Hvad gjorde i ved fødslen, jer m. størrere børn .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. juli 2008

Rahmberg.dk

.....imellem 0-3 år.
Jeg mener alle kommer jo med gaver til baby, hvad så med de størrere børn føler de sig ikke forbigået, eller har i selv købt til dem, og ligeledes ved dåben ??

Fortæl endelig.

Hilsen Berit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2008

fam.4xc

Hej...

Da Caroline sku være storesøster var hun lige 2 1/2 år.
Min store frygt var også at alle gæsterne på barsel besøg osv ville være helt opslugt af lillesøsteren, men heldigvis blev det gjort til skamme.
Alle sagde først Goddag til Caroline og spurgte til hvad hun synes om sin lille søster osv, de havde små gaver med til hende og spurgte hende om lov hvis de gerne ville prøve at holde lillesøster - det var helt perfekt.
Caroline fik ligeledes lov at åbne alle lillesøsters gaver :D

Nu blev lillesøster taget ved planlagt kejsersnit, så vi vidste at mormor sku komme og passe Caroline tirsdag morgen og formiddag og havde lavet en klar aftale med Caroline om dette. Vi aftalte at når lillesøster var kommet ud af mors mave, kom far hjem og hentede hende og så kom de ud på hospitalet til os og der var vi sammen os 4 i nogle timer før vi ville ha besøg...
Caroline sov hos os på hospitalet om natten - i sin fars seng :) og vi tog alle hjem dagen efter.

Da Catrine så blev døbt her i maj måned, havde vi købt en fin ny Brio dukkevogn til hende - som ligner min barnevogn på en prik med regnslag og myggenet osv.... den blev hun vild glad for... og mange af gæsterne havde også gaver med til hende... kridt, bowlingsæt, sæbebobler og sådan nogle ting som hun ku hygge sig med sammen med gæsterne under festen.

Det har funket så godt for os på den måde, og der har på intet tidspunkt - endnu - været søskende jalouxi at spore :D

Kh Camilla med Caroline nu 3 år og Catrine snart 8 mdr

Anmeld

18. juli 2008

Loggidut

jeg har altid købt til den store, lige i det her tilfællede, for det er bare sådan en dag man ikke må glemme dem!

når folk spurgte hvad jeg ønskede mig, sagde jeg altid en gave til den store!

Anmeld

18. juli 2008

Christinahr

fam.4xc skriver:

Hej...

Da Caroline sku være storesøster var hun lige 2 1/2 år.
Min store frygt var også at alle gæsterne på barsel besøg osv ville være helt opslugt af lillesøsteren, men heldigvis blev det gjort til skamme.
Alle sagde først Goddag til Caroline og spurgte til hvad hun synes om sin lille søster osv, de havde små gaver med til hende og spurgte hende om lov hvis de gerne ville prøve at holde lillesøster - det var helt perfekt.
Caroline fik ligeledes lov at åbne alle lillesøsters gaver :D

Nu blev lillesøster taget ved planlagt kejsersnit, så vi vidste at mormor sku komme og passe Caroline tirsdag morgen og formiddag og havde lavet en klar aftale med Caroline om dette. Vi aftalte at når lillesøster var kommet ud af mors mave, kom far hjem og hentede hende og så kom de ud på hospitalet til os og der var vi sammen os 4 i nogle timer før vi ville ha besøg...
Caroline sov hos os på hospitalet om natten - i sin fars seng :) og vi tog alle hjem dagen efter.

Da Catrine så blev døbt her i maj måned, havde vi købt en fin ny Brio dukkevogn til hende - som ligner min barnevogn på en prik med regnslag og myggenet osv.... den blev hun vild glad for... og mange af gæsterne havde også gaver med til hende... kridt, bowlingsæt, sæbebobler og sådan nogle ting som hun ku hygge sig med sammen med gæsterne under festen.

Det har funket så godt for os på den måde, og der har på intet tidspunkt - endnu - været søskende jalouxi at spore :D

Kh Camilla med Caroline nu 3 år og Catrine snart 8 mdr

Ej en fantastisk familie og omgangskreds i har jer. Krydser fingre for vi får det lidesådan når jeg engang får smuttet den næste ud :P

Anmeld

19. juli 2008

Honningblomst

Mine de eller den store har altid fået gaver også...det finder jeg helt naturligt og mere vigtigt end til den lille baby. Heldigvis har vores familie haft det på samme måde.
Knus..

Anmeld

19. juli 2008

Monique

Da Josephine blev storesøster her for 3 måneder siden var vi temmelig nervøse for om Hun ville blive jaloux på Lillesøster for folk ville jo helt sikkert komme med gaver til Melannie og på grund af opmærksomheden Melannie ville få.
Men Alle de der kom for og besøge os havde også gave med til Josephine.
Det var dejligt at alle også havde tænk på at Josephine altså også var der, Og Hun fik også mere opmærksomhed end Lillesøster.

Vi var kun på sygehuset nogle timer efter fødslen ( fødte 4:35 og tog hjem 18:30) men vi nåede da alligevel og have gæster fra kl 10 og så til vi skulle hjem.
De første der kom var selvfølgelig Josephine og farmor og josephine kom med en bamse til Lillesøster :D rigtig sødt. :D..
Hun var blevet passet af min lillebror hos os selv da hun jo sov da vi kørte og så hentede deres farmor hende om morgenen så hun kunne komme med hen og se lillesøster.
Hun var også den føste der holdte Lillesøster.. Hun var rigtig stolt Hehe :D
Farmor sad så lidt med Melannie mens Far og jeg tog fine med ned og købe slik så hun ikke hun følte sig skubbet til siden.
Det var rigtig hyggeligt

Nu hvis vi køber noget til Melannie er det ikke altid Josephine får også men det tager hun sig heller ikke af.
Hun ved godt at Lillesøster jo har brug for de ting vi nu køber og hun har jo allerede alt hvad hun skal bruge (siger hun selv hehe lyder sødt) Men hvis hun er med ude og købe de ting til lillesøster hjælper hun som regel også med og vælge tøjet og legetøjet og hvis hun så ser noget hun Rigtig gerne vil have så køber vi det også til hende.

Nå vi skal holde barnedåb her d 17 aug. så forventer vi ikke at nogle kommer med gaver til Josephine også.
Josephine har fødselsdag her d 28 Juli hvor hun bliver 4 så der er det kun hende der får gaver og så når Melannie skal døbes er det kun melannie der får.. Det forstår hun også godt.
Meen mon ikk vi alligevel køber hende en lille ting så hun har noget og vise frem hehe :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.