de navne altså!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.630 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. september 2010

CiSo

ja, nu havde jeg jo lige bestemt at hun skulle hedde Mynthe.. 

Men så er hun jo en dreng, og så går den jo ligesom ikke mere!!

Jeg har virkelig overvejet mange navne blandt andet:

Villads ( et navn jeg rigtig godt kan lide)

Noan 

Marcus 

Bertram 

åhh der er bare ikke nogle navne hvor jeg tænker det skal være det!! 

så hvis i har nogle forslag må i meget gerne komme med dem! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

mor_sabina

Bertram er klart en favorit her. Ellers samuel og Lionel synes jeg er pænt

Anmeld

2. september 2010

Nadia&Daniel

Disse er på vores liste - har 2 mdr. til min termin, og vi kender ikke kønnet, så vi skal være klar med begge "slags" - så intet er lagt fast endnu..

-          Anders : Dansk drengenavn fra 1100-tallet afledt af det græske navn Andreas, der betyder "mandig". Fra Valdemar Sejrs tid kendes bispen Anders Sunesøn. Navnet er mest udbredt på Sjælland og i Nordjylland. Navnet toppede i 1988 og er nu svagt på retur. I perioden 1985-1996 fik 9.306 danske drenge navnet Anders. Ifølge Danmarks statistik var der 35233 personer med navnet Anders i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Bertram : Tysk drengenavn, der betyder "lysende - ravn". I Danmark findes navnet især som slægtsnavn. I perioden fra 1985-1996 fik 83 danske drenge navnet Bertram. Ifølge Danmarks statistik var der 1135 personer med navnet Bertram i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Emil : Fransk drengenavn afledt af det latinske ord æmilius, der betyder "venlig". Kan også staves Emile. I perioden 1985-1996 fik 5.558 danske drenge navnet Emil. Ifølge Danmarks statistik var der 16051 personer med navnet Emil i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Frederik : Tysk navn, der egentlig betyder "fred - hersker". Navnet Frederik har været kendt i Danmark siden det 12. århundrede og er blevet udbredt gennem kongerækken efter 1500-tallet. Navnet svarer til det tyske Friedrich og det svenske Fredrik. I perioden 1985-1996 fik 6.834 danske drenge navnet Frederik. Ifølge Danmarks statistik var der 18942 personer med navnet Frederik i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Philip : Græsk drengenavn, der betyder "den der elsker heste". Kan også staves Filip. I perioden 1985-1996 fik 1.817 danske drenge navnet Philip. Ifølge Danmarks statistik var der 4564 personer med navnet Philip i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Rasmus : Dansk drengenavn afledt af Erasmus, der betyder "elskværdig". Rasmus har været et udbredt navn i Danmark siden 1500-tallet. Ifølge Danmarks Statistik var der 29457 personer med navnet Rasmus i Danmark pr 1. januar 2010.

-          Silas : Engelsk og græsk drengenavn afledt af det græske navn Silouanus og det latinske ord "silva", der betyder "skov". Navnet Silas er i familie med bl.a. Sylvia, Sylvester og Silvio. I perioden 1985-1996 fik 276 danske drenge navnet Silas. Ifølge Danmarks statistik var der 1787 personer med navnet Silas i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Victor : Latinsk drengenavn, der betyder "sejrherre". Benyttet som kongenavn i Italien. Kan også staves Viktor, Wictor og Wiktor. I perioden 1985-1996 fik 1.103 danske drenge navnet Victor. Ifølge Danmarks statistik var der 6029 personer med navnet Victor i Danmark pr 1. januar 2008.

Anmeld

29. januar 2011

estrup

Hejsa.

Jeg er super gld for at høre du godt kan lide navnet Noan for det var vores søn som var den første der kom til at hedde det i DK. Det er fransk og der er 85 der døbt de sidste 5 år 2003-2007.

Vi skulle søge om det og der er så godkendt drengnavn nu takke være os.

Anmeld

29. januar 2011

twinboys

Marcus

Anmeld

30. januar 2011

Pigent

sophieamalia skriver:

ja, nu havde jeg jo lige bestemt at hun skulle hedde Mynthe.. 

Men så er hun jo en dreng, og så går den jo ligesom ikke mere!!

Jeg har virkelig overvejet mange navne blandt andet:

Villads ( et navn jeg rigtig godt kan lide)

Noan 

Marcus 

Bertram 

åhh der er bare ikke nogle navne hvor jeg tænker det skal være det!! 

så hvis i har nogle forslag må i meget gerne komme med dem! 

Hedder din søn ikke Cilas? eller er du gravid igen?(:

Villads sødt
Noan er mere til Noah
Marcus kender en Marcus som ikke lige er jordens dejligste dreng
Bertram sødt

Hvad med
Viktor
William
Valdemar
Villum
Frederik
Romeo

Anmeld

30. januar 2011

otlitrom

Barnepigen skriver:

Villads sødt
Noan er mere til Noah
Bertram sødt

Hvad med
Viktor
William
Valdemar
Villum
Frederik
Romeo

Jo, tråden er fra september måned..... Der er bare blevet svaret i den for nogle dage siden..

Anmeld

30. januar 2011

BabyMus

Barnepigen skriver:

Villads sødt
Noan er mere til Noah
Bertram sødt

Hvad med
Viktor
William
Valdemar
Villum
Frederik
Romeo

Se på datoen, det er en gammel tråd fra september. (;

Anmeld

31. januar 2011

Pigent

Det havde jeg ikke lige set(:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.