"Overvægtig med lille barn"
Jeg er en mor på 24 års. jeg har taget meget på siden jeg har fået min datter. så gået over i den usunde række med kage, småkage, slik og nemme ting.
Synes det er ment og tage noget nemt når man har en lille datter på 6 mdr. så vil gerne have nogen gode råd til og skifte række. vil gerne tabe 30 kg.
Min mand er ikke til nogen sunde til...
hvad kan jeg gøre for det bliver letter. og har du nogen gode råd til noget nemt og hurtigt.
lige en ting mere jeg drikker rigtigt meget mælk er det usund for kroppen....
Lenas svar
Kære mor
Tak for dit spørgsmål og undskyld det sene svar, der har været nogle tekniske problemer...
Du er kommet ind i en rigtig dum spiral, som kan være svær at komme ud af igen, det gør det så heller ikke nemmere, at i ikke kan arbejde sammen om et fælles mål for sundheden derhjemme.
Jeg ved godt det kan være svært at skulle overskue en ny livsstil eller bare nogle enkelte tiltag til at få det bedre, men jo før du får brudt den onde cirkel des bedre.
Som jeg har skrevet i tidligere indlæg handler det om sammensætningen af kosten, motion og tidspunkter du spiser på.
Husk at spise hver 3. time om det så bare er en lille snack og husk at morgenmaden skal være stor og sund, det vil hjælpe dig på at spise mere optimalt resten af dagen.
Start evt morgenen med en omelet med masser af grønt i. Spis så et stykke rugknækbrød med avocado om formiddagen, en stor salat med resten af avocadoen, lidt fisk eller kylling til frokost, 2 gulerødder og 5 mandler om eftermiddagen og fisk, kød eller fjerkræ med grøntsager og rodfrugter, brune ris, grovpasta eller lidt kartofler til aftensmad.
Sørg for at bevæge dig hver dag min 30 min og gerne mere.
Mine erfaringer med mælk er at der er mange der har svært ved at fordøje det, hvilket giver væske i kroppen, træthed, dårligerer immunforsvar mm. Særligt ses det hos de mennesker der nærmest er "afhængig" af mælk der hos nogle danner morfinligende stoffer.
Prøv i 4 uger helt at udlade alle mælkeprodukter og se hvad der sker. Du henter kalk fra grønne grøntsager istedet og mandler mm
Sørg for at få sovet om natten optimalt 7.5 timer, hvis dette ikke kan lade sig gøre, så prøv med nogle powernaps i løbet af dagen.
Det handler om at komme igang, jo før jo bedre, og så vil du hurtigere få mere energi og samtidig tabe dig.
For mere inspiration med opskrifter kan du tjekke Facebook siden total-sundhed ud, samt læse de tidligere indlæg om vægttab i min brevkasse.
God kamp ;-)
De bedste hilsner
Lena Bæk-Madsen
total-sundhed
Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.
Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk