Puha et chok!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. september 2010

tumle81

I går da jeg havde min 2 dag på job efter barsel, fik jeg lidt af et chok...

ved 14.30 tiden bliver jeg fuldstændig stoppet i næsen og føler det som om jeg hæver op bagtil i svælget!! Jeg slår det hen, pudser næse og håber at det snart fortager sig. Jeg kan godt efter ca 15 min føle at det ikke bliver bedre, men snarere værre...

Jeg siger til mine kolleger at jeg lige vil smutte forbi skadestuen og snakke med dem inden je går hjem, da det er ret ubehageligt ikke at kunne trækker vejret helt godt og vide at jeg skulle være alene med 3 unger indtil Peter kom hjem ved 17.15 ca

Jeg snakker med personalet på skadestuen som vil have mig meldt ved indgangen til skadestuen. Sekeretæren er så optaget med at få vist et eller andet på skærmen så jeg venter pænt ved skranken. Så kommer lægen og skælder dem ud efter ca 1-2 min da de ikke har taget imod mig! Jeg giver dem hurtigt mit cpr nummer og smutter med ind på en stue hvor de straks lægger venflon og vil monitorere mig. Puls, blodtryk og iltmætning er dog fin, de giver mig binyrebarkhormon og antihistamin i venflon og spørger om alt mellem himmel og jord...

Der går ca ½- 1 time så er jeg ved at være tilbage til at trække vejret mere normalt, og efter 2½ time er jeg oppe på AVA. Her skal jeg så være til næste dag ( idag) da jeg skal observeres for evt tilbagefald... Der har heldigvis ikke været noget og det nærmeste de kan komme evt allergi er fra en hjemmebagt banan bolle hvor er der er valnødder i.

JEg har nu fået antihistaminer og binyrebarkhormon til 3 dage samt en epi pen i tilfælde af nyt allergi tilfælde..

I dag har jeg haft plaster på (som mange gange tidligere uden reaktion!!) men i dag kom der rødme og kløe hvor plasteret havde siddet!

Det er ca 2-3 mdr siden jeg fik konstateret bynke allergi, så måske der bare er ved at ske noget med min krop i forhold til allergi osv...

Hmm det blev en lan beretning, men ville bare lige ud med hele. Peter fik selvfølgelig et chok, og er ret bekymret for mig. Jeg prøver dog at tage det roligt, men måske det bare ikke helt er gået op for mig at det kan være lidt mere alvorligt...

Jeg skal udredes hos allergologerne på Roskilde sygehus, så må vi se om de finder ud af noget...

Knus Kathrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

holbøll

Godt du er ovenpå igen. Det er lidt en grim fornemmelse, kan godt huske det fra jeg fandt ud af at jeg var citrusallergiker. Men godt du bliver udredt, så du kan finde ud af om der er mere du skal holde dig fra i fremtiden.

Knus Carina

Anmeld

3. september 2010

Tina2

Puha Kathrina, det lyder da godt nok ikke fedt  Men godt du har fået en epi-pen i tilfælde af et anfald igen, Filuca har også epi-penne...

Håber de finder ud af noget, og rigtig god bedring!

Anmeld

29. september 2010

Avi

Hold da op, det var da en VILD oplevelse

Jeg håber at de snart finder ud af hvad der er galt - og giver dig noget effeltivt imod det

Kram fra Avi

Anmeld

29. september 2010

tumle81

Jeg skal til kontrol på Roskilde sygehus i morgen. Så regner jeg med at de laver en priktest og gennemgår de blodprøver jeg fik taget...

Håber der kommer noget klarhed over sagen, jeg savner savner savner nødder

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.