Jer der ammer "sovende"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.432 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. september 2010

Loa

Skal jeres barn ikke bøvse/gylpe efter han/hun har spist?

Jeg bliver selv nød til at arrangere det helt store når hun vågner om natten, med at sidde op i sengen, pakke hende ud af hendes tæppe (hun bliver nød til at være pakket ind, ellers får vi hende aldrig til at sove) pakke mig og hende næsten ind i stofbleer, da hun gerne spiser og så åbner munden og lader det løbe ud imens....

Tænker bare om alt det ikke er med til at vække hende endnu mere.... Men tror ikke jeg ville kunne amme mens jeg ligger ved siden af hende, da hun altid skal bøvse/gylpe efter hun har spist.... Og så skal hun jo alligevel "op"....

Nogen i samme situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

dorthemus

Jeg ammer Runa sovende og behøver ikke bøvse hende om natten..tror det er fordi hun spiser mere roligt når hun halvsover. Om dagen er hun mere "grådig" og sluger mere luft

Da hun var helt lille tog jeg hende stille op og lagde hende over skulderen, klappede let på ryggen så fik hun bøvset af og blev lagt ned og sove igen. Det foregik i mørke og uden samtale.

Anmeld

6. september 2010

Svenne

Jeg ammer også liggende om natten (og lige pt. 3-4 gange hver nat!! Argghh!!) - men han bliver aldrig bøvset af om natten. Det er ikke nødvendigt.. Tager jeg ham alligevel op og prøver (hvis han f.eks. skal skiftes, så bøvser han ikke, selvom han har muligheden)
Så han spiser det, han vil og falder så gerne stille og roligt i søvn i mens. Jeg ligger en stofble under, som jeg så kan fjerne, når han er faldet i søvn - så der ikke bliver vådt, der hvor han skal ligge..

Anmeld

6. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ammede om natten og forsøger stadig at holde den kørende, og jeg bøvser ham når jeg da ikke er faldet i søvn... Men pt. skal han have lidt flaske oveni, så det giver sig selv...

Anmeld

6. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ammede Idun sovende og jeg ammer også Frigg sovende. Jeg har aldrig bøvset dem om natten. Hanne (vores første JM) sagde at det behøvede man ikke. Når de sov, så gik luften igennem dem og de slog måske en prut mere om morgenen.. mmm.

Men altså - det har aldrig været nødvændigt her, men giver en bedre nattesøvn Yay - det kan vi li!!!

Anmeld

6. september 2010

Mumto3

Når jeg har ammet 'sovende' så har jeg altid ligget på siden, og når jeg var færdig med at amme, så har jeg bare lagt baby hen over min 'talje', altså lige oven over hofte benet. Så er babyen kommet op og bøvset og jeg har ikke rørt mig ud af stedet, og ligger og 'sover' videre. Jeg har selvfølgelig taget baby ned igen!

Anmeld

6. september 2010

Jibbe

Jeg ammer også sovende og bøvser ham kun af hvis jeg kan høre han trænger til det...

Anmeld

6. september 2010

Maddox

Jeg har også ammet begge mine halvt i søvne, og uden at bøvse dem af bagefter.. Hvilket har betydet at jeg aldrig har følt at min nattesøvn er blevet forstyrret

Når baby vågnede, tog jeg hende/ham over ved siden af mig, babs i munden og så faldt vi begge i søvn igen

Anmeld

7. september 2010

Loa

Super, tak for svar alle.....

Det må prøves i praksis i aften......

Anmeld

7. september 2010

smokin

Zafir skriver:

Jeg ammede Idun sovende og jeg ammer også Frigg sovende. Jeg har aldrig bøvset dem om natten. Hanne (vores første JM) sagde at det behøvede man ikke. Når de sov, så gik luften igennem dem og de slog måske en prut mere om morgenen.. mmm.

Men altså - det har aldrig været nødvændigt her, men giver en bedre nattesøvn Yay - det kan vi li!!!

Fuldstændig det samme her, bortset fra jeg har fået brystbetændelse og det gør satans nas at amme nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.