Oprydning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. august 2010

Tynen

Jeg står lige nu med en masse flyttekasser fuld af baby/børnetøj som jeg ved aldrig kommer i brug igen.
Vi skal ikke have flere børn! Men alligevel er det så hamrende svært at skille sig af med.
Samtidig er jeg allerede træt af al det spildplads der går til projekt "baby/børnetøj" og det er jo bare skruen uden ende.

Hvad gør I andre med det tøj, sko og babyudstyr som ungerne er vokset ud af/vokset fra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Marco2

Jeg har lånt det ud til et hold venner som har en pige 10 mdr. yngre end Emily. Så det passer fint. Når vi så får det tilbage vurderer jeg om det er værd at gemme ellers smider jeg det ud. Jeg orker ikke alt det bøvl med at sælge det på nettet. 

AG

Anmeld

30. august 2010

Anja

Ja, vi er jo ikke færdige med at bruge babytøj og tingel tangel, men vi har løbende gemt lidt tøj mm som hvert barn har brugt. Vi har lavet en børne/minde kasse til hver af ungerne som det er lagt i fx første sæt tøj, første sko, lidt nuttet tøj, tegninger mm.

Resten har vi givet væk eller afleveret til genbrug.

Anmeld

30. august 2010

Tynen

Tak for inspark!
Indtil nu har jeg jo gemt ALT, så der er efterhånden ved at være pladsmangel i vores ene rum i kælderen

God ide med en "mindekasse".
Der er jo noget af tøjet der betyder mere end noget andet, så det er da det jeg skal lave!

Anmeld

30. august 2010

Tut

Vi har også en "mindekasse" med bla. det sæt ungerne kom hjem fra hospitalet i (de kom begge hjem i det samme sæt, som Christian selv havde købt i "morgen-julegave" da jeg lige var blevet gravid med Noah) - Der ligger også vandrejournaler, scanningsbilleder, hospitalt-ID-armbånd, de første sko, en sut fra hver mm.

Her ryger pigetøjet til min bedste veninde der har en datter der er 5 mdr. yngre end Nana.

Men vi er enige om at vi snart skal have ryddet op på loftet, og så vil vi køre ind til mødrehjælpen og forære dem de ting vi har.

Anmeld

30. august 2010

Lise

Efter Simon gemte vi alt tøjet i kasser i størrelsesorden, så de er lige til at hive ned i en bestemt størrelse til Casper..

Når Casper er færdig med at bruge tøjet, sælger jeg det dyre, og sender alt det billige til Rumænien. Min mor har en veninde, hvis datter tager til Rumænien her og der, og de bliver mega glade for sådan et par poser tøj hist og her. Tror det er Rumænien - måske er det et andet sted...deromkring..  hvoromaltinger, så skiller jeg mig i hvert fald af med det. Gider ikke have det til at rode på loftet, og vi har heller ikke planer om mere yngel her i huset!

Anmeld

30. august 2010

Helle30

Arrrghh - soft spot. Vores er ordnet efter str. i store plastikkasser, som står i det værelse, vi endnu ikke har fået indrettet til Louise.

Derudover har vi flere store poser med fodtøj. Vi har ikke besluttet os for, om vi skal have flere børn eller ej, men det fylder godtnok med alt det tøj. Den med mindekasserne vil jeg lige tage til mig.

Noget af tøjet er iøvrigt gået på omgang mellem os og to andre vennepar. Det ene par skal garanteret have én mere, og så skal de naturligvis have en portion af tøjet, men indtil da sår det bare hér hos os.

- Helle

Anmeld

30. august 2010

Grynt

Jeg har gemt lidt af det tøj der har størst betydning for mig. Resten er givet væk eller sendt til genbrug. Orker hellere ikke alt det bøvl med at sælge på nettet.

Anmeld

30. august 2010

Siber

jeg tager beslutningen når vi ser om bebs er en dreng eller en pige. Men jeg har gemt det der betyder mest for mig, og resten er sorteret i kasser efter str. Jeg har givet en masse væk, jeg orker hellere ikke det der med at sælge!

men hvis det viser sig at bebs er en dreng, ja så er der altså en masse tøj det kommer videre enten på den ene eller anden måde, vi skal også have mugget ud!

Det gælder også legetøj, bamser osv!

God arbejdes lyst!

Knus

Anmeld

30. august 2010

Kaufie

Da vi fandt ud af at maven indeholder en pige, gav vi en masse str 80-86 drengetøj til min svigerinde, der har en knægt på 8 mdr.

Babydrengetøjet regner jeg med at bytte med min veninde, der har termin en uge efter mig, og som venter en dreng - mod at modtage pigebabytøj fra hendes "den store".

Bytte-bytte-købmand....

Men ligesom mange af jer, har jeg tænkt mig at holde noget af det, jeg har mest kært selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.