35,5 i feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.272 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. september 2010

Mussen2

Er der nogle af jer som har målt dette hos jeres barn og har en forklaring? For ifølge lægerne kan det ikke lade sig gøre.

Til trods for gentagne målinger, kontrolmåling på sig selv for at tjekke om termometeret virker etc.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

saxa

Hvor tager du temperaturen henne??

Anmeld

3. september 2010

Vingummien

Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre?

Anmeld

3. september 2010

Mussen2

saxi skriver:

Hvor tager du temperaturen henne??

Den tager jeg altid i endetarmen  Det spurgte lægerne også om. Jeg har googlet mig frem til at panodil  evt. kan slå feberen for meget ned

Anmeld

3. september 2010

Mussen2

Tulipan skriver:

Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre?

Det ved jeg ikke, men det siger lægerne at det ikke kan med mindre man er kølet ned ex. i koldt vand etc.

Anmeld

3. september 2010

<3

Hvor gammelt er barnet? Og er det virus eller infektion?

Anmeld

3. september 2010

Ni-ko-li-ne

for kort tid siden havde vores datter høj feber i et par dage... det var noget virus og forsvandt igen... de efterfølgende dage holdt DP og vi selv øje med hendes temp... og målte flere gange 36,8 midt på dagen og ned til 35,4 om morgenen...

lægen sagde at vi ikke skulle bekymre os, men se på barnets almene tilstand...

det der er ved det når man måler temt hjemme, med et termometer der ikke kalibereres jævnligt, er at termometeret måler lidt forkert...

f.eks. kan et termometer være nøjagtigt i et bestemt interval, men hvis man kommer under 37 grader er det så måske ikke nøjagtigt længere og man kan derfor ikke regne med målingen...

ens temp kan svinge helt fra 36,6 grader celcius og op....

hvis jeres barn har det skidt ville jeg ringe til lægen, ellers ville jeg ikke bekymre mig:0)

Anmeld

3. september 2010

Vingummien

Mussen2 skriver:

Det ved jeg ikke, men det siger lægerne at det ikke kan med mindre man er kølet ned ex. i koldt vand etc.

Oki, tror den skal være længere nede end det, har selv prøvet at den har været dernede, og har Emil også

Anmeld

3. september 2010

Dot D

Mussen2 skriver:

Er der nogle af jer som har målt dette hos jeres barn og har en forklaring? For ifølge lægerne kan det ikke lade sig gøre.

Til trods for gentagne målinger, kontrolmåling på sig selv for at tjekke om termometeret virker etc.

Det kan sagtens lade sig gøre, det er min normal temperatur og har været det siden jeg var barn. Det eneste jeg mærker til det, er at jeg meget hurtigere bliver varm og sveder. Så når jeg har 37,5 har jeg faktisk en god feber, men det sker sjældent, det samme da jeg var barn... Så hos mig - normalt

Anmeld

3. september 2010

<3

Dot D skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre, det er min normal temperatur og har været det siden jeg var barn. Det eneste jeg mærker til det, er at jeg meget hurtigere bliver varm og sveder. Så når jeg har 37,5 har jeg faktisk en god feber, men det sker sjældent, det samme da jeg var barn... Så hos mig - normalt

Jep sådan har min søn det også plus at jeg har også lavere temp. end de 37gr men ikke helt så lav som min søn. Så det kan man sagtens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.