Hej med jer:)
Tak for jeres svar!
Ja, jeg tror helt bestemt også at det er en dårlig vane... Jakob har altid været svær at få til at sove og har haft svært ved at sove igennem osv... Så hans søvn har for det meste været lidt af et "issue" herhjemme. Hvilket så nok igen har medvirket at man nemt kan komme til at give ham dårlige vaner, i et forsøg på at få det til at glide lidt nemmere(?)
Her til aften er det faktisk min mand der har fået ham til at sove:D Det tog ham 30 minutter, med højlydte protester (ikke gråd, men skæld-ud-råb). Men ØV - det rykker sig simpelthen rundt i min mave, når jeg kan høre at han står og kalder på mig og snøfter:'( Jeg er bare slet ikke med på den med at lade ham græde... Det kan godt være det fungerer for andre, og det vil jeg ikke blande mig i, men det duer ikke for os.
Men så langt så godt, så må "daddy" klare den igen i morgen. Vi talte også om at jeg måske skulle tage væk hjemmefra nogle timer, så de simpelthen var "tvunget til" at finde ud af det selv. Så det bliver næste skridt, hvis ikke det snart stopper.
Neta: Mht. rutiner osv, så har vi altid været meget bevidste om at putteritualerne mv. er ens hver aften, netop fordi søvn altid har været et problem for Jakob. Det var vores SP der i sin tid indførte det:) og du har fuldstændigt ret i at det er guld værd:) har altid været skeptisk overfor "godnat og sov godt", fordi jeg har syntes at det lød meget hårdt. Men har ikke læst bogen, så kan jo ikke udtale mig meget mere om det. Hvordan var det at starte det for jer? Jeg forestiller mig jo noget med en masse gråd og det er jeg bare ikke "hård nok" til (forstå mig ret;))
Anja: Du har fuldstændig ret i det med at det er hårdt for min mand, når han bliver afvist:S han bliver ked af det og frustreret, men jeg synes han klarer det flot alligevel(L) vi er blevet enige om at han fra nu af skal tage over i visse situationer, så han kommer mere på banen ifht. Jakob. Så de kan få nogle succesoplevelser sammen;)
Nå ups, det blev vist lige lidt langt det her;)
Tak for jeres svar:D
(H) Lykke
Anmeld