mønster til sengerand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.273 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. september 2010

Natascha

Hej i skønne piger

Er der nogen af jer der ved hvor man kan finde et mønster til en sengerand... Min svigermor er nemlig helt vild med og sy så jeg tænkte at hun måske kunne sy en sengerand til os, men mangler bare et mønster....

Knus fra Natascha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

S-anne

Jeg har selv syet en sengerand. Jeg tog en skumgummiplade og klippede til i målene 35 cm x 360 cm (passer til en 60x120 seng). Så syede jeg en 'pølse'/betræk som passede i målene og syede bindebånd på.

Det mest besværlige var at få skumgummien ind i betrækket, men sengeranden fungerer fint og falder ikke sammen ligesom den der kun er vatterede.

Var det sådan noget du tænkte på? Og giver det mening?

Sanne

Anmeld

5. september 2010

Natascha

SanneDS skriver:

Jeg har selv syet en sengerand. Jeg tog en skumgummiplade og klippede til i målene 35 cm x 360 cm (passer til en 60x120 seng). Så syede jeg en 'pølse'/betræk som passede i målene og syede bindebånd på.

Det mest besværlige var at få skumgummien ind i betrækket, men sengeranden fungerer fint og falder ikke sammen ligesom den der kun er vatterede.

Var det sådan noget du tænkte på? Og giver det mening?

Sanne

Ja det gir rigtig fint mening... :-) Det var nemlig sådan noget jeg tænkte på... Hvor mange meter stof skal man bruge...?

Anmeld

5. september 2010

S-anne

Jeg brugte det her stof bare med beige/sandfarvet baggrund købt i stof og stil - det blev rigtig godt.

http://www.malika-rosa.dk/shop/retrostof-med-smaa-3366p.html

Anmeld

5. september 2010

S-anne

Det kommer an på bredden af stoffet - men lad os sige at det måler 1 m i bredden så skal du have 360 cm + til søm og lukning dvs. 4 meter så har du rigeligt...

Anmeld

5. september 2010

Natascha

SanneDS skriver:

Det kommer an på bredden af stoffet - men lad os sige at det måler 1 m i bredden så skal du have 360 cm + til søm og lukning dvs. 4 meter så har du rigeligt...

tak skal du ha... :-)

Anmeld

5. september 2010

S-anne

det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.