Jeg synes hele tiden at det vælter af nye stoffer man hører om i medierne som er farligt eller allergi fremkaldende i mad, legetøj, sutteflasker osv.. Skal man virkelig være så fanatisk med sådan noget ? Om det skal være økologisk, parfumefri, parabefri, ingen farvestof ja og jeg kan blive ved..
Når jeg tænker over da jeg var barn, så tror jeg bestemt ikke min mor har tænkt på om der er parfume og parabener i mit shampoo eller om det jeg spiser var økologisk. Men nu er det som om at ALT skal være så ren som muligt.
Jeg køber selv nogle gange økologisk og parfumefri til min søn, mest fordi jeg ved at det gør man og det siger alle at det er godt. Også kan jeg godt se at det er godt at mindske risikoen for allergi osv, men nogle gange så tænker jeg det dør man sku ik at hvis der er lidt parabener i en shampoo!
Men kan selvfølgelig godt forstå hvis dit barn har allergi!
Jeg læste bare i en artikel om ftalater som er i de fleste legetøj til børn som er farlig og der kommer nok flere stoffer i fremtiden man ikke kender til endnu som sikkert er i dét dit barn nok sidder og leger med lige nu. Og skal man hele tiden være opdateret på hvad der nu ikke burde være ?
Så jeg er bare nysgerrig

Håber ikke at det støder nogle, bare en hygge debat. Hvor meget går I op i det ??
Anmeld