Malte har "brækket" benet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. september 2010

ivfmarie

I følge ham selv, ihvertfald...

Han går rundt på et heeelt stivt ben, og "det gør virkelig ondt, mor"

Hvad tror I - vokseværk?

Kan et tre-årigt barn halte for sjov?

Vi var ude at gå en tur, og han fulgte troligt med uden at brokke sig (særlig meget), men det var med en ret konsekvent halten. Selv da han ville løbe farmand i møde blev han ved med at halte - så er det vel ikke noget han finder på?

Det er lidt svært at tage "alvorligt" når han ikke brokker sig mere end han gør, men derfor kan det vel godt være lidt alvorligt alligevel?

Marie - home alone med børnebanden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Lise

Jeg har læst en masse om vokseværk, og det gør vist kun ondt om natten... hvorfor ved jeg ikke..

Men han har vel slået sig eller noget. Håber det er vokset sammen imorgen..

Anmeld

7. september 2010

ivfmarie

Lise skriver:

Jeg har læst en masse om vokseværk, og det gør vist kun ondt om natten... hvorfor ved jeg ikke..

Men han har vel slået sig eller noget. Håber det er vokset sammen imorgen..

Han slår sig jo konstant - uden at det gør ondt , en hård lille gut!

Men nu har jeg været ved at undersøge ham lidt og når jeg beder ham om at pege hvor det gør ondt, så peger han (uden at se) på et blåt mærke på skinnebenet. Men hvis jeg trykke på det (onde mor!!) så klagerhan sig ikke - så der er lissom "indenunder" at det gør ondt.

Nu er han lige kommet forbi mig, helt uden at vide at jeg holdt øje, og det var med helt stift ben, så det er ikke noget han kun gør når vi ser på , vil jeg tro...

Anmeld

7. september 2010

Siber

ivfmarie skriver:

Han slår sig jo konstant - uden at det gør ondt , en hård lille gut!

Men nu har jeg været ved at undersøge ham lidt og når jeg beder ham om at pege hvor det gør ondt, så peger han (uden at se) på et blåt mærke på skinnebenet. Men hvis jeg trykke på det (onde mor!!) så klagerhan sig ikke - så der er lissom "indenunder" at det gør ondt.

Nu er han lige kommet forbi mig, helt uden at vide at jeg holdt øje, og det var med helt stift ben, så det er ikke noget han kun gør når vi ser på , vil jeg tro...

hvis han fortsætter så tror jeg at jeg var smuttet en tur til lægen. Har altså hørt om børn der ikke piver specielt meget også har den været brækket eller andet!

Knus Siber

Anmeld

7. september 2010

Susan1978

spør dumt, men kan skoene være for små?

EMil har klaget over ondt i benene - indtil jeg fandt ud af at det var hans fødder han mente og kunne da godt se at skoene nok var ved at være for små..

Anmeld

7. september 2010

Kaufie

Susan1978 skriver:

EMil har klaget over ondt i benene - indtil jeg fandt ud af at det var hans fødder han mente og kunne da godt se at skoene nok var ved at være for små..

Det var også min første tanke - men når han nu også halter indendøre...??

William klagede også et par dage efter at have fået nye sko.... og det viste sig, at der stadig var sammenkrøllet papir i tæerne....

Anmeld

7. september 2010

Susan1978

Kaufie skriver:

Det var også min første tanke - men når han nu også halter indendøre...??

William klagede også et par dage efter at have fået nye sko.... og det viste sig, at der stadig var sammenkrøllet papir i tæerne....

Haha Mette, den var alligevel go..

Anmeld

7. september 2010

ka li ja

altså alexander har også haft ondt i hans ene ben. han kunne næsten ikke holde ud at gå og sad på en sjov måde. jeg var helt overbevist om at det var vokseværk. og det var om dagen. 2 dage efter var der intet. han har få gange før brokket sig over ben eller hoften. jeg kan selv huske da jeg havde vokseværk. det gjorde aaaaaavs

Anmeld

7. september 2010

ivfmarie

Susan1978 skriver:

Et godt bud.. og jeg var også sikker på at det var en sten i skoen... Men han har også gjort det herinde til aften - i bare tær (og røv for den sags skyld) så det er ikke der "skoen trykker"

Jeg holder lidt øje med ham... bette pus

Anmeld

8. september 2010

ivfmarie

Og nu har han også hul i hovedet!

Han var lige blevet afleveret i BH, da de ringede og sagde at han var faldet ned fra en stol , og havde slået hul i hovedet... Så vi kom jo lige en smut til lægen, og så kunne han jo lige tjekke det stive ben når vi nu var der...

Der var ikke noget at se eller høre, men mærkeligt ser det sgu ud når han humper afsted helt uden at bukke i knæet  (altså Malte, ikke lægen)

Lægen vil se ham igen om en uges tid hvis det bliver ved..

Den lille fyr var i øvrigt så dygtig ved lægen - og da vi var færdig sagde han nok så pænt: "Hej, hej Læge, du'sød"

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.