Jeg står i samme situation og skal have planlagt kejsersnit d. 22/9 med mit første barn. Hun vender med hovedet opad og det ville derfor blive en sædefødsel, hvis hun skulle fødes normalt. Det er final countdown nu.
Jeg er også nervøs, men tænker samtidig, at jeg hellere vil have planlagt end et akut eller en kompliceret fødsel. Når jeg går til førfødselstræning og jordemoder spørger jeg til hvordan det foregår til dem der ved noget om det eller har prøvet det.
Det er mærkeligt ikke at have den uvidenhed om, hvornår barnet kommer. Kvinder der føder normalt har en spænding og spørgsmål: Hvornår sker det mon? Er det en rigtig ve eller en plukve jeg mærker lige nu? Hvor ondt gør fødslen ?osv. Du og jeg har en fast dato og et klokkeslæt, men på den anden side skal det ikke ødelægge glæden ved at vente et lille mirakel. Som sagt: hellere et pks end en kompliceret fødsel. Vi er trods alt heldige at det kan lade sig gøre i dagens Danmark.
Jeg ønsker dig alt held og lykke i morgen, og et lille fif med på vejen jeg hørte af en, der har prøvet det: Bed om på forhånd at mærke barnet med det samme det er kommet ud. Måske er det ikke muligt at baby kan komme over og ligge hos dig med det samme, hvis du har det skidt eller noget uventet sker, men bare lige at få kropskontakt, betyder meget. Mange tanker
Anmeld