Hjææælp please - amning af pige på 10 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2010

<3

Brams skriver:

Jeg er virkelig i et dilemma. Min datter på 10 mdr. har de sidste to aftener grædt rigtig meget når jeg har prøvet at lægge hende til og jeg har derfor selvfølgelig droppet det og givet hende lidt komælk i stedet for.

Mit spørgsmål er derfor, er det fordi hun selv er ved at sige fra og det simpelthen bare er mig der skal vænne mig til tanken om ikke at amme mere.

Eller er det fordi hun har mellemøresbetændelse og det gør ondt at blive lagt på siden fordi det trykker på ørerne (hun ligger direkte på ammepuden og altså ikke i armene på mig).

Vil jo gerne gøre det der er bedst for hende, altså slutte amningen hvis det er det der skal til, omvendt vil jeg jo nødig stoppe hvis det er pga. mellemøresbetændelsen.

Hvad tror I???? Og hvor længe går der før man ikke producere mere mælk, tænkte mere på om jeg kan prøve igen når hun er ovenpå???

Håber der er nogle der svarer, da jeg virkelig er ked af situationen.

På det tidspunkt så sad min søn nogengange oppe og ammede. Altså at han sad på mine lår og så fik bryst. Prøv det. Tror det er MØB og at ligge ned. Det kan gøre svært ondt.

Pøj pøj med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Brams

Ni-ko-li-ne skriver:

det er fordi jeg synes det er super ærgerligt når du gerne vil amme og du kan... så prøv bare de næste par dage og se ad om det hjælper når ørerne får det bedre...

får hun penicillin?

forresten, så prøducerer man mælk i lang tid... så bare rolig:0) det forsvinder ikke bare sådan lige... det der kan ske er at der ikke er lige så meget af det.... men det sker ikke i løbet af en eller to dage, og slet ikke hvis du stimulerer med at malke ud:0)

Jeg er helt klart mest for at fortsætte med amningen, så jeg malker ud (har faktisk også en håndpumpe).

Ja hun er på pencillin og skal være det i 7 dage.

Er glad for at høre om det med mælken, tænkte bare åhh nej nu er der gået 2 dage og så er det nok allerede på retur.

Anmeld

31. august 2010

Brams

Kirle skriver:

På det tidspunkt så sad min søn nogengange oppe og ammede. Altså at han sad på mine lår og så fik bryst. Prøv det. Tror det er MØB og at ligge ned. Det kan gøre svært ondt.

Pøj pøj med det.

Tak, ja jeg kan også prøve siddende, det havde jeg slet ikke tænkt på

Anmeld

31. august 2010

Ni-ko-li-ne

Brams skriver:

Jeg er helt klart mest for at fortsætte med amningen, så jeg malker ud (har faktisk også en håndpumpe).

Ja hun er på pencillin og skal være det i 7 dage.

Er glad for at høre om det med mælken, tænkte bare åhh nej nu er der gået 2 dage og så er det nok allerede på retur.

jeg stoppede med at amme da vores datter var godt 4 mdr... dels fordi mælken var på tilbagetog, som følge af rygsmerter... dels fordi min ryg ikke tillod at jeg kunne sidde og amme og Nikoline ville ikke ligge i sengen... helt til sidst fik jeg hende lært at ligge ned og amme... i elevationssengen med hovedgærdet lidt oppe så hun lå lidt opad... men der var det for sent desværre... hun var meget glad for sin sutteflaske...

jeg ville enormt gerne have ammet mere end jeg gjorde og var/er rigtig ked af at det ikke kunne lade sig gøre... så jeg kan godt følge dig...

hvis du gerne vil være helt sikker på at mælkeproduktionen holder sig oppe, så malk ud så lang tid som hun plejer at spise...

god bedring med din datter, jeg krydser fingre for at hun igen vil tage brystet om nogle dage!

Anmeld

31. august 2010

Mathilde

Jeg tror det er pga mellemørebetændelsen...

Du kan prøve at lade hende sidde op mens du ammer hende så burde det jo ikke at gøre ondt på hende...

God bedring!

Anmeld

31. august 2010

Brams

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg stoppede med at amme da vores datter var godt 4 mdr... dels fordi mælken var på tilbagetog, som følge af rygsmerter... dels fordi min ryg ikke tillod at jeg kunne sidde og amme og Nikoline ville ikke ligge i sengen... helt til sidst fik jeg hende lært at ligge ned og amme... i elevationssengen med hovedgærdet lidt oppe så hun lå lidt opad... men der var det for sent desværre... hun var meget glad for sin sutteflaske...

jeg ville enormt gerne have ammet mere end jeg gjorde og var/er rigtig ked af at det ikke kunne lade sig gøre... så jeg kan godt følge dig...

hvis du gerne vil være helt sikker på at mælkeproduktionen holder sig oppe, så malk ud så lang tid som hun plejer at spise...

god bedring med din datter, jeg krydser fingre for at hun igen vil tage brystet om nogle dage!

Ja det vil jeg gøre - tak for hjælpen

Anmeld

31. august 2010

Brams

Mathilde skriver:

Jeg tror det er pga mellemørebetændelsen...

Du kan prøve at lade hende sidde op mens du ammer hende så burde det jo ikke at gøre ondt på hende...

God bedring!

Tak ja det vil jeg prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.