husstøvmideallergi nogen gode råd???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.471 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Heidimed lea

min dreng Rasmus på 6 år har fået konstateret husstøvmideallergi igår.  priktesten viste intet men det gjorde blodprøven  så nu skal han på allergipille og næsespray.

symptomer  hoste  og altid tæt i næsen forkølet og træt.

jeg er glad for at de har fundet frem til noget men hvad gør jeg nu????   nogen med erfaringer i vil dele.   ex hvad skal vi købe og hvad med rengørring  synes jo i forvejen vi har et rent hjem

knus Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

Ni-ko-li-ne

Heidimed lea skriver:

min dreng Rasmus på 6 år har fået konstateret husstøvmideallergi igår.  priktesten viste intet men det gjorde blodprøven  så nu skal han på allergipille og næsespray.

symptomer  hoste  og altid tæt i næsen forkølet og træt.

jeg er glad for at de har fundet frem til noget men hvad gør jeg nu????   nogen med erfaringer i vil dele.  ex hvad skal vi købe og hvad med rengørring  synes jo i forvejen vi har et rent hjem

knus Heidi

først vil jeg sige, at det er super godt i har fundet ud af hvad der plager jeres dreng! vores datter har allergi overfor æg, og da vi først fik det af vide... var det en kæmpe jungle at finde ud af hvordan man lige undgik det hele tiden...

jeg kan forestille mig at det også er en jungle at finde ud af hvor der er flest støvmider, hvad man skal undgå osv!

jeg ved lidt men ikke meget... jeg ved at det er godt at vaske sengetøj osv ved 60 grader een gang hver 14. dag, måske endda hver uge... også dynen... man kan købe dyner og puder hvor bolsteret er meget tæt vævet og det hæmmer støvmiderne... ja og så , undgå tæpper...

Anmeld

2. september 2010

Sakris

Jeg har husstøvmideallergi. Begge slags. Vi sørger bare for at skifte sengetøj, som der tidligere bliver skrevet hver 14. dag. Der bliver lavet gennemtræk dagligt, også om vinteren, og ellers luftet ud 1-2 gange om dagen, alt efter hvor meget vi er hjemme.

Støvsugning burde nok være flere gange om ugen, men vi får det altså kun gjort en

Gennemluftning af dynen gør vi vidst 2 gange om året, men det er jo sundt for alle dyner.

I soveværelset har møblerne lukkede overflader, så der ikke samler sig støv mærkelige steder, og derfor gør det det nemmeste sted at støve af. Jeg er iøvrigt aldrig i rummet når der støvsuges, idet støvet bliver hvirvlet op under støvsugning. I stuen har vi dog gulvtæppe, så vi håber en kommende dyson støvsuger i hjemmet kan få styr på det. Vi bor til leje, og må desværre ikke fjerne det, ellers var det røget for længst.

Anmeld

2. september 2010

<3

Jeg har lige fået konstateret støvmideallergi og har derfor sat mig helt vildt meget ind i det

Man siger at husdyrmider er to steder; i sengetøjet, håndklæderne og på gulvet.

Sengen:

Skift sengetøj, håndklæder og sovebamser hver uge.

Sengetøjet og sovebamser skal vaskes ved 60gr.

dyne og pude vaskes hver tredje måned ved 60gr.

Rullemadras vaskes hver måned ved 60gr.

Dyne skal luftes i koldt vejr gerne hver dag.

Astma dyne og pude.

Gulvet:

Udluft; gennemtræk og min.2gange omdagen

Støvsuge på gulv to gange om ugen og tæppe hver dag.(Behøver jeg at sige at tæpperne røg?)

Vaske gulv hver uge i min.60gr varmt vand. Vores lejlighed er på 105kvm og der bruger jeg tre tekedler kogt vand så er den klaret.

Andet:

Gennemtræk ved bad og udluft ved madlavning.

Tør ikke tøj indenfor heller ikke i tørretumbler.

Opvarm huset til 20-21gr om vinteren. Men 16gr i soveværelset.

Red ikke sengen, hæng dynen til luftning eller fold den tilbage så støvmiderne tørrer ud.

Ingen åbne hylder med tøj eller vasketøjskurve i soveværelserne.

Vask alt legetøj og deres opbevaring hver måned. Begræns puder og bamser. Brug opbevaring med låg.

Eksfolier og skrub fødder hver uge men enten udenfor eller lige inden rengøring og skift af div.sengetøj mm.

Og så selvfølgelig tør støv af hver uge.

- ja det gør vi så nu og så kan jeg give jer et lille klap på skuldreren at allergi kan godt forsvinde hvis man fjerner så meget som muligt af årsagen til generne. Det har min katteallergi gjort på ca. 4år så jeg er meget opsat på at min støvmideallergi skal ryge samme vej.

Anmeld

2. september 2010

Heidimed lea

mange tak for svarene  det vil jeg tage til mig..

lige et spørgsmål mere...  det meste af vores hus er lavet om og tilbygget med nye træ gulve mm..     selvfølgelig lige med undtagelse af børneværelserne hvor gulvene er af træ men gamle og garderobeskabene er fra 70,erne  og ja de lugter også sådan selvom der ikke er fugt i dem..   betyder det noget for allergien???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.