Hvornår voksendyne og ikke juniordyne mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.980 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. september 2010

Malonde1985

Skal lige høre jer ad - er nemlig lidt i tvivl mht. hvornår min datter skal ha en voksendyne. Hun er lige blevet 4 år og bruger altså juniordyne - har prøvet at give hende voksendyne på nogle gange, men synes hun bliver helt væk i den.. Hun sover fint med sin juniordyne.. Men hvad mener I???? Er der en "bestemt" alder for hvornår de rykker op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

Tjuls

Følger lige med, da jeg tit tænker over det samme.

Vi prøver at skifte lidt her, men synes også Loke forsvinder lidt i voksendynen ..

Anmeld

6. september 2010

isimaven

herhjemme har vi ingen aldresgrænse for hvornår de skifter juniordynen ud for en voksen, Min datter var ca. 5 år da hun fik sin voksendyne, da syntes vi pludselig at den anden var blevet lidt kort til hende... Julius på 3 år og 4 måneder sover stadig med junior dyne men jeg er dog begyndt at overveje en voksendyne til vinter, da han er slem til at sparke den anden af sig, tænker måske voksendynen er sværere at sparke ned på gulvet

så her skifter vi bare når vi synes tiden er inde

Anmeld

6. september 2010

maria_wlt

Tristan er 8 mdr og har "kun" sin juniordyne.. Han forsvinder rigeligt i den, så tror ikke lige at voksendynen kommer på tale her i meget lang tid 

Anmeld

6. september 2010

Belinda83

Min datter fik en voksen dyne af sin mormor og morfar da hun blev 3 år

Anmeld

6. september 2010

TbCp

Liva er lige blevet 3 år og sover stadig med juniordyne... jeg har ingen planer om at skifte foreløbig...

Hun kommer slæbende med den hver nat ind til os, så det er også meget nemmere med en juniordyne endnu

Anmeld

6. september 2010

JulieE

Herhjemme har Jacob på 6 år først fået voksendyne her i foråret og min datter på 3½ år sover satdig med junior dyne. Jeg synes ikke det har været nødvendigt at skifte før, da junior dyne fint har dækket ham. Min mad har også holdt på at han var for lille og at det ikke var sikkerhedsmæssigt ok før nu (hvem sagde pyllerfar )

Anmeld

6. september 2010

Sommerfuglelarven

Min datter på 4 år (og 3 mdr) sover stadig med sin juniordyne, men jeg er selv i tvivl, for der er kun 30 cm tilbage før juniordynen bliver for lille i længden, men en voksendyne er jo også pænt stor til hende...

Måske skifter vi til vinter, så må hun få noget fint sengetøj til den i kalendergave.

Anmeld

12. september 2010

JustAnotherName

Aner det ikke.

Min datter, Bianca på 3 år, sover med juniordyne, og den dækker hende rigeligt fint. Så det bliver ikke forløbeligt at den bliver skiftet ud. Umiddelbart tænker jeg omkring 5-års alderen. Men der er jo også et par år til endnu, så det vurderer jeg til den tid.

Det afhænger vel også af, om ens børn er lange?
Eller om de gerne vil have en masse dyne at putte med, eller om de forsvinder helt, og ikke bryder sig om, at have alt det dyne på.

Begge mine børn smider deres dyner om natten.
Men den yngste elsker at "bygge et dyne-bjerg", og sove helt skråt op ad det. Så det er da muligt, at hun kan få glæde af en voksen-dyne tidligere end vores ældste datter 

Anmeld

12. september 2010

wamse

Lærke er 4 og har haft voksendyne i lang tid nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.