SoSu Uddannelses samtale - Hjælp til guldkorn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2010

AA10

ummtwin skriver:

hej.

jeg ahr søgt ind på sosu c,med håb på opstart nu til januar.

vær dig selv,beskriv hvorfor du ønsker netop at tage den udd.

du får elevløn på 1 år skulle jeg mene og den er på 10,5 f.skat.men undersøg det lige det gjorde jeg.og så kan du evt hvis du er i jobcenter,søge om at de giver op til det normale beløb.undersøg alle måder.håber du kommer ind.

knus

sosu c kan varmt anbefales

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

bøgelund

jeg er både uddannet hjælper og assistent. Jeg var ikke til nogen samtale?! 

Men ja, vær dig selv..  

Anmeld

2. september 2010

bøgelund

SommerBlomst skriver:

Heeeej

Jeg er uddannet sosu-hjælper, blev færdig i juni og sluttede med en dejligt 12-tal, må godt blærer mig lidt, og jeg læser assistent nu... :-) Jeg tror nok det er meget normalt at alle kommer inde til samtale, det var jeg ihvertfald også. Jeg har taget/tager uddannelsen i Vodskov (ved aalborg) og jeg er super glad for at gå der...

Har du nogle erfaring med mennesker fra anden uddannelse? Job? personligt? :-) Du kan glæde dig, det er en meget livsbekræftende uddannelse og jeg, personligt, har virkelig lært meget, os om mig selv. Havde ikke selv andet erfaring end arbejde i en børnehave, og var vildt nervøs for om jeg kunne det der med personlig hygiejne ved voksende mennesker, men idag, det er jo bare en helt naturlig ting for mig idag... :-)

Jeg har valgt at læse assistent også, da jeg også gerne vil arbejde på sygehus - og tænker også en dag at læse videre til sygeplejerske, meeen skal jo os lige have et par børn ind i mellem :-)

Skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med at svare på noget :-)

Det er nemlig et livsbekræftende job der giver så meget glæde.. 

Anmeld

2. september 2010

Becks

Alexis skriver:

Tak. Er det hjælper eller assistenten du har søgt ind på?

Mener elevlønningerne svinger lidt alt efter hvilket trin det er.

Hihi jeg har netop modtaget ansøgningsskema fra diakonissen til assistent uddannelsen.. Jeg søger ind til start marts 2011, medmindre jeg når og komme igang med behandlinger..

Jeg tog hjælper uddannelsen på Sosu C i Brøndby i 06, der var jeg ikke til nogen samtale..

Anmeld

2. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Tutter skriver:

Hihi jeg har netop modtaget ansøgningsskema fra diakonissen til assistent uddannelsen.. Jeg søger ind til start marts 2011, medmindre jeg når og komme igang med behandlinger..

Jeg tog hjælper uddannelsen på Sosu C i Brøndby i 06, der var jeg ikke til nogen samtale..

Ih hvor spændende. Hvis jeg ikke når at få barn og derfor skal ikke på barsel undervejs, kan jeg være færdig med Hjælper Udd. til December næste år da jeg allerede har en HG som dækker grundforløber. Så vil jeg kunne starte Assistent Udd. i Januar 2012.

Jeg vil bruge uddannelsen til at læse videre, så derfor vil jeg gerne gå direkte videre til Assistent Uddannelsen.

Anmeld

2. september 2010

karina1980

som de andre har sagt, så skal du blot være dig selv og fortælle dem hvorfor du tager den udd. tit er de nemlig også rigtig glade for dem som vil videre udd. sig

hilsen en som er færdig som assisten om 3 mdr

Anmeld

2. september 2010

CamillaValby

Alexis skriver:

Tak for svaret søde. Hvor har du læst/læser du henne?

Jeg har søgt ind på Diakonissen

Virkeligheden er, at SU ikke er nok at overleve på! ØV BØV.

Men så er det jo heldigt, at den åbner døre til det jeg ellers vil.

Det var så lidt

Jeg læste i Brøndby. Men det er ved at være nogle år siden efterhånden. Mener det var i 2005.

Det er meget hårdt at leve på en SU. Hvad er det du gerne vil læse til ?

Anmeld

2. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

CamillaValby skriver:

Det var så lidt

Jeg læste i Brøndby. Men det er ved at være nogle år siden efterhånden. Mener det var i 2005.

Det er meget hårdt at leve på en SU. Hvad er det du gerne vil læse til ?

Jeg vil gerne læse til Jordemoder, eller læse noget kost og ernæring.

Ja det er helt horribelt på SU. Især når man ikke har tid til at arbejde ved siden af fordi man skal stræbe efter et høøøøjt snit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.