3d

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. september 2010

henh01

Hvordan overbeviser jeg kæresten om at vi burde ofre penge på en 3d scanning? Han synes det er mange penge, da vi har været til NF. kønsscanning og MD scanning.

Fik taller 1:762 og synes det er lige lavt nok.. Kunne godt tænke mig en scanning så jeg sikre mig at lillemanden har det godt.

Nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Sara_S

Hej! 

Hvis det er tællene fra NF og doubletesten du er bekymret over, jeg ved ikke hvor meget en 3D scanning kan hjælpe...

Var til 3D scanning i fredags og de har jo kun målt og tjekket de sammen ting som ved en MD scanning... I mit tilfælde var billederne slet ikke gode ( er allerede i uge 32) så var det i det hele taget lidt skuffende og slet ikke pengene værd, men det er jo alligevel altid godt at få set sit barn! 

Ang. tællene, well... jeg kan godt forstå du får lidt angst over dem - jeg fik selv 1:12.258 og alligevel syntes jeg det ikke var høj nok, men du skal også tænke på at det kun er en risikovurdering; uanset hvor høje eller lave tællene er, så kan man altid være uheldig og ramme den 1 ud af en milion! 

Hvis man vil være 100% sikker så skal man få lavet en moderkage- eller fostervandprøve... men så er der andre risici man skal tage stilling til.

Anmeld

8. september 2010

SHERO

Jeg havde det ligesom sara, følte også det var lidt spild af penge, min billeder blev også dårlige, på trods af jeg kom 2 gange (2. gang gratis) Men synes det var en god oplevelse på privatskannings klinik, betalte både for en køns scanning og for 3d inkl 2d scanning. Nok mest fordi jeg synes der blev taget mere tid til at forklare og hyggesnakke.. :-)

Tror ikke det har noget betydning i forhold til de risikotal du har fået, ikke mere end en MD scanning gør i hvert fald.. :-)

Anmeld

8. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der er vel ikke andet at gøre end at fortælle ham hvor vigtigt det er for dig og at du har svært ved at finde ro før du har fået den scanning? Hvis du siger at du virkelig har brug for det, så lytter han vel, det er jo trods alt dig der "bærer byrden"?

Anmeld

8. september 2010

Diana...

Altså hvis det fordi du nervøs for tallet ville jeg ringe til lægen og bede om en henvisning til en trykheds scanning så du kan blive gennem scannet igen! 3D scanningen tjekker de jo intet andet end det samme som MD. Så det får du ikke noget eksta ud af. 

Men hvis det for oplevelsens skyld og billederne så må du bare tikke for din kæreste/mand og det er bedst at tage afsted mellem uge 25 og 30 det er det man får de bedste billeder. 

Men har du ikke fået en ekstra scanning eller hvad det er man får når man har et tal der er under 3000? For når tallet er under det undersøger de det jo yderligere. 

Anmeld

8. september 2010

Sara_S

Diana... skriver:

Altså hvis det fordi du nervøs for tallet ville jeg ringe til lægen og bede om en henvisning til en trykheds scanning så du kan blive gennem scannet igen! 3D scanningen tjekker de jo intet andet end det samme som MD. Så det får du ikke noget eksta ud af. 

Men hvis det for oplevelsens skyld og billederne så må du bare tikke for din kæreste/mand og det er bedst at tage afsted mellem uge 25 og 30 det er det man får de bedste billeder. 

Men har du ikke fået en ekstra scanning eller hvad det er man får når man har et tal der er under 3000? For når tallet er under det undersøger de det jo yderligere. 

Er det ikke når tallet er  under 300 at man får tilbudt en moderkageprøve?

Anmeld

8. september 2010

Diana...

Sara_S skriver:

Nåå for pokker troet det var 3000 sorry 

Anmeld

8. september 2010

misslea

Sara_S skriver:

Jo du har ret... det er hvis risikoen er højere end 1:300!! Altså hvis dit tal er 1:299 og derunder, så får du tilbudt fostervandsprøve...!!

Så dine tal er jo fine i forhold til det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.