P-piller og gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. september 2010

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål ang det at blive gravid på p-piller.

Jeg er som sagt på p-piller og taget dem som jeg skulle. Men nu er der sket det at jeg ca de sidste 14 dage har haft kvalme hver aften. Der er intet i løbet af dagen.

Nu er mit spørgsmål: Kan jeg regne med at hvis jeg får blødning som jeg skal i pausen, at så er der ikke sket noget. For som jeg synes jeg har lært det, er blødning på p-piller ikke "rigtig" menstruation.

Hmmm jeg ved ikke om I forstår.

Hvis jeg skal teste, er det så også på forventede blødningsdag, selv om jeg er på pillen?

Jeg vil lige tilføje at jeg ikke ønsker dette, så evt. kommentarer med held & lykke frabedes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Papaya

Hmm... Ved ikke om jeg helt har forstået, men jeg kan da fortælle om min situation vedr. p-piller..

For det første skal jeg lige sige at jeg var selv på p-piller da jeg blev gravid, vi skulle ha ventet i et halv års tid med at prøve på at lave den lille bebs, men hun gik igennem med p-pillen, lidt for tidligt, men fortryder intet! Jeg spiste mine piller som jeg plejer og har fået min mens osv, men lige pludseligt så kom der bare ikke noget i den periode hvor jeg skulle ha haft min mens, men ringede lige til lægen for en sikkerheds skyld for at høre om jeg bare skulle fortsætte med mine p-piller som jeg plejer, men han mente at jeg lige skulle tage en test "just in case" og det gjorde jeg og så var der 2 streger.. CHOK! Men det viste sig at jeg var til tidlig scanning og jeg var allerede 9 uger henne og det siges så at jeg havde min mens, imens jeg var gravid. Vi fik begge et chok, men er rigtig glade idag og vi glæder os til at se hende

Ved ikke om dette er noget vrøvl, men håber at du kan bruge det til noget, hvis ikke så fik du lige min historie.. 

Ellers pøj pøj med det hele..

Anmeld

9. september 2010

Kløver

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål ang det at blive gravid på p-piller.

Jeg er som sagt på p-piller og taget dem som jeg skulle. Men nu er der sket det at jeg ca de sidste 14 dage har haft kvalme hver aften. Der er intet i løbet af dagen.

Nu er mit spørgsmål: Kan jeg regne med at hvis jeg får blødning som jeg skal i pausen, at så er der ikke sket noget. For som jeg synes jeg har lært det, er blødning på p-piller ikke "rigtig" menstruation.

Hmmm jeg ved ikke om I forstår.

Hvis jeg skal teste, er det så også på forventede blødningsdag, selv om jeg er på pillen?

Jeg vil lige tilføje at jeg ikke ønsker dette, så evt. kommentarer med held & lykke frabedes.

Synes da du uanset hvad skal prøve at ta en test, er den negativ så vent og se om kvalmen fortager sig gør den ikke tag evt en test mere, men ellers snak med lægen, tror de bedst kan hjælpe, og kan jo både tage urin og blodprøve for at teste for graviditet, og vejlede dig

Anmeld

9. september 2010

Pige2009

Jeg blev gravid på P-piller og fandt ud af de i 10. uge, da jeg havde mens... Hvis jeg var dig, ville jeg tage en test ASAP og hvis den er negativ, ville jeg tage en til i et par uger frem... Just in case

Held og lykke med jagten på ÉEN streg (Så kom det alligevel)

K.h. Linda

Anmeld

10. september 2010

Anonym trådstarter

Prisana skriver:

Hmm... Ved ikke om jeg helt har forstået, men jeg kan da fortælle om min situation vedr. p-piller..

For det første skal jeg lige sige at jeg var selv på p-piller da jeg blev gravid, vi skulle ha ventet i et halv års tid med at prøve på at lave den lille bebs, men hun gik igennem med p-pillen, lidt for tidligt, men fortryder intet! Jeg spiste mine piller som jeg plejer og har fået min mens osv, men lige pludseligt så kom der bare ikke noget i den periode hvor jeg skulle ha haft min mens, men ringede lige til lægen for en sikkerheds skyld for at høre om jeg bare skulle fortsætte med mine p-piller som jeg plejer, men han mente at jeg lige skulle tage en test "just in case" og det gjorde jeg og så var der 2 streger.. CHOK! Men det viste sig at jeg var til tidlig scanning og jeg var allerede 9 uger henne og det siges så at jeg havde min mens, imens jeg var gravid. Vi fik begge et chok, men er rigtig glade idag og vi glæder os til at se hende

Ved ikke om dette er noget vrøvl, men håber at du kan bruge det til noget, hvis ikke så fik du lige min historie.. 

Ellers pøj pøj med det hele..

Ok så det du siger er at du fik mens i pille pausen som du skulle, og alligevel var gravid.

Jeg skal have mens på fredag eller lørdag, men kan så åbenbart ikke være sikker selvom den kommer? Hmm det er sgu da træls. Men jeg har ikke testet endnu, da jeg jo først skal have mens fredag, og kan vel ikke teste før?

Lige et spørgsmål til jer. Tog i pillerne som i skulle, eller var der lidt upsere når I nu blev gravide? Altså opkast af pille eller glemte at tage en pille.

Anmeld

10. september 2010

Papaya

Maja84 skriver:

Synes da du uanset hvad skal prøve at ta en test, er den negativ så vent og se om kvalmen fortager sig gør den ikke tag evt en test mere, men ellers snak med lægen, tror de bedst kan hjælpe, og kan jo både tage urin og blodprøve for at teste for graviditet, og vejlede dig

Ja, jeg fik mens én gang mens jeg var gravid...

Og jeg mener ikke at jeg havde noget opkast.. og jeg spiste dem som jeg plejer, der var måske 6 timers forskel en gang i mellem, men det skulle jo ikke betyde noget.

Men synes at du skulle tage en test her i weekenden hvis du ikke får din mens, pøj pøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.