Hvornår skal jeg fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. september 2010

Jose og emils mor

Hej med Jer,

Jeg hedder Kristine og er 3. gangs fødende og i 6 uge. Jeg er lidt i et dilemma....

Hvornår skal man fortælle andre at man er gravid. Jeg ved at de fleste vil sige efter 12. uge. Men jeg tænker at hvis jeg nu skulle gå hen og miste barnet, bliver jeg jo lige ked af det. Om jeg har fortalt det til andre eller ej.

Jeg er som sagt 3. gangs fødende, og jeg er totalt oppustet allerede. Jeg ved at det ikke er barnet ), men min mave ligner en i 20. uge. Så det er svært at skjule allerede nu. Samtidig var jeg ryger inden jeg fandt ud af jeg var gravid. Så folk kommer jo med kommentarer om jeg er gravid.

Det skal lige siges at jeg er total dårlig til at lyve, så jeg kan ikke finde ud af om jeg bare skal sige det eller vente?

Jeg tror inderst inde at jeg ville slappe mere af hvis de viste det på arbejdet, men er det forkert at fortælle det allerede??

Håber I kan hjælpe...

Kh. Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Line Højdal

Hej Kristine.

Jeg synes helt klart du skal fortælle det, hvis du selv føler du ville kunne slappe mere af med lettet hjerte...

Jeg er selv også lidt i tvivl - jeg er i 8 uge og har allerede fortalt forældre og søskende det... men jeg er meget i tvivl om hvornår jeg skal fortælle det på arbejdet! Det værste er at jeg døjer en del med kvalme og utilpashed - og så er det svært at skjule min træthed... Jeg tror man skal gøre op med sig selv om det er en belastning at gå med hemmeligheden - for er det det, ja så er det bare at fortælle det! Så kan man bruge sin energi på at bygge baby istedet for at bekymre sig om hvorvidt folk kan se/ gætte at man er gravid

Jeg skal til min første scanning om en uge - og er der liv derinde og er alt som det skal være... så tror jeg at jeg fortæller det på arbejdet ugen efter!

Og ja du har helt ret... skulle man viste, så er det rart at der er nogen der kan forstå ens sorg - hvilket er nemmere hvis man har fortalt det!

Håber du finder en løsning
Kh Line

Anmeld

4. september 2010

Omonigho

Hejsa,

og velkommen i klubben!! Jeg er nemlig selv 3.gangs gravid og ligner også allerede én i 20. uge. Jeg har fortalt det til mine nærmeste medstuderende da jeg også havde utrolig meget kvalme i starten og heller ikke rigtig kan skjule det! Det har jeg det bedst med. Og jeg kan nemlig rigtig godt følge dig i dit argument hvis man mister barnet nu... Jeg er i hvert fald lettet over at have sagt det, og ønsker dig held og lykke!

hilsen Julia

Anmeld

4. september 2010

Jose og emils mor

Tusind tak for hjælpen, begge to.

Jeg har nu fortalt det til de nærmeste, og fortæller det til chefen i starten af næste uge.

Bare det at fortælle det til nogen, var en stor lettelse!.

Jeg har idag været ude og købe et par graviditets bukser, så nu føler jeg at min mave kan slappe af. Det går åbenbart bare stærkt med maven, når det er 3. gang.

Held og lykke til Jer begge

Kh. Kristine 

Anmeld

7. september 2010

Line Højdal

Hej Kristine...

Det lyder godt med lettelsen - det betyder bare så meget og så var det nok den helt rigtige beslutning at fortælle det

Kan levende forestille mig hvor rart det må være at maven kan slappe af... Jeg er gravid for første gang og har også allerede måtte købe bukser med elastik, for at få noget der ikke strammer, -det er befriende!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.