Update: er jeg en ond mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

918 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. september 2010

Leonora

Hej tøser.

Synes lige at jeg vil give en lille opdate på hvordan det går med at få min datter til at sove.

Jeg skrev for ca en uge siden at min datter på to år kunne komme ud af sin tremmeseng. Fik derfor en rigtig seng og så startede balladen...hun var 2-3 timer om at falde i søvn. Blev ved at stå op og vil have os til at sidde hos hende eller sove i vores seng. Men jeg vil ikke have i hende i vores seng og synes hun skal lære at falde i søvn selv. Så en hård kamp startede og jeg følte mig virkelig ond og hård....MEN...

Nu efter ca en lille uge lægger hun sig pænt til at sove uden vrøvl. Står måske en enkelt gang op og vi følger hende i seng igen...men det er så alt...så jeg er meget stolt af hende og mig selv fordi vi blev ved og stod fast ved vores beslutning...

Der er dog det at hun vågner en del gange om natten...falder dog hurtigt i søvn igen men jeg synes det er lidt øv at sku op ca hver 2 time og putte hende i seng igen....

er der nogen der kender til det (skal lige siges at hun for under en måned siden sov 10-12 timer uden at vågne...)??? og hvor lang tid kan det stå på???

Knus Louise, mor til Leonora på 2 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Leonora

Synes bare lige jeg vil oppe tråden igen så jer der evt har samme problem kan se at det kan lykkes at lave om på det...

Leonora sover nu næsten igennem igen...vågner lige en enkelt gang mellem kl 2-4 og ellers først når det er morgen kl 6.

Knus en stolt mor

Anmeld

10. september 2010

JonTri

Vores søn har lige genlært at sove selv - han sov ved os i en periode efter ferien. Det tog 3 dage og i går sagde han ikke et pip til at blive lagt - han er dog stadig i tremmeseng. Tog siden af denne, men fik samme problem som jer mht putning. Har ikke overskud til 3 timer lige pt. Det er vigtigt at man ikke viger når kampen skal tages.

Nu håber jeg på at han kommer til at elske sin barnevogn igen, men tvivler. Det er åbenbart kun dp moderen, der kan få ham til at sove i den

Skønt at din pige sover helt selv og hele natten - næsten.

Anmeld

10. oktober 2010

oerbaek

jeg har faktisk problemet med både min dreng på 3 år og min dreng på 5 år i øjeblikket ikke så meget med at komme i seng om aftenen det vil de gerne begge to... Meeen de vågner 3-4 gange om natten begge to og det er selvfølgelig ikke samtidig...

Jeg syns efterhånden jer er ved at være temmelig træt da jeg jo ikke får sovet selv og jeg venter barn nr 3 så der er jo også en der tager lidt af min energi

MIne drenge kan/vil ikke fortælle mig eller deres far hvad der er galt om natten så det er lidt svært at finde ud af hvor for de vågner... men håber snart det går over

Anmeld

10. oktober 2010

Anne85

Hvor dejligt for jer og hende at hun nu begynder at sove godt igen.
Jeg synes det med søvn er noget drilsk noget... gennem de sidste 3 år har min søn haft perioder hvor det enten har bøvlet med at putte/at han vågnede flere gange om natten/eller troede det var morgen kl meget meget tidligt.
Lige pt. er problemet at han engang midt på natten vågner, tager rutchebanen ned af sin egen seng og lister ind til os - nogle gange vågner jeg, andre gange opfatter jeg først at han er der når lilesøster på 2 måneder våger og skal ammes. Og egentlig er det jo meget hyggeligt sårn at sove sammen MEN vores seng er squ for lille til at vi kan ligge to voksne, en dreng på 3 der sover vildt uroligt og nærmest kan fylde en hel seng og så en lille baby der skal op i sengen og ammes. Desuden vækker børnene ofte hinanden.
Hmm.... jeg har ikke haft overskud til at ta kampen og føre ham tilbage i sin seng - så jeg håber vist bare på at det er endnu en periode og tror på at han en dag lige pludselig sover hele natten i sin egen seng igen

Anmeld

25. oktober 2010

wiebking

Øv...har desværre ikke en løsning, da jeg selv kæmper med min datter på 3 år... hun har så længe jeg kan huske kralvet ind til mig om natten og vækket mig, og hun bliver ved med det og jeg er ved at blive sindsyg...aner ikke hvorfor hun vågner om natten og søger også gerne gode råd...

Anmeld

26. oktober 2010

Leonora

wiebking skriver:

Øv...har desværre ikke en løsning, da jeg selv kæmper med min datter på 3 år... hun har så længe jeg kan huske kralvet ind til mig om natten og vækket mig, og hun bliver ved med det og jeg er ved at blive sindsyg...aner ikke hvorfor hun vågner om natten og søger også gerne gode råd...

Hej

Jeg kender din frustration alt for godt. Vores kamp er dog vundet nu. Efter et par ueger hvor vi konstant fulgte hende tilbage i seng hver aften og om natten falder hun nu i søvn uden vrøvl. Vågner dog ca en gang om natten og skal følges tilbage i seng..og det er ok synes jeg...

Jeg tror at vejen frem er at holde fast i den beslutning man har taget og blive ved...så skal hun nok finde ud af det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.