måske i kan hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. september 2010

bette

hej tøser.. 

Har det her problem at jeg ikke kan få mikkel til at sove om aftnen, ik før omkring kl. 23 og det er bare alt alt for sent. 

vi er kommet ind i en dum cirkel.. men aner ik hvordan vi kommer ud igen.. derfor har jeg brug for jeres råd.

når mikkel sover så sent er han jo meega sur og træt om morgnen, men det går som regl. hvis han så sover 1 time til middag i børnehaven så kan jeg igen ikke få ham til at sove om aftnen.

har så prøvet nu at han ikke sover til middag der (de har problemer med at få ham til at falde til ro de fleste gange) og da jeg så hentede ham idag var alt fint.. men da vi kom hjem eksploderede han fuldstændig.. har aldrig set ham så vred før.. (dette var fordi han ikke måtte få yoghurt, men jeg tilbød ham en banan istedet for) 

han slog og slog på mig, sådan helt vanvittigt... og fulgte efter mig og slog selvom jeg forsøgte at sige til ham at jeg ikke ville være sammen med ham hvis han ikke var sød.. og lod være med at slå. 

sendte ham så på værelset.. det hjalp ikke.. 

til sidst efterlod jeg ham i køkkenet mens jeg gik op på hans værelse og talte til 10. da jeg kom ned ville han gerne op til mig.. og jeg tog ham op og bum nu sover han på sofaen.. 

hvordan undgår jeg at han er så træt når han kommer hjem fra bh, men samtidig kan sove når han bliver puttet??? nogen råd?? 

vil så gerne bare være glad sammen med min søn.. og det gør ondt inden i når han ikke trives..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Marco2

Lader du ham sove hver dag nær han kommer hjem fra børnehave?

Anmeld

1. september 2010

bette

Lader du ham sove hver dag nær han kommer hjem fra børnehave?

nej det gør jeg ikke.. forsøger faktisk det modsatte.. 

men idag fx splatter han helt ud og jeg kan ikke vække ham igen

problemet er jo så at han vågner igen kl. halv otte og så er der jo bare fest..

Anmeld

1. september 2010

ka li ja

altså hvis arthur kan finde på at falde i søvn kl 17 så får han max en halv time. helst mindre. og han SKAL vækkes igen!!! han bliver møg sur. men det er bare ærgeligt...

jeg er begyndt at slukke lyset helt hos ungerne og så ligger jeg hos dem og lader som om jeg sover. og så går der faktisk ikke længe før de går kolde.

nede i børnehaven har de sagt at det kan være han skal ha en lur 1-2 gange om ugen der nede.

ellers skal jeg bare fodre ham af ør kl 17 og så smide ham i seng hvis han ikke er til at vække igen.  jeg kan huske de sagde det samme om alexander dengang.

så måske skal du prøve det engang?

Anmeld

1. september 2010

Joan ( Smallie )

Altså ungerne er inde i en periode lige nu hvor de prøver grænser af og jeg vil bare sige du skal vælge dine kampe med omhu og når du har valgt så skal du godt nok holde fast på at DU har ret.

Jeg ville ALDRIG tillade at Niels slog på mig eller andre. Han ville ryge på stolen med det samme og tage den straf han skulle have. 3 min på stolen hvor han ikke går ned og går han ned så starter vi forfra og nogen gange tager det lang tid.

Han bruger jo en masse energi på at være så sur også. Jeg ville lave noget nemt til aftensmad og ikke lade ham sidde stille inden han skulle i seng. Altså ikke give ham muligheden for at falde i søvn. Og ved godt det ikke er nemt når du er så gravid som du er men så må Steffen jo hjælpe. Ud med han, gå og lege tage måske maden med og så er han kogt færdig ved 18 tiden så i kanen med ham.

Anmeld

1. september 2010

bette

Joan ( Smallie ) skriver:

Altså ungerne er inde i en periode lige nu hvor de prøver grænser af og jeg vil bare sige du skal vælge dine kampe med omhu og når du har valgt så skal du godt nok holde fast på at DU har ret.

Jeg ville ALDRIG tillade at Niels slog på mig eller andre. Han ville ryge på stolen med det samme og tage den straf han skulle have. 3 min på stolen hvor han ikke går ned og går han ned så starter vi forfra og nogen gange tager det lang tid.

Han bruger jo en masse energi på at være så sur også. Jeg ville lave noget nemt til aftensmad og ikke lade ham sidde stille inden han skulle i seng. Altså ikke give ham muligheden for at falde i søvn. Og ved godt det ikke er nemt når du er så gravid som du er men så må Steffen jo hjælpe. Ud med han, gå og lege tage måske maden med og så er han kogt færdig ved 18 tiden så i kanen med ham.

steffen er på kursus lige nu.. men ellers hjælper han også.

mikkel fik da heller ikke lov til at slå løs på mig.. han blev sendt op på værelset så det var ikke ustraffet at han slog på mig. 

Anmeld

1. september 2010

Kaufie

William er godt nok også brugt efter en dag i børnehaven - og sover som regel kl 19 - 19.30.

Den første uge gik han også kold på sofaen eller mens vi læste bog - og så fik han 15 min og blev vækket/lokket med lækker aftensmad/Peter Pedal i tv - et eller andet, der kunne få ham op på mærkerne igen. 

Nu holder vi gryden i kog fra han kommer hjem - og læser ikke før han skal dysses ned. Hvis han er meget træt ryger han i bad mens der bliver lavet hurtig aftensmad - spiser senest kl 17.30. 

Han får ikke middagslur i børnehaven - men har fået det i weekenderne - enten fordi vi har kørt eller fordi vi bare syntes han trængte - og så har han også kunnet være noget længere oppe end kl 19.

Anmeld

2. september 2010

linemus

Måske skal du prøve at spise tidligere (måske gør I det allerede). Vi prøver at spise kl.17, for her går pigerne også ret hurtigt kolde, hvis der ikke bliver holdt liv i dem. At sidde og lege i badet, mens maden bliver færdig er en god måde at holde dem vågne på, og så er det bare i seng, når vi har spist.

Line - med en Nanna, der spiste tre bidder i aftes, hvorefter hun lagde hovedpuden på bordet og faldt i søvn, mens vi andre spiste færdig

Anmeld

2. september 2010

bette

linemus skriver:

Måske skal du prøve at spise tidligere (måske gør I det allerede). Vi prøver at spise kl.17, for her går pigerne også ret hurtigt kolde, hvis der ikke bliver holdt liv i dem. At sidde og lege i badet, mens maden bliver færdig er en god måde at holde dem vågne på, og så er det bare i seng, når vi har spist.

Line - med en Nanna, der spiste tre bidder i aftes, hvorefter hun lagde hovedpuden på bordet og faldt i søvn, mens vi andre spiste færdig

vi spiser altid senest 17.30 netop for mikkels skyld.. 

Anmeld

2. september 2010

Lene76

linemus skriver:

det er osse den vi bruger herhjemme.... for ellers er der fest indtil kl 22-23 tiden.... og ja så går det udover dagen efter så prøv med badet og det med at spise tidligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.