Rotavirus - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.128 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. september 2010

AWO

Hej piger!

Min pige på godt tre måneder har haft rotavirus-diarré i snart 5 uger. Og nu er jeg altså snart træt af det! Hun er heldigvis ikke påvirket af det, og tager også fint på, men det er alligevel træls, at der er så meget uro i maven

Jeg har efterhånden spurgt lægen og tre - fire forskellige sundhedsplejersker til råds, og alle mener noget forskelligt. Nogle synes, det virker lidt underligt, mens andre mener, at der sagtens kan gå lang tid. Men hvor længe er lang tid??? 

Så nu spørger jeg jer kloge damer: Er der nogen her, der har erfaringer med diarré hos spæd- og småbørn, og hvor lang tid gik der hos jer, før det var ovre?

KH Anke (og Elina)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

AWO

10. september 2010

klmf

Ej, hvor træls, både for dig og lillepigen. Min søn havde også en ordentlig omgang rotavirus i foråret, vi blev indlagt fordi han ikke spiste. Hans var dog lidt atypisk, fordi han ikke havde diarré, kun kvalme og ville ikke spise samt meet ildelugtende, løs afføring. De sagde til mig på sygehuset, at det godt kunne tage lang tid før maven var normal igen - han var dog frisk igen efter en uges tid.

Synes 5 uger lyder som lang tid - også selvom hun tager på og ikke er påvirket som sådan af det.

Kunne du spørge egen læge om I kunne tage afføringsprøver igen og se om det stadig er rota-virus. På sygehuset har de en test, der tager 10 minutter, ved ikke om de praktiserende læger har den.

Spiser hun som hun plejer?

I hvert fald god bedring med hende!

Anmeld

10. september 2010

Tut

Min, nu 3 årige, søn var indlagt med rota-virus da han var 1½ år.

Han var meget hårdt ramt, og efter 3 dage med voldsom diarre og opkast blev han indlagt pga. dehydrering. Han kunne simpelthen INTET holde i sig.

Han havde også tynd mave i laaaang tid efter vi blev udskrevet. Jeg kan desværre ikke huske hvor længe, men vi kontaktede både egen læge og børnafdelingen hvor vi havde været indlang mange gange, og de sagde at det var normalt.

Så desværre ingen gode råd her.

Ville bare sige at vi har været igennem det samme.

Anmeld

10. september 2010

AWO

lotchen skriver:

Ej, hvor træls, både for dig og lillepigen. Min søn havde også en ordentlig omgang rotavirus i foråret, vi blev indlagt fordi han ikke spiste. Hans var dog lidt atypisk, fordi han ikke havde diarré, kun kvalme og ville ikke spise samt meet ildelugtende, løs afføring. De sagde til mig på sygehuset, at det godt kunne tage lang tid før maven var normal igen - han var dog frisk igen efter en uges tid.

Synes 5 uger lyder som lang tid - også selvom hun tager på og ikke er påvirket som sådan af det.

Kunne du spørge egen læge om I kunne tage afføringsprøver igen og se om det stadig er rota-virus. På sygehuset har de en test, der tager 10 minutter, ved ikke om de praktiserende læger har den.

Spiser hun som hun plejer?

I hvert fald god bedring med hende!

Tak! Og ja, det synes jeg altså også..

Jeg skal til lægen på mandag, til 3 mdr.'s vaccinen, så der skal jeg lige have snakket med ham igen - regner med at tage en god stor prøve med for en sikkerheds skyld.

Anmeld

10. september 2010

AWO

Tut skriver:

Min, nu 3 årige, søn var indlagt med rota-virus da han var 1½ år.

Han var meget hårdt ramt, og efter 3 dage med voldsom diarre og opkast blev han indlagt pga. dehydrering. Han kunne simpelthen INTET holde i sig.

Han havde også tynd mave i laaaang tid efter vi blev udskrevet. Jeg kan desværre ikke huske hvor længe, men vi kontaktede både egen læge og børnafdelingen hvor vi havde været indlang mange gange, og de sagde at det var normalt.

Så desværre ingen gode råd her.

Ville bare sige at vi har været igennem det samme.

HVor er det godt at høre, at hun ikke er den eneste, hvor det har trukket ud i så lang tid! Men jeg er da glad for, at hun ikke havde det så slemt som jeres dreng - stakkels pus.

Hvad gjorde i så egentlig, måtte i holde ham hjemme fra inst., til det var ovre, eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.