På tirsdag skal jeg have PKS....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. september 2010

Sofie

Og jeg glæder mig simpelthen SÅ meget samtidig med at jeg er vildt nervøs, har sommerfugle i maven og kvalme.. men det er vel normalt??

Jeg har 2 børn i forvejen (Freya fra marts 04 & Loke fra feb. 07) som begge er taget ved AKS.. Freya fordi hun vendte helt skråt og Loke fordi min livmoder var ved at briste og jeg samtidig blev rigtig syg bagefter.

Jeg burde jo være helt afslappet da dette jo så er et PKS, men tror det er det med,  at jeg nu mere "ved" hvad jeg går ind til, hvor jeg de andre gange bare har haft det med.. "jamen så få dog det barn uf NUUU"

Vil gerne hører om Jeres PKS.. Skal til samtale mandag, hvor jeg får de sidste informationer og hvilken tid jeg skal møde tirsdag.

Kh Sofie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

Svei

Jeg har fået to planlagte og var ikke nervøs, men glædede mig bare...det går jo så stille og roligt...fantastisk oplevelse..jeg foretrækker det fram for at føde selv...

Held og lykke..

Anmeld

4. september 2010

Mama3

jeg følger lige lidt med på sidelinjen, skal nemlig også ha pks i midten af okt

Anmeld

4. september 2010

maria_wlt

Jeg var super glad for mit...

Alle er så søde og man joker faktisk lidt dernede inden de går i gang.. 

Det eneste der er lidt træls er bedøvelsen.. Gør lidt naller , og at man er en smule smadret bagefter..

Så kan kun sige at der ikke er noget at være nervøs over...

Held og lykke 

Anmeld

4. september 2010

Mor til Frederic og Freya

thi hi...

Det er helt normalt. Vi rendte også rundt som kommende forvirred forældre dagen op til pks.

Frederic havde gennem hele graviditet lagt i tværleje - vendes ville han ikke - og ud det skulle han.

Men vi var mere afklaret og syntes det var vildt også at vide dagen for hvornår vi ville holde ham i vores arme.

Jeg syntes ikke bedøvelsen var slem - ham der lagde den mente det var fordi jeg var så slank at han jo kunne se de forskellige hvirvler og derved lægge den rigtig med det samme. Sad der på briksen med en 2 sygeplejsker rundt om og fik at vide jeg da godt måtte sige lyde når det gjorde ondt. Kigge på dem og jokked; jamen så får i da lige et AV, for det er ikke slemt det her... 

Anmeld

4. september 2010

Nadia&Daniel

Sofie skriver:

Og jeg glæder mig simpelthen SÅ meget samtidig med at jeg er vildt nervøs, har sommerfugle i maven og kvalme.. men det er vel normalt??

Jeg har 2 børn i forvejen (Freya fra marts 04 & Loke fra feb. 07) som begge er taget ved AKS.. Freya fordi hun vendte helt skråt og Loke fordi min livmoder var ved at briste og jeg samtidig blev rigtig syg bagefter.

Jeg burde jo være helt afslappet da dette jo så er et PKS, men tror det er det med,  at jeg nu mere "ved" hvad jeg går ind til, hvor jeg de andre gange bare har haft det med.. "jamen så få dog det barn uf NUUU"

Vil gerne hører om Jeres PKS.. Skal til samtale mandag, hvor jeg får de sidste informationer og hvilken tid jeg skal møde tirsdag.

Kh Sofie

Skriver lige på din "debat" selvom jeg ikke kender til hverken til PKS eller det at have børn (endnu), men vil egentlig "bare" lige skrive at jeg vil sende mine tanker til dig (og lille Mai) på tirsdag, og glæder mig til FB og billeder

Anmeld

7. september 2010

Christina.78

Sofie skriver:

Kh Sofie

Følger da lige med, for hvis et eventuelt 3 barn skulle komme skla jeg også have planlagt kejsersnit før tid, så er da lidt intra i hvad der skal ske...

Anmeld

13. september 2010

redhead

Jeg står i samme situation og skal have planlagt kejsersnit d. 22/9 med mit første barn. Hun vender med hovedet opad og det ville derfor blive en sædefødsel, hvis hun skulle fødes normalt. Det er final countdown nu.

Jeg er også nervøs, men tænker samtidig, at jeg hellere vil have planlagt end et akut eller en kompliceret fødsel.  Når jeg går til førfødselstræning og jordemoder spørger jeg til hvordan det foregår til dem der ved noget om det eller har prøvet det.

Det er mærkeligt ikke at have den uvidenhed om, hvornår barnet kommer. Kvinder der føder normalt har en spænding og spørgsmål: Hvornår sker det mon? Er det en rigtig ve eller en plukve jeg mærker lige nu? Hvor ondt gør fødslen ?osv. Du og jeg har en fast dato og et klokkeslæt, men på den anden side skal det ikke ødelægge glæden ved at vente et lille mirakel. Som sagt: hellere et pks end en kompliceret fødsel. Vi er trods alt heldige at det kan lade sig gøre i dagens Danmark.

Jeg ønsker dig alt held og lykke i morgen, og et lille fif med på vejen jeg hørte af en, der har prøvet det: Bed om på forhånd at mærke barnet med det samme det er kommet ud. Måske er det ikke muligt at baby kan komme over og ligge hos dig med det samme, hvis du har det skidt eller noget uventet sker, men bare lige at få kropskontakt, betyder meget.  Mange tanker

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Jeg vil bare ønske dig al mulig held og lykke

Anmeld

13. september 2010

britt

hey ej hvor sjovt, jeg skal også have et planlagt kejsersnit tirsdag morgen, og ind til blodprøver og diverse undersøgelser mandag. Vi skal have det fordi lille pigen sidder op. Dette er mit andet pl kejsersnit fik et i 08 med min søn der også sad op. synes bare lige det var lidt sjovt at du også skulle på samme dag.   held og lykke med det hele knus majbritt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.