sulter hun???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. august 2010

NoName

Hej

Ja så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål

Caroline har hele tiden spist godt og der er gået 3-4 timer imellem hvert måltid. Her inden for de sidste dage er der gået helt ged i det for os begge. Hun bliver hurtigt utålmodig ved brystet og spiser ikke så lang tid som hun plejer. Især om natten går det galt hun sover hun 2 timer +/-. Hvilket får mig til at tænke: er der ingen næring i mælken mere??? Der er vist mælk nok, da der står en fin lille gejser ud af det ene bryst inden hun lægges til, men det betyder jo intet hvis der ingen næring er i det. Hun gylper sjældent lige efter hun har spist og er en klovn til at bøvse, kan sidde med hende i 5 min eller mere uden bøvs. Efter en time og frem gylper hun klar væske op med mælkeklumper i. Ikke hver gang men ofte.

Lige nu ligger hun ved siden af mig og er i super godt humør, arme og ben kører på hende og hun pludrer og smiler, hvilket jeg tolker som om hun er godt tilpas og hygger sig.

Caroline bliver 6 uger på torsdag.

Hmm jeg beklager hvis det blev lidt rodet, for jeg er altså lidt træt

Knus fra Majken - der er lidt bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Maise

havde det på fuldstændig samme måde. Jeg vil sige nej, du har fin næring, men flere gange vil du opleve at hun spiser hyppigere fordi hun øger produktionen. KAn også være et tigerspring. er maven i orden??

Anmeld

31. august 2010

Risen

noname skriver:

Hej

Ja så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål

Caroline har hele tiden spist godt og der er gået 3-4 timer imellem hvert måltid. Her inden for de sidste dage er der gået helt ged i det for os begge. Hun bliver hurtigt utålmodig ved brystet og spiser ikke så lang tid som hun plejer. Især om natten går det galt hun sover hun 2 timer +/-. Hvilket får mig til at tænke: er der ingen næring i mælken mere??? Der er vist mælk nok, da der står en fin lille gejser ud af det ene bryst inden hun lægges til, men det betyder jo intet hvis der ingen næring er i det. Hun gylper sjældent lige efter hun har spist og er en klovn til at bøvse, kan sidde med hende i 5 min eller mere uden bøvs. Efter en time og frem gylper hun klar væske op med mælkeklumper i. Ikke hver gang men ofte.

Lige nu ligger hun ved siden af mig og er i super godt humør, arme og ben kører på hende og hun pludrer og smiler, hvilket jeg tolker som om hun er godt tilpas og hygger sig.

Caroline bliver 6 uger på torsdag.

Hmm jeg beklager hvis det blev lidt rodet, for jeg er altså lidt træt

Knus fra Majken - der er lidt bekymret

Hej søde.. Uh kender det med alle de spørgsmål .. Jeg tror slet ikke du skal være bekymret for om hun sulter.. Havde faktisk selv samme spørgsmål for nogle uger siden.. Hehe.. Og der fik jeg fortalt at hun får rigeligt med mad så længe hun er veltilpas og smiler som du beskriver. Hvis du er vildt bekymret kan du jo evt få taget et kontrolvejning ved åbenthus og se om hun har taget på? - det er jeg helt sikker på hun har.

Knus

Anmeld

31. august 2010

NoName

Tror hun tager fint på. Bleen er temmelig tung og der er prut i den også. igår morges fyldte hun bleen helt, siden har det bare været små prutteri og bremsespor, griner, hvis man kan beskrive det sådan

Anmeld

3. september 2010

Fyn

Så længe hun tager på og du får smil og våde bleer ville jeg heller ikke være nervøs....

Ellers kan du jo ringe til en ammerådgiver??

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/index.php?artikel=1

C.

Anmeld

3. september 2010

Corn

hun lyder helt normal og som om hun enten er i udviklingsspring eller ved at øge produktionen. Det hr vi været igennem et par gange og tror ett nyt appetit-spring er på vej, for den unge mand vil kun sove hos moar, på arm eller i slynge

Anmeld

3. september 2010

NoName

Macaab skriver:

hun lyder helt normal og som om hun enten er i udviklingsspring eller ved at øge produktionen. Det hr vi været igennem et par gange og tror ett nyt appetit-spring er på vej, for den unge mand vil kun sove hos moar, på arm eller i slynge

Jeg er også faldet til ro omkring at det er enten tigerspring eller appetitspring, måske enda en kombination af begge dele... så må vi se om det snart går over så jeg igen kan få en glad baby...

Men tror det værste er ovre nu, hun virker meget mere hvordan skal man forklare det... ... mættet end før, og hun er mere opmærksom på ting omkring hende... så det er bare super, men der er lige nogle timer om aftenen hvor hun absolut kun vil ligge vil bryst, og det får hun så lov til...

Anmeld

3. september 2010

Corn

noname skriver:

Jeg er også faldet til ro omkring at det er enten tigerspring eller appetitspring, måske enda en kombination af begge dele... så må vi se om det snart går over så jeg igen kan få en glad baby...

Men tror det værste er ovre nu, hun virker meget mere hvordan skal man forklare det... ... mættet end før, og hun er mere opmærksom på ting omkring hende... så det er bare super, men der er lige nogle timer om aftenen hvor hun absolut kun vil ligge vil bryst, og det får hun så lov til...

Ja om aftenen er Aslan også bare koblet på knappen og der ligger han så det meste af tiden

Anmeld

3. september 2010

Lady Marion <3

Det er en skrøne ,,,,,   der er altid næring nok i modermælk   Det er sikkert et appetit-spring ..

Anmeld

12. september 2010

LC

Muffi . skriver:

Det er en skrøne ,,,,,   der er altid næring nok i modermælk   Det er sikkert et appetit-spring ..

Det er altså ikke rigtigt....

Jeg ammede selv den først måned vi havde vores datter, og efter en månede havde nu kun taget 20g på, hvilket er alt for lidt, normalt tager de jo omkirng 500g på i løbet af de første 2 uger.

og der var ingen tvivl om at det var en kombi af at der ikke var næring nok i mit mælk og hun nok havde fået for lidt...

Men hun tog lynhurtigt på da vi gik over til flaske, så hun har det fint..

Men tror på at der er ikke noget i vejen så længe hun tager på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.