Underligt udslæt om munden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.853 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. juli 2008

Ny mor

Æv, Marius har ligesom nogle små røde knopper/udslæt omkring munden!? Kan det mon være pga tænder eller?
Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2008

Loggidut

har han spist ketchup eller tomat?

Anmeld

15. juli 2008

Ny mor

Loggidut skriver:

har han spist ketchup eller tomat?

næ, det har han ikke (?)

Anmeld

15. juli 2008

Loggidut

altså...tif har nogle enkelte, og jeg tror det er savleknopper, eller varmeknopper, om du vil, hvis de sidder lige der hvor sutten sidder, kan det jo være sådan nogle?

kan du ikke smide et billede ind af ham? så kan man måske nemmere lure lidt på hvad det kan være...

lol...vagtlæger og læger bliver helt arbejdsløse efter vi har fundet sammen alle os i juli

Anmeld

15. juli 2008

Ny mor

Loggidut skriver:

altså...tif har nogle enkelte, og jeg tror det er savleknopper, eller varmeknopper, om du vil, hvis de sidder lige der hvor sutten sidder, kan det jo være sådan nogle?

kan du ikke smide et billede ind af ham? så kan man måske nemmere lure lidt på hvad det kan være...

lol...vagtlæger og læger bliver helt arbejdsløse efter vi har fundet sammen alle os i juli

hmmm, de sidder godt nok lige der hvor sutten sidder (og han savler meget...) Gjorde du noget (creme/salve) eller forsvandt de bare?

Anmeld

15. juli 2008

Loggidut

jeg giver dem luft...masser af luft, d.v.s...ingen sut undtagen til natten, men det er jo også nemt for Tif bruger kun sut om natten, men aktiver ham med noget andet, og lad huden ånde...det er mit råd, og nej ingen creme...jeg tror kun det kan gøre ondt værere...

men det er jo heller ikke sikker det er varmeknopper, men det lyder meget derhen ad

Anmeld

15. juli 2008

Tikki

Iza har det der hedder "kontaktallergi" - det er ikke allergi, men giver røde knopper rundt om munden (og under hagen) ved visse fødevarer...siger lægen. Det er små røde knopper og nogle af dem bliver store og ligner nærmest bumser. Kartofler er faktisk slemme til at give det - det tror man ikke, men de er åbenbart syrlige. Frugt er også slemt til det og her er mælk rigtigt slemt. Jeg vasker meget grundigt af efter hvert måltid og ja, så luft som Loggi skriver. Dog bruger jeg, når det er rigtigt slemt, noget tykt creme rundt om munden, inden hun skal spise, som ligger en hinde, så maden ikke kommer i kontakt med huden.

Ellers vil jeg sige, at Iza ligner en der har røde hunde, når hun er ved at få tænder - hun har små bitte knopper over alt på kroppen 1 uges tid.....så måske kan det være tænder også ;)

Anmeld

15. juli 2008

Tynen

Stella har dem også.
Og faktisk ret tit..

Jeg har faktisk ikke studset nærmere over dem.
Har bare troet det var varmeknopper eller noget andet ufarligt.
De sidder altid der hvor sutten er eller omme i nakken.

Anmeld

15. juli 2008

Susan1978

Birgitte, jeg tror altså det er pga den sut sidder ret meget i munden på ham, så det er sådan nogle savle knopper som loggi siger.

du kender det sikkert også fra dig selv, hvis du har tørre læber så fugter man hele tiden og blir derved også rød.

men om man kan smøre med noget ved jeg faktisk ikke. Prøv at ta sutten lidt fra ham, ved det er svært.. når brormand også har den og omvendt..

ei søde, det her lyder ik negativt vel, for sådan er det ikke ment. Jeg tror desværre bare det er pga sutten, især hvis han ikke har spist fx tomat eller jorbær eller andre syrlige ting som kan fremkade sådanne knopper.

Knus Susan (H)

Anmeld

17. november 2010

Jesper74

Min søn på 4.5 måneder startede for 6 dage siden på majsgrød. Siden da har han fået røde knopper omkring munden, der ligner varmeknopper. Han bruger ikke sut overhovedet - han hader sutten. Det er derfor ikke varmeknopper fra sutten - men som lægen siger - kontakallergi som formentlig kommer fra mælkeerstatningen vi kommer i grøden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.