hvor finder jeg navnet's betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. september 2010

nvm

jeg har søgt og søgt, og kan ikke finde hvad navnet Ilina betyder,stammer fra osv... vil meget gerne ha' hjælp da det skal stå i babybogen

med min anden datter Zenia fandt jeg ud af det bedtød den fremmede og er græsk. fadt også ud af yndlingsfarve,sten,dag osv...

men kan intet finde på Ilina... håber nogen er kloge på den slags

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

Mullebergen

Det er ikke sikkert det har en betydning.

Vores kommende datters navn har heller ikke nogen betydning, men det er ligemeget for os

Anmeld

4. september 2010

>>Carina<<

Jeg ka heller ik finde noget
"Der er ikke registreret nogen information om navnet Ilina. Hvis du kender betydningen eller finder den andetsteds er du meget velkommen til at tilføje den nedenfor til glæde for andre brugere!! " stod der på den side jeg prøvede

Anmeld

4. september 2010

BabyMus

Hmm nej de sider jeg kender til står der ikke rigtig noget heller.

Kun 6 i Danmark der hedder det?! Ikke så brugt i Danmark ser det ud til.

ILINA

Usage: Bulgarian

Other Scripts: Илина (Bulgarian)

Feminine form of ILIJA

Ilina stammer fra Ilija som stammer fra Iliya og Elijah og det her står der om Elijah (det er det tætteste jeg kan komme på det):

From the Hebrew name אֱלִיָּהוּ ('Eliyyahu) meaning "my God is YAHWEH". Elijah was a Hebrew prophet of the 9th century BC, during the reign of King Ahab and his queen, Jezebel. The two Books of Kings in the Old Testament tell of his exploits, which culminate with him being carried to heaven in a chariot of fire.

Because Elijah was a popular figure in medieval tales, and because his name was borne by a few early saints (who are usually known by the Latin form Elias), the name came into general use during the Middle Ages. In medieval England it was usually spelled Elis. It died out there by the 16th century, but it was revived by the Puritans in the form Elijah after the Protestant Reformation.

Det var lige det bedste bud jeg kunne give dig lige nu.

Anmeld

4. september 2010

nvm

nej jeg fandt nemlig også kun det med 6 personer i dk osv..

men tak fordi i prøvede, håber det en dag dukker op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.