Jeg tager citalopram 40 mg nu her under min graviditet og jeg ved at det er en af de præperater du må tage under graviditet.
Selvfølgelig skal man overveje om man kan undvære medicinen, men hvis man får det dårligt psykisk uden medicin er både du og barnet bedst tjent med en mor der er i behandling.
Jeg skal når jeg har født være indlagt i 5 dage sammen med den lille - dels for at se hvordan vi reagere på hinanden og dels for at se om han får nogle bivirkninger af medicinen.
Bivirkningerne ved medicinen kan for ham være kramper osv, men de er forbigående og ikke varige.
Min personlige holdning er at man bør vente med at planlægge graviditet til man er "klar" til at klare livet uden medicin, ved godt det ikke er muligt for alle. Men man bør i hvert fald rådføre sig med sin læge eller terapeut inden man planlægger graviditet.
Hvis det ikke va fordi jeg var blevet gravid ved et uheld så havde vi bestemt ikke skulle have flere børn lige nu, men følte ikke vi havde noget valg da vi var i fertilitetsbehandling med den færste.
Rigtig meget held og lykke med projekt baby :-)
Anmeld