meget normalt:-)

Knus Tulle

PS. Glemte lige det med det gode råd:-) Har du prøvet at putte ham tidligere end du normalt gør? Da min datter var samme alder (og faktisk frem til hun var omkring 3-4 mdr.) kunne hun max. holde sig vågen 1 time ad gangen, nogle gange kun 45 minutter. Derefter blev hun superovertræt og MEGET svær at få til at sove.

Anmeld

13. september 2010

AnnetteG

Min søn er 4 uger gammel, og jeg kan nikke genkendende til det du skriver. I går var han stort set vågen fra 15.30-19.30 og han ville/kunne simpelthen ikke overgive sig til søvnen og endte med en rigtig skrigetur på en 15-20 min, hvor han var utrøstelig (og spændte ryggen som en flitsbue). Han har lidt problemer med  træg mave men lige her fornemmer jeg nu mest at han er ked pga, overtræthed  - trøster mig med at det kunne have været meget værre og at det kun er en fase

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.