Farve hår ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.539 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. september 2010

Henriette22

Er der nogen der ude der har forstand på om der er risiko ved at farve hår når man er gravid? og hvad der kan ske ved det? om det skader barnet?

Jeg er i uge 33 nu og har ikke farvet hår under hele min graviditet, men sker der overhovedet noget ved det hvis man gør det?

Er der andre herinde som har prøvet det?

Knus fra Henriette

God dag til alle derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Louisesam

Hej Henriette,

Jeg fik faktisk lysnet mit hår i går... jeg har fået det lysnet flere gange under min graviditet - er gået fra mørkt til lyst over de sidste 5-7 mdr.

Jeg har været lidt nervøs for det, men har altså taget chancen. Jeg har ikke læst, hørt eller set nogle steder, at der er bevis for, at det direkte skader barnet, og jeg er nok en person, som - med mindre der er en reel fare - altid tænker: "Det går nok!". Og så vidt jeg kan mærke, får at vide af jordemoderen osv er der ikke sket noget som helst!

Jeg vil ikke være den der opfordrer dig til at farve dit hår - hvis der nu er en risiko ved det - men som med alt andet, cremer, madvarer osv., så synes jeg man skal tage sine forholdsregler, men aldrig være hysterisk. Jeg ved ikke lige, hvad jeg ellers skal sige til det

Anmeld

3. september 2010

Omerovic

Henriette22 skriver:

Er der nogen der ude der har forstand på om der er risiko ved at farve hår når man er gravid? og hvad der kan ske ved det? om det skader barnet?

Jeg er i uge 33 nu og har ikke farvet hår under hele min graviditet, men sker der overhovedet noget ved det hvis man gør det?

Knus fra Henriette

God dag til alle derude

Hej

Jeg har farvet hår to gange og jeg er 32+1, og jeg har været til scanning i mellem tiden og ud fra at se der på, er der ingen ting sket. Der er mange i min familie som har farvet hår i graviditeten. (og har fået sunde og raske børn ud af det )

Det som du skal være obs på er at hårfarven er amunijak fri (ved ik om det er stavet rigtigt). Du kan os blot, få reflekser i dit hår, ved frisøren, så kommer det ikke i kontakt med din hovedebund.

Anmeld

3. september 2010

Omerovic

Henriette22 skriver:

Knus fra Henriette

God dag til alle derude

Hej

Jeg har farvet hår to gange og jeg er 32+1, og jeg har været til scanning i mellem tiden og ud fra at se der på, er der ingen ting sket. Der er mange i min familie som har farvet hår i graviditeten. (og har fået sunde og raske børn ud af det )

Det som du skal være obs på er at hårfarven er amunijak fri (ved ik om det er stavet rigtigt). Du kan os blot, få reflekser i dit hår, ved frisøren, så kommer det ikke i kontakt med din hovedebund.

Anmeld

3. september 2010

Henriette22

Tusind tak for jeres svar !! dejligt at få lidt respons tilbage fra noget der egentlig har prøvet det.

Overvejer også bare egentlig at få lidt striber i så det ikke bare er en hel farvning men turde ikke bare lige springe ud i det da jeg ikke kender andre der har fået farvet deres hår mens de er gravide

Anmeld

3. september 2010

misslea

Henriette22 skriver:

Knus fra Henriette

God dag til alle derude

Altså... jeg plejer at farve mit hår mørkere, men har ikke turde under min graviditet, da jeg har læst såå mange steder, at det bl.a kan være alergifremkaldende hos babyen!! Det er ji ikke sådan, at dit barn får misdannelser under graviditeten, når du er så langt, men der kan vise sig ting og sager senere i barnets opvækst!!

Der er lavet virkelig mange tråde herinde om emnet, som du evt. kan søge på....!! Vil sige, at langt de flestes holdning er, at man skal holde sig fra det... men selvfølgelig kan man farve sit hår... det er jo også tit et holdningsspørgsmål....

Mange hilsner fra lea

Anmeld

3. september 2010

Jules

Jeg har valgt ingen chancer at tage....

Også er det jo os sundt for håret at få en pause ;) Også er der jo så mange andre ting at bruge sine penge på :)

Anmeld

6. september 2010

CarinaSB

jeg fik ok fra min læge til at farve mit hår 1 gang imems at jeg var gravid .. så det gjorde jeg .. men os kun den ene gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.